کد خبر: 545089
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۹ ۱۳:۲۳:۰۶
| |

صادرات گاز روسیه به اروپا ادامه دارد

شرکت نفت و گاز روسی گازپروم اعلام کرد جریان صادرات گاز از روسیه به اروپا از طرق اوکراین همچنان بالا است و به شیوه قبل و براساس قرارداد ادامه دارد.

صادرات گاز روسیه به اروپا ادامه دارد
کد خبر: 545089
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۹ ۱۳:۲۳:۰۶

شرکت نفت و گاز روسی «گازپروم» اعلام کرد صادرات گاز روسیه از طریق اوکراین به اروپا توسط این شرکت دولتی در روز سه‌شنبه همچنان بالا و ثابت مانده است.

به گزارش ایرنا به نقل ازخبرگزاری رویترز، این شرکت اعلام کرد که تقاضای گاز مشتریانش در اروپا از طریق اوکراین برای روز سه شنبه ۱۰۹.۵ میلیون متر مکعب بوده که نسبت به روز دوشنبه تغییری نکرده است.

اوایل روز سه‌شنبه، خبرگزاری "ریانووستی" (خبرگزاری دولتی روسیه) به نقل از اپراتور خط لوله گاز اوکراین گزارش داد که جریان‌ گاز از روسیه به اروپا براساس تعهدات قراردادی گازپروم ادامه دارد.

در پی حمله روسیه به اوکراین و تحریم خرید نفت روسیه از سوی غرب و خروج روزانه سه میلیون بشکه نفت از بازار جهانی، بهای نفت افزایش یافت و بحث بر سر قطع واردات گاز از روسیه به اروپا نیز از سوی بسیاری از مقامات اروپایی و آمریکا بالا گرفته است. روسیه نیز در واکنش به تحریم های نفتی غرب از کشورهای طرف قرارداد خواسته بود که پول گاز صادراتی را به روبل پرداخت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها