کد خبر: 540649
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۱۰:۱۲:۴۱
| |

روسلان نیچای، کاردار سفارت اوکراین در قاهره:

جنگ طولانی است؛ 200 سرباز روس اسیر شده‌اند

کاردار سفارت اوکراین در قاهره مدعی اسارت 200 سرباز روس و کشته شدن هزاران نفر از نظامیان روسیه شد و پیش‌بینی کرد که جنگ طولانی شود.

جنگ طولانی است؛ 200 سرباز روس اسیر شده‌اند
کد خبر: 540649
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۱۰:۱۲:۴۱

روسلان نیچای، کاردار سفارت اوکراین در قاهره، با اشاره به این که در ابتدا مقامات اوکراین شک داشتند جنگی آغاز شود، گفت که روسیه از سلاح «فروش گاز» به عنوان اهرم فشار اقتصادی و سیاسی بر کشورهای اروپایی و اوکراین استفاده کرده است.

به گزارش فارس و به نوشته روزنامه «رای الیوم»، وی افزود که تمام تلاش خود را وقف تغییر موضع شرکا و دوستان خود در اتحادیه اروپا برای حمایت از کشورش به کار گرفته است.

نیچای طی یک کنفرانس خبری در مقر سفارت اوکراین در محله «المعادی» قاهره گفت که جنگی که روسیه علیه کشورش به راه انداخته یک جنایت واقعی است و دیگر اکنون تمام دنیا می‌دانند که اوکراین دیوار دفاعی در برابر کشورهای اروپایی است و ارتش روسیه با بلعیدن اوکراین متوقف نخواهد شد، بلکه به گسترش در شرق اروپا و کشورهای بالتیک ادامه خواهد داد.

کاردار سفارت اوکراین در قاهره با بیان این‌که موضع اروپا و آمریکا پس از شروع جنگ تغییر کرد، گفت: اکنون فشار بین المللی شدیدی بر روسیه وجود دارد.

وی افزود: وضعیت اکنون کاملاً با وضعیت سال ۲۰۱۴ پس از اشغال جنوب اوکراین توسط روسیه متفاوت است، زیرا رئیس جمهور وقت اوکراین، وزیر دفاع و دستگاه‌های مختلف در کنار روسیه بودند و دولت اوکراین هیچ کنترلی بر این نهادها نداشت.

نیچای با بیان این‌که اوکراین اکنون بسیار قوی‌تر شده است، گفت: ۲۰۰ روس اسیر و هزاران نفر از آن‌ها کشته‌ شده‌اند. رهبری روسیه به سربازان خود دروغ گفته و آن‌ها را فریب داده است که مورد استقبال اوکراینی ها قرار خواهند گرفت. ضمن این‌که مقاومت مردمی در هر نقطه‌ای از اوکراین وجود دارد و انتظار می‌رود که جنگ طولانی شود.

در حالی که امروز دوشنبه، هیأت‌های روسیه و اوکراین برای مذاکره به بلاروس  می‌روند، کاردار سفارت اوکراین در مصر گفت که کی‌یف مخالف مذاکره با مسکو در بلاروس بود، زیرا این کشور بی‌طرف نیست و با گشودن مرزهای خود به روی ارتش روسیه در جنگ علیه اوکراین شرکت کرد و شبهاتی وجود دارد که موشک‌هایی از بلاروس به سوی اوکراین شلیک شده باشد.

وی افزود که پیشنهادهایی برای انجام مذاکرات با روسیه در ترکیه، اسرائیل و چند کشور اروپایی دیگر وجود دارد. 

نیچای در ادامه تاکید کرد که اوکراین خواستار پیوستن به ناتو نشده و موشک‌های ناتو در اوکراین وجود ندارند. پوتین در حال نشر اکاذیب است و به دنبال احیای روسیه تزاری است.

کاردار سفارت اوکراین در مصر با بیان این‌که کشورش خواستار این است که مصر موضع روشنی اتخاذ کند گفت که برخلاف لبنان که تهاجم روسیه را محکوم می‌کند، قاهره بی‌طرف مانده است. 

پیشتر سفارت اوکراین طی بیانیه‌ای مطبوعاتی خواستار کمک تسلیحاتی، بشردوستانه و پزشکی مصر شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها