کد خبر: 546485
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۱۶:۵۸:۲۶
| |

کالاهایی که به دلیل درج قیمت به فروش نرسد خریداری می‌کنیم

مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت:برای حمایت از تولید و اجرای کامل طرح درج قیمت، هر کالایی در واحدهای تولیدی به دلیل درج قیمت تولید و مصرف کننده به فروش نرسد به شرط داشتن اسناد خریداری خواهیم کرد.

کالاهایی که به دلیل درج قیمت به فروش نرسد خریداری می‌کنیم
کد خبر: 546485
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۱۶:۵۸:۲۶

عباس تابش معاون وزیر صمت ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان در سال جاری اظهار کرد: برخورد دولت با قاچاق یک کار جدی است که نیازمند احصای واقعی میزان قاچاق در محصولات مختلف است.

به گزارش فارس، وی گفت: برخورد با کالای قاچاق باید دو خروجی افزایش نرخ اشتغال و کاهش قیمت کالای در دسترس مردم داشته باشد.

تابش اضافه کرد: تولید بیشتر و افزایش اشتغالزایی باید در دستور کار تولیدکنندگان قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اذعان داشت: اهتمام دولت در مبارزه با قاچاق کالا جدی است و بیس کار روی قاچاق محصولات کمک فنر، باتری، لنت و فیلتر روغن گذاشته شده است.

وی افزود: دادن حق تولید به تولیدکننده، حق توزیع به توزیع کننده و حق مصرف کننده به مصرف کننده شالوده کار ما در این جایگاه است.

تابش با بیان اینکه حقوق مصرف کننده از قبل چرخ تولیدکننده تامین می‌شود اظهار کرد: ما برای تامین حقوق مصرف کننده باید تلاش کنیم که چرخ تولید بچرخد و تحقق این مهم نیازمند حمایت از تولید است.

وی تصریح کرد: تولیدکننده باید متعادل کننده قیمت محصول در کف بازار باشد و برای این کار نیاز به پایین آوردن قیمت تولید است.

مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: اینکه تولیدکننده بگوید زیان می‌دهم قابل باور نیست چرا که اگر هر تولیدکننده‌ای به ازای هر تولید سودی را برندارد باخته است.

وی گفت: از اول اردیبهشت ماه همه واحدها باید قیمت تولیدکننده و مصرف کننده را درج کنند.

تابش افزود: قرار نیست با حرف کسی این طرح را تعطیل کنیم دلیل اجرای طرح شفاف‌سازی قیمت کالا برای حذف حاشیه سودهاست.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تفاوت فروش تا رسیدن به دست مشتری ۸۴ هزار قلم کالا از ۵ تا ۱۶۰ درصد بوده است.

تابش عنوان کرد: برای حمایت از تولید و اجرای کامل طرح درج قیمت، هر کالایی در واحدهای تولیدی به دلیل درج قیمت تولید و مصرف کننده به فروش نرسد به شرط داشتن اسناد خریداری خواهیم کرد.

وی گفت: اینکه بازرسین تمایل ندارند در بدنه جهاد کشاورزی بمانند و می‌خواهند به سازمان صمت برگردند موضوعی است که در کل کشور با آن مواجه هستیم و باید در این راستا ساز و کار مناسب اتخاذ شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها