دبیرکل ناتو:

اعضای ناتو برای عضویت اوکراین توافق کردند

دبیرکل ناتو با بیان اینکه اوکراین در آینده به این ائتلاف نظامی می‌پیوندد، اما تاکید کرد که اولویت در حال حاضر حمایت از این کشور برای پیروزی در جنگ با روسیه است.

اعضای ناتو برای عضویت اوکراین توافق کردند
کد خبر: 608532
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۱ ۱۱:۳۶:۲۵

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز (جمعه) از اجماع کشورهای این ائتلاف نظامی برای به‌عضویت درآوردن اوکراین خبر داد.

به گزارش فارس، استولتنبرگ در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به نشست گروه حامیان اوکراین در پایگاه «رامشتاین» واقع در آلمان، گفت: «اوکراین در آینده به ناتو می‌پیوندد، زیرا کشورها ناتو روی عضویت آن توافق کردند».

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای‌نیوز»، وی با بیان اینکه ناتو به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهد تا زمانی که در جنگ با روسیه پیروز شود، توضیح داد: «ناتو به پیروزی اوکراین در جنگ اعتماد دارد».

دبیرکل ناتو ادامه داد: «کشورهای عضو ناتو اکنون روی ارائه تانک و سامانه‌هی پدافند هوایی اوکراین تمرکز کرده‌اند. اولویت در حال حاضر حمایت از این کشور برای پیروزی در جنگ است».

طبق این گزارش، استولتنبرگ همچنین افزود که امروز در مورد درخواست «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین برای تقویت پشتیبانی از این کشور با تسلیحات سنگین از جمله ارسال جنگنده صحبت می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها