کد خبر: 542748
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۳:۵۱:۴۲
| |

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه:

اگر لازم شود، عرضه گاز به اروپا را متوقف خواهیم کرد

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: الحاق فنلاند و سوئد به ناتو می‌تواند پیامدهای سیاسی و نظامی داشته باشد. گسترش استقرار ناتو و تجهیزات آن در بالتیک یک اقدام تحریک‌آمیز است که تنش‌ها را افزایش می‌دهد.

اگر لازم شود، عرضه گاز به اروپا را متوقف خواهیم کرد
کد خبر: 542748
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۳:۵۱:۴۲

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: الحاق فنلاند و سوئد به ناتو می‌تواند پیامدهای سیاسی و نظامی داشته باشد. گسترش استقرار ناتو و تجهیزات آن در بالتیک یک اقدام تحریک‌آمیز است که تنش‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش فارس، مهمترین اظهارات او بدین شرح است:

اگر لازم شود، روسیه عرضه گاز به اروپا را متوقف خواهد کرد. لیست پاسخ روسیه به تحریم‌های آمریکا آماده است.

نمی‌توان گفت پیشنهادهای مسکو برای تضمین‌های امنیتی وجود دارد زیرا شرایط تغییر کرده است. مسکو آمادگی دارد مذاکرات کنترل تسلیحات با آمریکا را صورت آمادگی واشنگتن از سربگیرد.

آمریکا علناً علیه روسیه جنگ اقتصادی به‌راه انداخته و در صورت عدم عملیات نظامی روسیه در اوکراین نیز بهانه‌ای برای تحریم روسیه پیدا می‌کرد.

روسیه به ایالات متحده درباره پیامدهای انتقال تسلیحات به اوکراین هشدار داده است و کاروان‌های حامل تسلیحات خارجی، اهداف قانونی نیروهای مسلح روسیه خواهند بود.

ریابکوف تصریح کرد که روسیه خبرنگاران آمریکایی را اخراج نکرده است و آن‌ها خودشان این کشور را ترک کرده‌اند و توضیح داد: «ما هیچ‌کس را اخراج نمی‌کنیم. در خصوص نیویورک‌تایمز می‌گویم که آن‌ها خودشان کشور را ترک کردند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها