خروج ترامپ از برجام بدشانسی تاریخی برای ایران بود
علی ربیعی نوشت: خروج ترامپ از برجام هم یک بدشانسی تاریخی برای ایران بود که بدون تردید تاثیراتی بر روندهای سیاست خارجی، امنیت و به ویژه اقتصاد و فقر در ایران گذاشته است.
علی ربیعی نوشت: خروج ترامپ از برجام هم یک بدشانسی تاریخی برای ایران بود که بدون تردید تاثیراتی بر روندهای سیاست خارجی، امنیت و به ویژه اقتصاد و فقر در ایران گذاشته است.
علی ربیعی نوشت: یکی از مهمترین مسائلی که جامعه کار و کارگر را در تمام دنیا و همچنین در ایران تحتالشعاع قرار داده و میدهد، گذار به دنیای کار در فضای فناوری اطلاعات است.
علی ربیعی نوشت: شیوه برخورد و اقدامات خیابانی در خصوص حجاب نه تنها به دور از تدبیر است، بلکه نه امنیت ساز است و نه مقوم ارزشهای دینی. این پرسش همیشه باقی خواهد ماند که چگونه عدهای با توجیهات خود، در کوران حمله فیزیکی و روانی رژیم اسراییل، تشویق به تسویه حساب با بخشی از جامعه میکنند.
علی ربیعی نوشت: اقدام سپاه یک اقدام درست، شایسته، بهموقع و در جهت منافع ملی و امنیت درازمدت ایرانزمین صورت گرفته است. فکر میکنم در صورتی که ما پاسخی مناسب به رژیم اسراییل نمیدادیم، فردا حتی همسایگان بسیار ضعیف هم که شواهدی از آن را در همین چند وقت اخیر دیدیم برای ما گردنکشی میکردند.
علی ربیعی نوشت: امروز این یک مطالبه جدی از نهادهای حاکمیتی است که در این روزهای سخت، نه تنها زمینهسازی برای جولان بدخواهان ایجاد نکنند، بلکه در جهت امنیت و منافع ملی، سیاستهای متناسب را دنبال کنند.
علی ربیعی نوشت: بیکاری و فقر به معنای عدم امنیت اقتصادی است و عدم امنیت اقتصادی زمینهساز عدم امنیت اجتماعی میشود. سیاستگذاریهای جبرانی اگر چه میتواند در مقاطع زمانی کوتاهمدت موثر باشد، اما این اثرات در بلندمدت پایدار نیست.
علی ربیعی نوشت: بر اثر بی مسئولیتی تصمیمگیران، فقر در جامعه از استثناء قابل کنترل به قاعده عمومی غیرقابل کنترل تبدیل شده و بیشتر آدمها سر در گریبان دارند.
علی ربیعی نوشت: به جامعه تحریم زده میاندیشم؛ بدون تردید بخشی از ناامیدی مزمن شده امروز، مهاجرتهای فرارگونه و.... ناشی از یاس به ثمر نرسیدن برجام و گشایشهای ناشی از آن بوده است.
علی ربیعی نوشت: تفاوت این دوره با دورههای قبل، نسبت رای باطله با مشارکت و همچنین نسبت رای باطله با بالاترین آرای کسب شده برای حضور در مجلس است. با محاسباتی از کف آرا در تهران و بیشترین رای به دست آمده، به نظر میرسد بیش از ۵۰۰ هزار رای باطله در تهران وجود داشته است.
علی ربیعی نوشت: استادی میشناسم که رای داد و میگفت اگر رای بدهم، کسانی که سر کار و حاکم هستند، احتمالا اینبار علاوه بر محرومیت من از تدریس، از حقوق اجتماعی نیز محرومم میکنند؛ این به آن میارزد.