کد خبر: 542546
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۱۵:۴۰:۴۷
| |

معاون دادگستری خراسان رضوی:

سقط جنین غیر قانونی جزء قتلهای فجیع است

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: پیشگیری از جرم یک امر همه‌جانبه است و برای جلوگیری از سقط جنین غیر قانونی و بدون عذر موجه که جزء قتل‌های فجیع رده بندی می شود باید افزایش شناخت و آگاهی برای همه برنامه ریزی شود.

سقط جنین غیر قانونی جزء قتلهای فجیع است
کد خبر: 542546
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۱۵:۴۰:۴۷

سید امیر مرتضوی روز جمعه و در دومین روز گردهمایی فعالان مرکز جلوگیری از سقط جنین "نفس" با اشاره به حمایت هایی که موسسه های مردم نهاد در این موضوع صورت می‌ دهند افزود: هرجا، توفیقی کسب شد به واسطه حمایت های مردمی بوده است.

به گزاش ایرنا، وی ادامه داد: قوه قضائیه حافظ جان، مال و آبروی افراد است و موضوع پیشگیری از سقط جنین نیز بر همین اساس در حوزه پیشگیری از جرم تعریف می‌شود.

این مقام قضائی با اشاره به طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: در این طرح وظایف همه نهادها و ارگانها برای انجام صحیح طرح پیش‌بینی شده است و هر فردی که خلاف قانون عمل کند و منجر به سقط جنینی شود، باید پاسخگو باشد زیرا سقط جنین هم گناه و هم جرم است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی نیز با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش جمعیت گفت: کاهش جمعیت یکی از موضوعات مهم در نبردهای اجتماعی است و به همین دلیل باید جلوی کشته شدن جنین انسانها را گرفت.

رضا سلم آبادی افزود: فقر در کشور ما به واسطه متارکه بانوان و افزایش آمار طلاق ها در حال زنانه شدن است و مسوولان فرهنگی باید در این موضوع اقدام مناسب انجام دهند.

وی ادامه داد: برخی از افراد که قصد خاتمه بارداری خود را دارند کسانی هستند که بین عقد و مراسم ازدواج آنها فاصله بسیار افتاده است و توانایی تهیه جهیزیه مناسب برای تشکیل زندگی مستقل خود را ندارند و کمیته امداد نیز بر اساس وظیفه حمایتی خود فقط پنج قلم کالای اصلی را می‌تواند در اختیار خانواده‌های تحت پوشش خود قرار دهد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: این کمیته فقط افراد تحت پوشش خود را می تواند حمایت کند و افراد غیر مددجوی کمیته، به موسسه های خیریه که با حمایت های مردم تشکیل شده اند راهنمایی می شوند و این مراکز توانسته اند در حفظ جنین گامهای بزرگی بردارند.

سقط جنین یا جاهلیت مدرن

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت : تکلیف شرعی زمان و مکان نمی‌شناسد و اگر جان فردی در خطر باشد باید برای نجات او اقدام کرد و جنین انسان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دکتر سید جواد حسینی افزود: کشته شدن دختران در زمان صدر اسلام منجر به نامیدن عصر جاهلیت بر آن دوره شد ولی در زمانه ما که جنین های بیگناه کشته می شوند دوره جاهلیت مدرن است.

او ادامه داد: کرونا باعث شد تا تعداد بسیاری از مردم جان خود را از دست بدهند و این موضوع افکار عمومی را جریحه دار کرد ولی از بین رفتن روزانه نزدیک به هزار جنین در ایران مورد توجه قرار نگرفته است و این در حالی است که بر اساس پیش بینی ها در سال ۱۴۳۵ پنجره جمعیتی ایران بسته می‌شود و شاهد چالش بزرگی خواهیم بود.

مشاور امور بانوان رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: نجات جان یک جنین منجر به ادامه یافتن نسلی بر روی زمین می شود اما افرادی که سعی در از بین بردن جنین به عنوان یک هویت زنده را دارند به این که در حال از بین بردن یک نسل هستند نمی اندیشند.

نغمه رزاقی افزود: باید افرادی باشند که با مادران بارداری که قصد پایان بارداری دارند ارتباط صمیمانه برقرار کنند زیرا آنها نیاز به مراقبت معنوی دارند تا معنای زندگی را باز یابند و این وظیفه بسیار بزرگی برای نجات یک نسل است.

وی اظهار کرد: باید ارتباط قلب با قلب برقرار شود تا همدلی کادر درمان با فرد آسیب دیده منجر به ادامه حیات جنین او به عنوان یک صدقه جاریه شود.

گردهمایی ۲ روزه فعالان مرکز جلوگیری از سقط جنین "نفس" در خراسان رضوی با هدف تربیت کنشگران فعال جمعیتی در حوزه جلوگیری از سقط جنایی جنین امروز جمعه به کار خود پایان داد.

مرکز "نفس" از اردیبهشت امسال به عنوان یک کار خلاقانه برای نخستین بار در مشهد با هدف کمک همه جانبه به خانواده هایی که به علل مختلف مبادرت به سقط جنین می کنند آغاز به کار کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها