کد خبر: 540639
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آخرین خبرها از حمله روسیه به اوکراین؛ بلاروس برای اعزام سرباز به اوکراین آماده می‌شود

واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده گزارش داد، بلاروس در حال آماده شدن برای اعزام نیرو به اوکراین برای کمک به متحد خود مسکو است.

آخرین خبرها از حمله روسیه به اوکراین؛ بلاروس برای اعزام سرباز به اوکراین آماده می‌شود
کد خبر: 540639
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۱۰:۰۰:۰۰

منیژه موذن- ساعاتی پس از اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، نیروهای هسته‌ای کشورش را در حالت آماده‌باش قرار داد، مقامات کی‌یف قصد دارند با همتایان روس دیدار کنند.

به گزارش اعتمادآنلاین، واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده گزارش داد، بلاروس در حال آماده شدن برای اعزام نیرو به اوکراین برای کمک به متحد خود مسکو است.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، تردید دارد که مذاکرات برنامه‌ریزی‌شده با روسیه در نزدیکی مرز بلاروس به نتیجه برسد، اما گفته اگر به معنای شانس صلح باشد، حاضر است برای آن تلاش کند. بانک مرکزی روسیه به طور موقت غیرمقیمان را از فروش اوراق بهادار منع کرده و ایالات متحده به شهروندان خود توصیه کرد که فوراً روسیه را ترک کنند.

ایالات متحده و متحدان اروپایی آن واکنش‌ها به تشدید درگیری‌ها را افزایش دادند و برنامه‌هایی را برای تحریم بانک مرکزی در مسکو و قطع وام‌دهندگان مختلف روسیه از سیستم مالی مهم سوئیفت اعلام کردند. روبل خارج از کشور روسیه در برابر دلار تقریباً 30 درصد کاهش یافت.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، قصد دارد صبح روز دوشنبه در واشنگتن با متحدان خود درباره بحران اوکراین صحبت کند.

در همین حال خطوط هوایی روسیه با خطر زمین‌گیر شدن هواپیماهای مسافربری مواجه هستند، زیرا تحریم‌های اعمال شده به دلیل حمله به اوکراین توانایی آنها را برای تامین مالی هواپیماهای اجاره‌ای تهدید می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها