کد خبر: 535040
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۶:۳۷:۲۴
| |

نظرسنجی، ترس اغلب آمریکایی‌ها از همیشگی بودن کرونا

اغلب آمریکایی‌ها در یک نظرسنجی جدید که نشان از تسلیم شدن و درماندگی آن‌ها داشت، گفتند معتقدند برای همیشه یا حداقل برای مدت طولانی درگیر کرونا خواهند بود.

نظرسنجی، ترس اغلب آمریکایی‌ها از همیشگی بودن کرونا
کد خبر: 535040
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۶:۳۷:۲۴

بر اساس نظرسنجی منتشر شده اخیر، اکثر قریب به اتفاق آمریکایی‌هایی که توسط «مرکز تحقیقات روابط عمومی نورک» و خبرگزاری «آسوشیتد پرس» مورد نظرسنجی قرار گرفتند، معتقدند که برای همیشه یا حداقل برای مدت طولانی درگیر کرونا خواهند بود. هشتاد و سه درصد از پاسخ‌دهندگانی که در همین راستا پاسخ دادند، گفتند که وقتی ویروس به یک «بیماری خفیف» تبدیل شود، همه‌گیری را تمام شده می‌دانند.

به گزارش فارس، به گزارش «راشا تودی»، پاسخ‌های فردی به این نظرسنجی منعکس‌کننده احساس تسلیم یا درماندگی در بین آمریکایی‌ها بود. تنها ۱۵ درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی گفتند که این ویروس در نهایت مثل فلج اطفال از بین خواهد رفت. تعداد فزاینده‌ای هم گفتند که در مقایسه با ماه گذشته بیشتر احتمال دارد که از ماسک استفاده و از شلوغی دوری کنند. آن‌ها در توجیه رعایت موارد احتیاطی بیشتر به گزارش‌ها در خصوص افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌ها در آمریکا اشاره کردند. 

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد، به طور متناقض، افراد واکسینه شده محتمل‌تر است که اقدامات احتیاطی مانند ماسک زدن و اجتناب از شلوغی را به کار بگیرند به طوری که ۷۳ درصد گفتند به طور مرتب در کنار دیگران از ماسک استفاده می‌کنند؛ در حالی که فقط ۳۷ درصد از افراد واکسینه نشده گفتند که اغلب از ماسک استفاده می‌کنند. تعداد فزاینده‌ای از آمریکایی‌ها نیز از سفرهای غیرضروری اجتناب می‌کنند، به طوری که از هر پنج نفر، سه نفر-افزایش ۷ درصدی نسبت به ماه گذشته-از سفرهای غیرضروری خودداری می‌کنند. 

طبق این گزارش، حدود ۶۵٪ از همه آمریکایی‌های مورد پرسش قرار گرفته، بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون گزارش دادند که از ماسک استفاده می‌کنند، در حالی که ۶۴٪ گفتند که از جمع‌های بزرگ دوری می‌کنند - هر دو رقم نشان‌دهنده افزایش نسبت به نظرسنجی ماه گذشته بود که ۵۷٪ به هر دو سوال پساخ مثبت داده بودند. 

تقریباً سه نفر از هر پنج آمریکایی (۵۹٪) بر این باورند که واکسیناسیون برای شرکت در فعالیت‌های عمومی ضروری است، در حالی که فقط ۳۷٪ در مورد فرزندان خود همین اعتقاد را دارند.

روزنامه «نیویورک تایمز» اخیراً نوشت که جهش سویه اُمیکرون ده‌ها میلیون آمریکایی را بیمار کرده و بیمارستان‌ها مملو از جمعیت است. طبق داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز، میانگین هفت روزه مرگ‌ومیرهای تازه گزارش‌شده کرونا تا روز دوشنبه، ۲۱۹۱ قربانی در روز را نشان می‌دهد که حدود ۱۰۰۰ مورد نسبت به شمار مرگ‌ومیرهای روزانه دو ماه پیش، قبل از شناسایی اُمیکرون، افزایش یافته است.

اخیراً روزنامه «وال استریت ژورنال» نیز گزارش داد که سویه اومیکرون در حال آسیب رساندن به بیمارستان‌های ایالات متحده در مقیاسی است که قبلاً در همه‌گیری دو ساله دیده نشده بود.

طبق آمار وبگاه worldometers، در شبانه‌روز گذشته دو هزار و ۷۳۲ فوتی و ۵۲۲ هزار و ۳۰۰ مورد ابتلا به کرونا در آمریکا ثبت شده است. این کشور از ابتدای همه‌گیری در صدر کشورهای درگیر هم به لحاظ ابتلا و هم فوتی قرار دارد و بیش از ۷۵ میلیون مبتلا و بالغ بر ۹۰۰ هزار فوتی را ثبت کرده است. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها