کد خبر: 527550
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۰۹:۴۵:۴۸
| |

نظر چمران،رییس شورای شهر درباره بلندمرتبه سازی:

با بودجه 1401 نمی‌توان 50 متر تونل حفاری کرد

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به موضوع بلندمرتبه سازی گفت: با بودجه سال 1401 شاید 50 متر هم نتوان تونل حفاری کرد و تنها شاید دو واگن بتوان خرید لذا این میزان اعتبارات بسیار اندک است.

با بودجه 1401 نمی‌توان 50 متر تونل حفاری کرد
کد خبر: 527550
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۰۹:۴۵:۴۸

 مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود بلندمرتبه‌سازی در تهران آزاد شده است و ممنوعیت آن برداشته شده اظهار داشت: مسأله بلندمرتبه‌سازی سال 96 در کمیسیون ماده 5 طرحی برای آن تهیه و تصویب شد و قبلا در سال 95 هم ملغی شده بود و هر که بلندمرتبه‌سازی انجام داده تخلف کرده بود.

به گزارش فارس، وی افزود: پس از آن این طرح به شورای عالی شهرسازی رفت و تا الان پاسخی نیامده و من هم از اینکه گفته شده بلندمرتبه‌سازی آزاد شده است خبری ندارم و با ما هم مشورتی نکرده‌اند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: آن موقع یعنی در سال 96 نظرات خودم را به عنوان کسی که در حوزه شهری تجربه داشته مطرح کردم و برای شورای عالی شهرسازی فرستادم در آن زمان مطرح کردم که اگر بلندمرتبه‌سازی در نقاط خاص و در بین منازل مسکونی نباشد با شرایطی مانند رعایت فاصله مشکلی ندارد.

چمران درباره بودجه 1401 که در مجلس تصویب شده است، گفت: بودجه در نظر گرفته شده خوب نیست و از سال 1400 هم کمتر است انتظار داریم تا هم سازمان برنامه و بودجه و هم دولت اقداماتی انجام دهند با این پول‌ها واقعاً نمی‌توان برنامه‌ای اجرا کرد.

وی بیان داشت:‌با بودجه سال 1401،  50 متر هم نمی‌توان تونل حفاری و تنها شاید دو واگن بتوان خرید لذا این میزان اعتبارات بسیار اندک است.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: واقعاً با 50 میلیارد تومان نمی‌توان کاری را پیش برد و شوخی است باید اصلاح اساسی در بودجه 1401 انجام گیرد که البته این مسأله سخت است.

چمران گفت:‌اگر می‌خواهند واقعاً تهران به لحاظ بهبود شرایط مانند حمل و نقل تکان بخورد لازم است بودجه اصلاح شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها