علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی:

دریافت دوز سوم واکسن طبق توصیه متخصصان ضروری است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: دریافت دوز سوم واکسن طبق توصیه متخصصان ضروری است. دوز سوم واکسن را دریافت کردم و در این رابطه، قطعا نظر متخصصان باید اجرا شود.

دریافت دوز سوم واکسن طبق توصیه متخصصان ضروری است
کد خبر: 529360
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۱:۲۳:۳۶

علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، در دیدار با اعضای هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد، با اشاره به اهمیت تزریق دوز سوم واکسن کرونا، گفت: دوز سوم واکسن را دریافت کردم و در این رابطه، قطعا نظر متخصصان باید اجرا شود.

به گزارش فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی دقیق و علمی به عموم مردم در مقابله با کرونا به‌ویژه در مقابله با سویه جدید این ویروس، گفت: مردم باید بدانند که اگر مدارس و مهدکودک‌ها بسته می‌شود؛ به چه خاطر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که ستاد کرونا در موضوع رسانه عملکرد ضعیفی دارد، ادامه داد: مادرانی که شاغل هستند، بچه‌هایشان را در مهدکودک می‌گذارند و تعطیل شدن مهدکودک‌ها باعث بهم خوردن برنامه آنان می‌شود.

وی اضافه کرد: آقای دکتر گفتند کودکان سه تا ۱۲ سال مخزن ویروس هستند، توجیه که این بچه مخزن این ویروس قرار می‌گیرد بدون این که مبتلا شود، باید رسانه‌ای شود تا مردم در جریان قرار بگیرند؛ اگر ستاد کرونا و کمیته علمی فعالیت رسانه‌ای خودشان را توسعه دهند و این کودکان می‌توانند ناقل باشند و همه خانواده را مبتلا کنند، خود مردم توجه کرده و ترتیب اثر می‌دهند اما الان همه اعتراض دارند که چرا مهدکودک‌ها را تعطیل می‌کنند.

علم‌الهدی با بیان این‌که مردم توجیه پزشکی را قبول می‌کنند، خاطرنشان کرد: خوشبحتانه در مشهد و خراسان سیر مقاومت در برابر واکسن را که در سایر شهرها شاهد بودیم را نداشتیم، عمده ان نیز به این خاطر بود که گفتیم شما مخالفان واکسن، برای جایگزین واکسیناسیون طرح بدهید، واکسن نزنیم که مردم دسته دسته کشته شوند؟ و جوابی نداشتند.

ابتدای این دیدار، دکتر علیرضا صداقت، رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد و دبیرکمیته علمی ستاد کرونا استان نیز بیان کرد: تحقیقات نشان می دهد که هم در پیک پنجم و هم در پیک احتمالی ششم مخزن و ذخیره  انتشار کرونا در میان جامعه، کودکان خواهند بود. طبق گزارشاتی که اخیرا منتشر شده، بیشترین میزان آلودگی به سویه اومیکرون در میان کودکان ۵ تا ۹ ساله روی داده است و بنابراین این نگرانی وجود دارد کودکان به ویژه در گروه سنی زیر ۱۲ سال که واکسن دریافت نکرده اند منبع آلودگی برای بزرگسالان و گردش اومیکرون در داخل کشور باشند.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از گسترش ویروس گفت: با توجه به این مسئله، بستن مدارس برای کودکان زیر ۱۲ سال و مهدکودک ها باید در اولویت قرار گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها