کد خبر: 539552
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۰۹:۴۲:۰۳
| |

الکعبی، وزیر انرژی قطر:

جایگزین فوری صادرات گاز روسیه به اروپا تقریبا غیرممکن است

وزیر انرژی قطر تاکید کرد، در صورتی که صادرات گاز روسیه به اروپا به دلیل جنگ میان روسیه و اوکراین متوقف شود، نه قطر و نه هیچ کشور دیگری به تنهایی این توان را ندارد که خلأ صادرات گاز روسیه به اروپا را با گاز طبیعی مایع پر کند.

جایگزین فوری صادرات گاز روسیه به اروپا تقریبا غیرممکن است
کد خبر: 539552
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۰۹:۴۲:۰۳

سعد الکعبی، الکعبی ، وزیر انرژی قطر در کنفرانس گاز دوحه به خبرنگاران گفت: روسیه تقریبا ۳۰ تا ۴۰ درصد گاز اروپا را تامین می‌کند، فکر می‌کنم در صورتی که صادرات گاز روسیه به اروپا به دلیل جنگ میان روسیه و اوکراین متوقف شود، نه قطر و نه هیچ کشور دیگری به تنهایی تامین این حجم گاز را ندارد و هیچ توانی برای جبران آن با گاز طبیعی مایع وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از ارم نیوز، سعد الکعبی، الکعبی اظهار کرد: بیشتر گاز طبیعی مایع مربوط به قراردادهای بلند مدت بوده و مقاصد آنها بسیار مشخص هستند بنابراین جبران سریع این حجم گاز تقریبا غیرممکن است.

وزیر انرژی قطر در ادامه گفت: در مورد قطر قراردادهایی که می‌توانند به اروپا تغییر کنند، تنها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد هستند.

او افزود: مساله این نیست که این حجم قرارداد بسته شده‌اند یا نه بلکه به این مربوط است که آیا این مقادیر قابل انتقال هستند یا نه زیرا بیشتر آنها به قراردادهای بلندمدت مربوط هستند و حجمی که امکان انتقال آن وجود دارد بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است.

قطر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گاز طبیعی مایع در جهان است.

آمریکا از قطر خواسته در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کرد، گاز خود را به اروپا صادر کند.

پس از آنکه مسکو به نیروهای خود دستور داد در دو منطقه جدایی‌طلب در شرق اوکراین مستقر شوند، تنش میان روسیه و اوکراین شدت گرفت.

پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه رسما استقلال دو منطقه یاد شده را به رسمیت شناخت، قرار است آمریکا و همپیمانان غربی‌اش تحریم‌های جدیدی را علیه سوریه اعلام کنند و احتمالا این تحریم‌ها بر صادرات گاز روسیه به اروپا تاثیر می‌گذارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها