اینفوگرافی| کدام کشورها در سال ۲۰۲۲ قطعی اینترنت داشتند؟

وزیر ارتباطات دولت سیزدهم چند روز پیش ادعا کرد در سال 1401 قطعیِ اینترنت از قبل برنامه‌ریزی‌شده نداشتیم. ما یادمان نمی‌رود که پس از اعتراضات به مرگ مهسا امینی چقدر اینترنت دچار اختلال شد اما برای اطمینان بیشتر به منابع بین‌المللی مراجعه کردیم تا ادعای وزیر بررسی شود.

اینفوگرافی| کدام کشورها در سال ۲۰۲۲ قطعی اینترنت داشتند؟
کد خبر: 604589
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۱ ۰۹:۰۰:۰۰

در سال میلادی گذشته ۳۵ کشور قطع دسترسی به اینترنت را تجربه کرده‌اند و برای هر کدام دلایل مختلفی در سال ۲۰۲۲ منتشر شده است که از میان آنها می‌توان به کنترل اعتراضات، جنگ و درگیری‌های منطقه‌ای، امتحانات مدارس، انتخابات، بی‌ثباتی سیاسی یا رویداد‌های پرمخاطب مانند تعطیلات مذهبی و حتی بازدید مقامات دولتی اشاره کرد. سازمان‌های حقوق بشری معتقدند این خاموشی‌ها می‌تواند پوششی برای مجرمان فراهم کند تا بدون شناسایی، نقض حقوق بشر را مرتکب شوند.

هند رکورددار قطعی اینترنت در سال ۲۰۲۲ است. این کشور برای پنجمین سال متوالی در پی درگیری‌های منطقه جامو و کشمیر از قطعی اینترنت به عنوان ابزاری برای کنترل خشونت‌ها استفاده می‌کند. بعد از هند، جایگاه دوم قطعی اینترنت در سال ۲۰۲۲ به اوکراین می‌رسد. همزمان با تهاجم گسترده روسیه به اوکراین، ارتش روسیه حداقل ۲۲ بار دسترسی به اینترنت اوکراین را قطع کرد.

در لیست رکوردداران قطعی اینترنت در سال ۲۰۲۲، ایران با ۱۸ قطعی جایگاه سوم لیست را به خود اختصاص داده است.

 

قطعی-نت

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها