کد خبر: 609400
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۵ ۱۹:۰۸:۳۲
| |

آشنایی با رئالیتی شوی جدید شبکه نمایش خانگی؛

قواعد «ناتو» را بشناسید

با پخش اولین قسمت «ناتو»، رئالیتی شوی تازه‌ای وارد شبکه نمایش خانگی شد.

قواعد «ناتو» را بشناسید
کد خبر: 609400
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۵ ۱۹:۰۸:۳۲

قسمت اول رئالیتی شوی «ناتو»، روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ توسط پلتفرم فیلم‌نت عرضه شد.

در اولین اخبار مربوط به «ناتو» به این اشاره شد که در این رئالیتی شو چند بازیکن حضور دارند که در طول مسابقه ۱۰ پرسش سخت و گاه خنده‌دار از آنها پرسیده می‌شود و بازیکنان باید با هم به پاسخ درست برسند. از میان این بازیکنان، یک نفر نقش ناتو را بر عهده دارد. ناتو کسی است که جواب تمام سوالات را از قبل می‌داند. به غیر از بازیکنی که نقش ناتو را ایفا می‌کند هیچ‌کس، حتی مجری برنامه، از هویت این بازیکن اطلاعی ندارد.

حالا و پس از عرضه قسمت اول «ناتو» می‌توان ارزیابی دقیق‌تری از شرایط این بازی داشت.

نقش‌ها

هر قسمت از بازی «ناتو» از ۶ بازیکن تشکیل می‌شود. از میان این بازیکنان یک نفر ناتو است و دیگران بازیکنانی عادی هستند که باید ناتو را شناسایی کنند. طبیعتا بازیکن ناتو هم باید دیگران را به اشتباه بیاندازد. یک نفر گرداننده بازی است. در رئالیتی شوی «ناتو»، محمدرضا علیمردانی به‌عنوان گرداننده حضور دارد. گرداننده هم همچون بازیکنان عادی، از هویت ناتو بی‌اطلاع است. همچنین یک هدایت‌گر مخفی هم در این بازی حضور دارد که او را در بازی نمی‌بینیم. به‌جز بازیکنی که نقش ناتو را بر عهده دارد، هدایت‌گر مخفی تنها فردی است که از هویت واقعی ناتو مطلع است.

نحوه بازی

در ابتدای مسابقه، ژتون‌هایی با مجموع ارزش ۵۰ میلیون تومان روی میز قرار دارد. گرداننده در طول بازی ده پرسش را از بازیکنان مطرح می‌کند. این پرسش‌ها حوزه‌های مختلفی را در بر می‌گیرند و در مواردی به‌نظر می‌رسد پاسخ به آنها تنها با حدس و گمان امکان‌پذیر است. بازیکنان مسابقه باید با همفکری پاسخ درست هر سوال را پیدا کنند. به ازای هر پاسخ درست ژتونی به ارزش ۵ میلیون تومان به ژتون‌های روی میز اضافه می‌شود و با هر پاسخ غلط، ژتونی به همان ارزش از مبلغ روی میز کم می‌شود. بنابراین در بهترین حالت، در پایان مسابقه ۱۰۰ میلیون تومان ژتون روی میز قرار خواهد گرفت. مبلغ باقیمانده در انتها به برنده یا برندگان مسابقه تعلق خواهد گرفت. با توجه به آن‌چه در قسمت اول «ناتو» دیدیم، گرداننده در مواقعی به بازیکنان برای یافتن پاسخ درست کمک می‌کند اما، برخلاف نمونه‌هایی از مسابقات تلویزیونی، به‌سراغ فریب‌دادن آنان نمی‌رود. ناتو هم باید جریان را به‌شکلی هدایت کند که بازیکنان به پاسخ‌های درست دست پیدا کنند. این رویکرد طبیعی است چون اگر ناتو برنده مسابقه شود، تمام مبلغ جایزه را دریافت خواهد کرد.

همچنین پیش از هر کدام از پرسش‌ها، گرداننده یکی از ویژگی‌ها یا اتفاقات زندگی ناتو را مطرح می‌کند. این ویژگی‌ها هم به خلق لحظاتی بامزه کمک می‌کنند و هم از تنوع قابل توجهی برخوردارند: از علایق شخصی ناتو (مثلا علاقه ویژه او به خرس) تا اتفاقات خاصی در زندگی او (مثل افتادن از درخت و سقوط در چاه فاضلاب) و همچنین برخی از ویژگی‌های او (از جمله توانایی ناتو در حرکت‌دادن گوش‌هایش)! با توجه به نکات مطرح‌شده و نحوه بازی هر کدام از افراد، بازیکنان عادی باید بتوانند ناتو را در انتهای مسابقه شناسایی کنند و ناتو هم باید توجهات را از خودش منحرف کند.

در طول مسابقه، سه بار برای تشخیص ناتو از بازیکنان رای‌گیری می‌شود. در هر مرتبه، بازیکنان نام ناتوی مورد نظرشان را روی کاغذ می‌نویسند. در این میان، ناتوی مسابقه نام بازیکنی را می‌نویسد که دوست دارد از مسابقه کنار برود. گرداننده پاکت حاوی نام‌ها را به هدایت‌گر مخفی تحویل می‌دهد و با اعلام نام بازیکن اعلام‌شده از سوی ناتو توسط هدایت‌گر مخفی، یکی از بازیکنان از جریان مسابقه حذف می‌شود.

در پایان و بعد از سه بار رای‌گیری، سه بازیکن توسط ناتو از جریان بازی حذف شده‌اند و سه بازیکن (یک ناتو و دو بازیکن عادی) در مسابقه باقی‌مانده‌اند. سه بازیکن باقی‌مانده باید نام ناتوی مورد نظر خود را روی یک تخته بنویسند و به‌طور عمومی نشان دهند. در صورت تفاوت میان نظرات، سه بازیکن با یکدیگر به بحث می‌پردازند. در نهایت، فردی که حداقل دو نفر از سه بازیکن باقی‌مانده روی او توافق داشته باشند به‌عنوان ناتوی انتخاب‌شده از سوی بازیکنان معرفی می‌شود.
اگر بازیکن ناتو کار خود را درست انجام داده باشد و بازیکنان در معرفی شخصیت ناتو دچار اشتباه شوند، تمام مبلغ جایزه به ناتو می‌رسد اما اگر بازیکنان بتوانند ناتو را پیدا کنند، جایزه میان دو بازیکن باقی‌مانده و بازیکنان حذف‌شده‌ای که در اولین حدس خود ناتوی بازی را به‌درستی شناسایی کرده باشند تقسیم خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها