دری نجف آبادی:

راه امام باید ده‌ها برابر تقویت شود/ ایران می‌تواند یکی از قدرت‌های بین‌المللی باشد

امام جمعه اراک گفت: ایران امروز قدرت منطقه است و قطعا می تواند در آینده یکی از قدرت های بین المللی باشد.

راه امام باید ده‌ها برابر تقویت شود/ ایران می‌تواند یکی از قدرت‌های بین‌المللی باشد
کد خبر: 554196
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۶ ۱۴:۳۸:۴۸

قربانعلی دری نجف آبادی ششم خردادماه ۱۴۰۱ در نماز عبادی سیاسی جمعه اراک با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: دانشگاه امام صادق(ع) دانشگاهی است که شاگردان بسیاری را در حوزه های مختلف، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، فقهی و ... تربیت کرده است و امروز پس از ۱۳۰۰ سال همچنان شاخصی برای آموزش و تربیت به شمار می رود.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه این مکتب زنده، انسان ساز و زندگی ساز است و باید قدردان آن بود، گفت: آفرین بر جوانان غیرتمند نیروهای مسلح در پارچین و پارچین ها، شهدای سوم خرداد و فتح خرمشهر، شهدای انقلاب و دفاع مقدس که جانانه حافظ کشورند و باید قدردان این گنجینه عظیم بود.

امام جمعه اراک با اشاره به تشییع شهید واقعه پارچین در اراک، گفت: آفرین بر مردم اراک که قدردان جانفشانی شهدا هستند و امیدواریم مردم همچنان و بیش از گذشته از مکتب امام صادق(ع) بهره مند شوند و در مسیر درست حرکت کنند.

وی با اشاره به ترور شهید سردار صیادخدایی و محکوم کردن این حرکت ناجوانمردانه گفت: امیدواریم دستگاه امنیتی هوشمندانه عمل کند و مبادا مباحث جزئی، زندگی ما را از چنین مسائل مهمی دور کند و دشمن بتواند فکر ما را درگیر کند.

دری نجف ابادی با اشاره به حادثه متروپل آبادان، بر لزوم دقت در کار مهندسین، ساخت ساختمان های ضدزلزله و ایمن تاکید کرد و افزود: نباید با هر حادثه ای کل نظام را زیرسوال برد، باید مراقب بود و آب به آسیاب دشمن نریخت، دشمنان، اسرائیل و امریکا و حتی کانادا همیشه در کمین هستند و حتی موضوعات و مسابقات ورزشی را سیاسی می کنند و مثلا مسابقه فوتبال تیم ملی را لغو می کنند، بر همین اساس باید مراقب بود، ایران امروز قدرت منطقه است و قطعا می تواند در آینده یکی از قدرت های بین المللی باشد.

وی با اشاره به قدرت کشور در حوزه مباحث دفاعی، نظامی و امنیتی و ... اظهار کرد: راه امام باید ده ها برابر تقویت شود، نباید دلسرد شد، در صنعت هسته ای شخصیتی چون شهید احمدی روشن را از ما گرفتند، اما عقب نشینی نکردیم چراکه در قاموس مردان خدا عقب نشینی معنایی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به نزدیک بودن ایام حج، گفت: باید آماده کلاس و دانشگاه حج بود و امید است که حجاج ایرانی با عظمت در این مراسم شرکت کنند. باید در زمینه وحدت کلمه، عزت و کرامت انسانی پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کرد. رهنمودهای مقام معظم رهبری همواره راهگشا بوده است و در آستانه سالروز تشکیل مجلس شورای اسلامی، توجه به منویات رهبری از سوی نمایندگان اهمیت بالایی دارد. نماینده در قبال همه مردم مسئولیت دارد و باید با همه توان برای مصالح و منافع مردم و کشور تلاش کند، در واقع نمایندگان مجلس می تواند در توسعه و ارتقای کشور نقش تعیین کننده ای داشته باشند و قدم های بلندی برای سربلندی کشور بردارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها