کد خبر: 528844
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۰۸:۲۵:۲۴
| |

روزنامه اکسپرس دیلی:

در صورت حمله روسیه‌ نیروهای انگلیس از اوکراین خارج می شوند

روزنامه اکسپرس دیلی اعلام کرد که نیروهای انگلیس در صورت حمله مسکو به کی یف ، خاک اوکراین را ترک خواهند کرد.

در صورت حمله روسیه‌ نیروهای انگلیس از اوکراین خارج می شوند
کد خبر: 528844
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۰۸:۲۵:۲۴

فرماندهان انگلیس نقشه های اضطراری برای خروج نیروهای بریتانیا از اوکراین در صورت تهاجم روسیه را طراحی کرده اند.

به گزارش ایرنا، اکسپرس دیلی نوشت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ تن از نیروی نظامی انگلیس در نقش آموزش و مشاوره به همراه نیروهای لهستانی، ایالات متحده و کانادا در اوکراین مستقر هستند.

براساس این گزارش، مساله عقب نشینی و خروج نیروهای لندن از اوکراین در شرایطی اعلام می شود که بن والاس وزیر دفاع انگلیس گفت بسیار بعید است که نیروهای بریتانیا با نیروهای روسی در خاک اوکراین وارد جنگ شوند.

به نوشته اکسپرس دیلی، روسای ارتش انگلیس قرار است بازبینی کاملی انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که اگر مسکو دستور اعزام نیرو به اوکراین را بدهد، بتوان تمام پرسنل بریتانیا را با خیال راحت خارج کرد.

رسانه‌ها و برخی از مقامات غربی بارها افزایش شمار سربازان روسی و ارسال تجهیزات نظامی به مناطق مرزی با اوکراین را گزارش کرده و مدعی آمادگی مسکو برای حمله به کی یف در ماه ژانویه شدند.

واشنگتن و کی ‌یف اخیرا به متحدان اروپایی‌ خود اعلام کرده‌اند تحرکات نیروها در مرز با اوکراین نشان‌دهنده آمادگی جدید مسکو برای حمله به اوکراین است. اوکراین از آمریکا خواسته تا حمایت‌های امنیتی فوری از جمله تبادل اطلاعاتی را در دستورکارش قرار دهد.

اوکراین تخمین می‌زند که ۱۲۲ هزار نظامی روسیه در ۲۰۰ کیلومتری مرز مشترک با این کشور هستند که این تعداد نیرو از چند هفته گذشته افزایش پیدا کرده درحالیکه کشورهای غربی و مقامات اوکراین مدعی هستند که روسیه به تجدید قوا برای انجام یک حمله قریب الوقوع ادامه می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها