کد خبر: 540641
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۰۹:۴۵:۰۵
| |

یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل:

قطعنامه محکومیت عملیات روسیه در اوکراین را تایید می‌کنیم

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این رژیم قصد دارد به نفع قطعنامه محکومیت عملیات روسیه در اوکراین در مجمع عمومی سازمان ملل رای بدهد.

قطعنامه محکومیت عملیات روسیه در اوکراین را تایید می‌کنیم
کد خبر: 540641
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۰۹:۴۵:۰۵

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در نشست کابینه گفت: ما به نفع قطعنامه‌ای که در مجمع عمومی عملیات روسیه در اوکراین را محکوم می‌کند رای خواهیم داد. اسرائیل موضعی را اتخاذ کرده؛ اما در عین حال منافع امنیتی و منافع دیگری دارد که جهان و دولت آمریکا آن را درک می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی گفت: ما بخشی از جهان آزاد هستیم؛ اما شرایط و منافع منحصر به فردی درباره روسیه داریم که جهان به خوبی آن را درک می‌کند.

همچنین روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت،‌ نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل به کابینه امنیتی اطلاع داده که اسرائیل موضع آمریکا در محکومیت روسیه در سازمان ملل را تایید می‌کند.

در عین حال بنت تاکید کرد: براساس پیش‌بینی‌هایی که در این نشست شنیده‌ام پیش بینی نمی‌شود که درگیری با روسیه رخ بدهد و اگر اسرائیل زیاد درباره جنگ صحبت نکند روس‌ها این را درک خواهند کرد.

پیش از این نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیشنهاد میانجیگری برای توقف عملیات این کشور در اوکراین را داد؛ اما پوتین آن را رد کرد.

از سوی دیگر پوتین اعلام کرد که آماده مذاکرات است.

همچنین آیلت شاکید، وزیر داخلی رژیم صهیونیستی در نشست کابینه گفت: اسرائیل باید سکوت اختیار کند و به هیچ وجه درباره جنگ صحبت نکند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها