کد خبر: 528842
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۰۸:۲۲:۱۹
| |

دادگاه فدرال عراق امروز درباره نتایج انتخابات حکم می‌دهد

اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در منطقه سبز

یک منبع امنیتی از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در داخل "منطقه سبز" بغداد به منظور ممانعت از هرگونه ناآرامی همزمان با اعلام حکم دادگاه فدرال عراق درباره نتایج انتخابات پارلمانی اخیر خبر داد.

دادگاه فدرال عراق امروز درباره نتایج انتخابات حکم می‌دهد
کد خبر: 528842
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۰۸:۲۲:۱۹

قرار است دادگاه فدرال عراق صبح امروز دوشنبه درباره شکایت ارائه شده از سوی هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح عراق علیه نتایج انتخابات پارلمانی ماه اکتبر رای دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، به همین منظور از روز گذشته نیروهای "یگان ویژه" تدابیر امنیتی شدیدی را منطقه سبز در بغداد، پایتخت عراق اتخاذ کرده‌اند.

"یگان ویژه" مسئول امنیت منطقه سبز است که شامل مقر دولت و پارلمان عراق و نمایندگی‌های دیپلماتیک از جمله سفارت آمریکا است.

یک منبع امنیتی گفت که مقامات امنیتی ممکن است در صورت نیاز، سرویس مبارزه با تروریسم را در تامین امنیت منطقه سبز مشارکت دهند.

پیش از این چارچوب هماهنگی شیعیان عراق پیش‌بینی کرد که دادگاه فدرال با توجه به اسناد و شواهد موجود خواستار بازشماری دستی آرا شود.

طبق اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق، فراکسیون «صدر»، وابسته به مقتدی صدر با ۷۳ کرسی در رتبه اول، ائتلاف «تقدم» (پیشرو) (که از بزرگترین ائتلاف اهل سنت محسوب می‌شود) با ۳۷ کرسی در رتبه دوم، ائتلاف «دولت القانون» به رهبری نوری مالکی با ۳۳ کرسی در رتبه سوم قرار گرفتند.

پس از اعلام این نتایج هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح به آن اعتراض کرد و شکایتی را در این باره به دادگاه فدرال عراق ارائه کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها