کد خبر: 540651
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۱۱:۱۰:۰۰
| |

موشک‌انداز جهنمی روسی وارد اوکراین شد+ ویدئو

راکت انداز روسی TOS-1 خورشید را به زمین می‌آورد! قربانیان نگون بختی که در نزدیکی کانون انفجار باشند تا حد مرگ مچاله می‌شوند. از بیان دیگر اثراتی که انفجار یک راکت هوا انفجار خلاساز بر پیکر قربانی می‌گذارد نیز شدیدا معذوریم!

حجم ویدیو: 2.70M | مدت زمان ویدیو: 00:00:20 دانلود ویدیو
کد خبر: 540651
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۱۱:۱۰:۰۰

در میان جنگ افزارهای ساخته شده به دست بشر، یکی از آن‌ها علاوه بر ظاهر ترسناکی که دارد، به شدت ویرانگر است و می‌تواند نیستی کامل  به بار آورد. این سلاح جهنمی چیزی نیست جز راکت انداز روسی TOS-1 که در ادامه مختصری با آن آشنا می‌شویم.

حقیقتا حتی آوردن اسم آن سبب می‌شود مو به تن بنده سیخ شود. راکت انداز روسی TOS-1 که در اصل زمان شوروی سابق طراحی و ساخته شد، یک توپخانه راکتی آتش افروز است که از سوی روس‌ها «سامانه آتش افروز سنگین» نام گرفته است.

راکت انداز روسی TOS-1

این غول 45 تنی در اواخر عمر اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی طراحی و از سال 1988 (3 سال قبل از فروپاشی شوروی) وارد خدمت در ارتش سرخ شد. این وسیله توسط دفتر طراحی اومسک‌ ترانزمانش (که زیرمجموعه‌ای از کمپانی معروف اورال واگن است)‌ طراحی و تولید شد. در کارنامه این دفتر شاهکارهایی همچون تانک اصلی میدان نبرد T-80 نیز دیده‌ می‌شود. خودروی رزمی پیاده نظام BTR-T و هویتزر خود کشش 2S19 مستا نیز از دیگر کارهای معروف اومسک‌ ترانزمانش هستند.

راکت انداز روسی TOS-1

البته با وجود اینکه انفجار آن ابر حرارت وحشتناک بالایی ایجاد و سبب سوختن می‌شود، سبب افزایش ناگهانی و چشم‌گیر فشار نیز می‌شود که به نوبه خود از حرارت نیز مرگبارتر است. فشار ایجاد شده در اثر انفجار یک راکت TOS-1 تقریبا برابر با 30 اتمسفر (‪سه میلیون پاسکال‬) که چیزی حدود دو برابر فشار ایجاد شده توسط یک بمب عادی است. برای مقایسه بد نیست بدانید فشار هوا 1 اتمسفر است. هنگام انفجار راکت تاس-1، قربانیان نگون بختی که در نزدیکی کانون انفجار باشند تا حد مرگ مچاله می‌شوند. از بیان دیگر اثراتی که انفجار یک راکت هوا انفجار خلاساز بر پیکر قربانی می‌گذارد نیز شدیدا معذوریم!

این روش برای پاکسازی ساختمان‌ها، غارها و سنگرها از نفرات دشمن بسیار کاربردی است. چرا که با انفجار کوچک اول، این ابر متشعل شونده سریعا به داخل ساختمان یا سنگر نفوذ کرده و با انفجار دوم محیط داخلی منفجر و مشتعل می‌کند و فشار بالا سبب نابودی هرچیزی که در سازه باشد می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها