کد خبر: 524618
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۹ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 9 آذر 1400

در تیترخوان «اعتمادآنلاین» مهم‌ترین خبرهای صبح امروز، سه‌شنبه 9 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

حجم ویدیو: 5.61M | مدت زمان ویدیو: 00:02:26 دانلود ویدیو
کد خبر: 524618
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۹ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای صبح امروز، سه‌شنبه 9 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

واکنش کاخ سفید به مذاکرات با ایران در وین

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، در واکنش به آغاز مذاکرات وین گفت: «کاخ سفید همچنان بازگشت متقابل ایران به پایبندی کامل به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را هدف اصلی خود در جریان مذاکرات هسته‌ای در نظر می‌گیرد.» او مدعی شده: «بازگشت متقابل به توافق 2015، بهترین گزینه موجود برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران و فراهم کردن بستری برای رسیدگی به رفتارهای منطقه‌ای ایران است.»

رئیسى از مکرون خواست براى رفع تحریم‌ها تلاش کند

رئیس‌جمهور در تماس تلفنیِ امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، گفت: ایران همواره به تعهدات خود در موضوع هسته‌ای پایبند بوده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها پایبندی ایران را تأیید کرده است. او از فرانسه خواست تلاش کند در همکاری با کشورهایِ حاضر در وین، مذاکرات به نتیجه برسد و تحریم‌های ایران لغو شود. مکرون هم در این تماس تاکید کرد: برجام را مسئولیت مشترک خود می‌دانیم و همواره تلاش کردم که همه طرف‌ها به چارچوب برجام برگردند.

مسی برنده توپ طلای سال 2021 شد

لیونل مسی به عنوان برترین بازیکن فوتبال در سال 2021 انتخاب شد و لواندوفسکی و جورجینیو در رده‎های دوم و سوم قرار گرفتند. نکته قابل توجه در مراسم توپ طلای امسال قرار گرفتن رونالدو در رتبه ششم بود. این هفتمین توپ طلای دوران بازیگری مسی به حساب می‌آید. در این مراسم، چلسی به عنوان بهترین باشگاه سال انتخاب شد و جان لوئیجی دوناروما دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایتالیا و باشگاه پاری‌سن‌ژرمن جایزه لو یاشین را از آن خود کرد.

رایزنی چین، روسیه و آمریکا در پایان روز اول مذاکرات

نمایندگان روسیه، چین و آمریکا، بعد از پایان روز نخست نشستِ کمیسیون مشترک برجام، در دیداری سه جانبه به گفت‌وگو و تبادل نظر در خصوص جلسه ایران و گروه 1+4 پرداختند. اولیانوف اعلام کرده در این ملاقات، سه طرف بر عزم مشترک برای نهایی‌سازی موفقیت‌آمیز مذاکرات تاکید کردند.

انتشار نتیجه بررسی کمیته تحقیقات سوءقصد به الکاظمی

کمیته تحقیقاتی ویژه سوءقصد به الکاظمی، نخست‌وزیر عراق نتایج اولیه تحقیقات خود را اعلام کرد. در این گزارش اعلام شد که حمله پهپادی یک واقعیت غیر قابل انکار است اما نامی از عوامل این حمله برده نشد، زیرا هنوز این کمیته به عاملان این حمله یا طرف‌های آن نرسیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها