در ادامه حواشی انتخابات پارلمانی عراق:

تشدید اعتراضات مقابل ورودی‌های منطقه سبز بغداد

منابع خبری عراق امروز (دوشنبه)از تشدید اعتراضات مخالفان نتایج انتخابات پارلمانی این کشور در بغداد همزمان با جلسه امروز دادگاه فدرال درباره نتایج انتخابات خبر دادند.

تشدید اعتراضات مقابل ورودی‌های منطقه سبز بغداد
کد خبر: 528890
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۰:۳۹:۳۵

در حالی که نیروهای امنیتی عراق تعدادی از جاده‌ها و پل‌ها و همچنین دروازه‌های منطقه سبز را بسته‌اند، معترضان به نتایج انتخابات عراق، امروز، اعتراضات خود را در مرکز بغداد تشدید کردند.

به گزارش ایسنا، شفق نیوز اعلام کرد؛ شاهدان عینی به خبرگزاری شفق نیوز گفتند که معترضان حاضر در خیمه‌های تحصن در تلاش برای تشدید اعتراض، لاستیک‌هایی را در نزدیکی دروازه "التخطیط" واقع در نزدیکی منطقه سبز آتش زدند.

معترضان دیگر نیز در مقابل دروازه‌های منطقه سبز، میدان النسور، مقر عملیات بغداد و مقر دادگاه فدرال حضور دارند.

طبق این گزارش، نیروهای ویژه از شب گذشته تدابیر شدید امنیتی را در داخل منطقه سبز اتخاذ کرده‌اند، منطقه‌ای که مقر دولت و پارلمان عراق و همچنین نمایندگی‌های دیپلماتیک از جمله سفارت آمریکا در آنجا قرار دارند.

تشدید تدابیر امنیتی سختگیرانه پیش از اعلام حکم دادگاه فدرال درباره شکایت مطرح شده علیه روند انتخابات عراق صورت گرفته است.

 قرار است دادگاه فدرال عراق امروز حکم نهایی درباره شکایت ارائه شده از سوی هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح عراق علیه نتایج انتخابات پارلمانی ماه اکتبر را صادر کند.

طبق اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق، فراکسیون "صدر"، وابسته به مقتدی صدر با ۷۳ کرسی در رتبه اول، ائتلاف "تقدم" (پیشرو) (که از بزرگترین ائتلاف اهل سنت محسوب می‌شود) با ۳۷ کرسی در رتبه دوم، ائتلاف "دولت القانون" به رهبری نوری مالکی با ۳۳ کرسی در رتبه سوم قرار گرفتند.

پس از اعلام این نتایج هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح به آن اعتراض و شکایتی را در این باره به دادگاه فدرال عراق ارائه کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها