کد خبر: 528727
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۳:۴۱:۵۰
| |

مهدی چمران،رییس شورای شهر:

خالی شدن انبارهای مترو از قطعات پر مصرف

رئیس شورای شهر تهران گفت: انبارهای مترو از قطعات پرمصرف کاربردی خالی شده است.

خالی شدن انبارهای مترو از قطعات پر مصرف
کد خبر: 528727
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۳:۴۱:۵۰

مهدی چمران در پایان سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات جلسه امروز یکشنبه، گفت: امروز از ساعت هفت صبح در جلسه‌ای به صورت تخصصی تر موضوع حادثه مترو را مورد بررسی قرار دادیم و پس از آن نیز در صحن علنی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیرعامل بهره برداری مترو حضور پیدا کردند و با عکس، فیلم و مدارکی که به همراه آورده بودند در قالب توضیحاتی مختصر گزارشی ارائه کردند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در خلال ارائه این گزارش چند موضوع روشن شد و نتیجه گیری نیز انجام شد که امیدواریم بتوانیم این نتایج را دنبال کنیم. در حال حاضر واقعا انبارهای مترو خالی شده و این موضوع مشکل آفرین است.

چمران ادامه داد: هنگامی که واگنی از سطح خارج می‌شود یا از رده خارج می‌شود و نمی‌توانند از آن استفاده کنند به دلیل نبود قطعات یدکی از این واگن قطعات برداشته می‌شود و روی واگن‌هایی که کار می‌کند قرار داده می شود. به این ترتیب این قطعه نو و جدید نیست و قطعه‌ای کار کرده است که نمی‌توان عمر آن را درست محاسبه کرد و در عین حال واگنی که این قطعه از روی آن برداشته شده به تدریج فرسوده و فرسوده تر می‌شود. لذا ضرورت دارد که نسبت به تامین و خرید قطعات مترو اقدام شود.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه انبارهای مترو از قوانین خاصی پیروی می‌کنند، افزود: وقتی قطعه پرمصرفی را نیاز داریم و تعداد آن محدود و در انبارها رو به اتمام است بلافاصله باید جایگزین شود. عدم جایگزینی قطعات در انبارها بخشی به دلیل بی تدبیری بوده و بخشی دیگر علی رغم تلاش دوستان برای تعمیر قطعات با توجه به عدم بودجه و تامین اعتبار محقق نشده، به شکلی که آنها در صحن شورا مرتب می‌گفتند که دولت به ما پول نمی‌دهد.

چمران تاکید کرد: اما ما انتظار داشتیم اولا این تامین بودجه را محقق کند و در ثانی این برداشت و نتیجه را می‌گیریم که وقتی امکانات، پول، بودجه و اعتبار برای مترو گذاشته می‌شود به چنین جایی می‌رسیم. البته موضوعات مدیریتی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. امیدواریم با همکاری دولت و مجلس بتوانیم نواقص و کمبودهایی که قبلا وجود داشته را جبران و برطرف کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها