اوکراین: طبق مرزهای شناخته‌شده بین‌المللی خودمان به ناتو ملحق می‌شویم

همزمان با تداوم درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین، معاون وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد که این کشور طبق مرزهای شناخته شده بین‌المللی خود به ناتو ملحق خواهد شد.

اوکراین: طبق مرزهای شناخته‌شده بین‌المللی خودمان به ناتو ملحق می‌شویم
کد خبر: 608746
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۲ ۱۳:۵۸:۳۵

به دنبال سفر اخیر دبیرکل ناتو به کی‌یف و تاکید او بر توافق اعضا برای الحاق اوکراین به این ائتلاف نظامی غربی، «یِوِن پربینیس» معاون وزیر خارجه اوکراین درباره این موضوع اظهارنظر کرد.

به گزارش فارس، خبرگزاری آناتولی در گزارشی به نقل از رسانه‌های محلی اوکراینی خبر داد که این مقام ارشد کی‌یف بر بازپسگیری مناطق «اشغالی روسیه» تاکید کرد.

طبق این گزارش، «یِوِن پربینیس» معاون وزیر خارجه اوکراین گفت که این کشور طبق مرزهای شناخته شده بین‌المللی خود به ناتو ملحق خواهد شد.

وی تصریح کرد: «اوکراین کشوری است که مرزهای مشخص و به رسمیت شناخته شده بین‌المللی دارد و البته ما در داخل مرزهای شناخته شده بین‌المللی به سازمان‌های خاص خواهیم پیوست».

معاون وزیر خارجه اوکراین با تاکید بر آمادگی این کشور برای پیوستن به ناتو با موقعیت تثبیت شده خود، گفت که اوکراین از مرحله «برنامه اقدام برای عضویت» در این ائتلاف پیشی گرفته است.

مقام‌های اوکراین در شرایطی درباره الحاق به ناتو و پس گرفتن مناطق این کشور از روسیه حرف میزنند که به دنبال آغاز جنگ، مناطق وسیعی از شرق این کشور شامل لوهانسک و دونتسک اعلام استقلال کرده و به روسیه ملحق شده‌اند.

اظهارات معاون وزیر خارجه اوکراین بعد از آن صورت گرفت که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، پنجشنبه هفته گذشته به کی‌یف سفر و با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد.

زلنسکی ضمن ابراز خرسندی از اولین سفر استولتنبرگ به اوکراین بعد از آغاز جنگ با روسیه، این سفر را نشانه‌ای دانست مبنی بر اینکه ناتو در حال آماده شدن برای اتخاذ «تصمیمات سخت» است.

دبیرکل ناتو بعد از سفر به اوکراین، روز جمعه (دیروز) از اجماع کشورهای این ائتلاف نظامی برای به‌عضویت درآوردن اوکراین خبر داد.

استولتنبرگ در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به نشست گروه حامیان اوکراین در پایگاه «رامشتاین» واقع در آلمان گفت: «اوکراین در آینده به ناتو می‌پیوندد، زیرا کشورها ناتو روی عضویت آن توافق کردند».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها