کد خبر: 535132
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۰ ۰۹:۵۸:۲۷
| |

آغاز واکسیناسیون کودکان در برابر کووید ۱۹ در انگلیس

سرویس سلامت همگانی انگلیس اعلام کرد که هفته جاری واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ ساله در برابر کووید ۱۹ را آغاز می کند و کودکان این رده سنی دارای نقص ایمنی در اولویت دریافت واکسن هستند.

آغاز واکسیناسیون کودکان در برابر کووید ۱۹ در انگلیس
کد خبر: 535132
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۰ ۰۹:۵۸:۲۷

سرویس سلامت همگانی انگلیس"(نام مشترک چهار سیستم تامین رفاه پزشکی در انگلیس) امروز یکشنبه اعلام کرد، این هفته واکسیناسیون را برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله که بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند، آغاز می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، انگلیس در واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ ساله با روندی کندتر از سایر کشورهای اروپایی عمل کرده و برنامه ای برای واکسینه کردن گروه های مختلف سنی به صورت گسترده‌تر ندارد.

سرویس سلامت همگانی انگلیس همچنین اعلام کرده است کودکان در گروه های در معرض خطر و یا آن دسته ای که با افراد بزرگتر با نقص سیستم ایمنی زندگی می کنند، می توانند در اولویت دریافت واکسن کووید-۱۹ قرار گیرند.

«مگی تروپ» وزیر بهداشت دولت انگلیس گفت: والدین و سرپرستان بهتر است این اطمینان را داشته باشند که هیچ واکسن جدیدی برای کودکان تایید نمی‌شود مگر اینکه استانداردهای مورد نظر از جنبه های ایمنی، کیفیت و اثربخشی را داشته باشد.

براساس اعلام این اداره بهداشت دولت انگلیس، قرار است به کودکان دو دوز ۱۰ میکروگرمی از واکسن "فایزر- بیون‌تک" تزریق شود که یک سوم دوز بزرگسالان است.

در حال حاضر میزان ابتلا به ویروس کرونا در میان دانش‌آموزان در انگلیس بالاست، به گونه ای که براساس تخمین دفتر آمار ملی نزدیک به ۱۲ درصد از دانش‌آموزان مدارس در هفته منتهی به ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در انگلیس به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۱۵۵ هزار و ۶۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند. طبق آمار منتشر شده این کشور تاکنون توانسته است به ۷۱.۹ درصد جمعیت خود هر دو دوز واکسن کووید-۱۹ را تزریق کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها