کد خبر: 541307
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۱۴:۵۳:۴۶
| |

دری نجف‌آبادی:

آمریکائی ها مافیای بین المللی قدرت و جنایت برای غارت دنیا هستند

امام جمعه اراک گفت: آمریکائی ها مافیای بین المللی قدرت و جنایت برای غارت دنیا هستند، استکبار جهانی برای غارت منابع در دنیا جنایت می کند و در شرایط امروز امت اسلام باید مقتدرانه مقابل آنها بایستد.

آمریکائی ها مافیای بین المللی قدرت و جنایت برای غارت دنیا هستند
کد خبر: 541307
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۱۴:۵۳:۴۶

قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک در ابتدا ضمن تبریک ماه شعبان و تاکید بر فصیلت این ماه و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز مبعث اظهار کرد: پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) عقل ها را تربیت و بارور کرد و جامعه اسلامی را تشکیل داد و امروز تربیت عقل ها بر اساس دین اسلام اهمیت زیادی دارد، امروز اگر در برخی از کشورها شاهد جنگ هستیم، این ناشی از نبود عقلانیت در حکمرانی است، اگر عقل حاکم بود این شرایط اسف بار را شاهد نبودیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امروز برخی از کشورهای قدرت طلب به جای حکمرانی عقلانیت، براساس هوس و قدرت حکمرانی می کنند. قدرطلبان و جاه طلبان برای رسیدن به قدرت ظلم می کنند و دعوای آنها بر سر قدرت است، کسی دلسوز خدمت نیست که این همه لشکرکشی کرده و جنگ راه می اندازند.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی به هیچ عنوان طرفدار جنگ نیست، تصریح کرد: ایران به دنبال انرژی صلح آمیز اتمی است اما در مقابل ما سنگ اندازی می کنند، همه باید این مهم را بدانند و ایران نیز این مهم را صدها بار اعلام کرده و مسئولین انرژی اتمی نیز این موضوع را تصدیق کرده اند.

وی با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه و با اشاره به اینکه سازوکارهای بین المللی جوابگوی جلوگیری از چنین اقداماتی نیست بیان کرد: امروز کشورهای اسلامی باید به رفع این سازوکارهای بیمار بین المللی کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: علما و حکمای اسلام باید در دنیا حکومت و حکمرانی کنند نه اینکه گرگ ها حکمرانی داشته باشند، فردی همچون امام خمینی(ره) مقابل قدرت های زورگوی غرب و شرق ایستادگی کرد و انقلاب اسلامی را تشکیل داد و مقام معظم رهبری هدایت این کشتی باعظمت را برعهده دارد، باید این چنین افرادی در کشورهای منطقه حکمرانی کنند و آرامش را در منطقه بگسترانند. شرایط ما در دنیا متفاوت است و باید قدر این نعمت ها را بدانیم.

وی بیان کرد: آمریکائی ها مافیای بین المللی قدرت و جنایت برای غارت دنیا هستند، استکبارجهانی برای غارت منابع در دنیا جنایت می کند و در شرایط امروز، امت اسلام باید مقتدرانه مقابل آنها بایستد.

دری نجف آبادی ادامه داد: ملت ایران با توکل برخدا و هدایت های مقام معظم رهبری بر سر آرمان های انقلاب با قدرت ایستاده و تا ظهور حضرت مهدی(عج) مسیر ایستادگی و مقاومت را ادامه خواهند داد و فریب دستگاه های تبلیغاتی دشمنان و شیادها و فریب کاران را نخواهد خورد. وعده و وعید دشمنان دروغ است و باید راهی که آگاهانه انتخاب کرده ایم با توکل بر خدا ادامه دهیم.

امام جمعه اراک با تاکید براینکه غیرت دینی، شجاعت و تلاش همه جانبه مشکل گشا در بحران ها است، افزود:  نباید اجازه داد مشکلات اقتصادی و برخی نارسایی ها خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرد. ملت ایران نسبت به توطئه های دشمنان همواره آگاه و هوشیار است و امروز با جهاد اقتصادی و جهاد تبیین باید در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کرد.

وی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری بیان کرد: خدمت به محرومین و دستگیری نیازمندان در ایام پایانی سال اولویت همگان باشد، از این فرصت باید به خوبی برای خدمت بی منت به مردم استفاده کرد و هرکس به سهم خود در این مهم شرکت کرده و در حد توان کمک کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اظهار تاسف نسبت به قطع ۲۴۴ اصله درخت کهن در شازند طی روزهای گذشته و با بیان اینکه اینکار جایز هم نبود و خلاف شرع محسوب می شود بیان کرد: هفته منابع طبیعی و آبخیزداری فرصتی مناسب برای درختکاری است، نباید در هیچ کجای استان شاهد قطع بی رویه درختان باشیم، با وجود آلودگی های هوا و کمبود فضای سبز باید از این اقدام جلوگیری کرد.

وی خاطر نشان کرد: استان مرکزی یک استان صنعتی است و با این شرایط باید همت بیشتری برای درختکاری و منابع طبیعی داشت، همه باید همت کنند این استان به قطب منابع طبیعی و آبخیزداری تبدیل شود. این یک وظیفه همگانی است و پاسداری از فضای سبز و درختان باید جزو اولویت های همه مردم باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها