کد خبر: 607450
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۶ ۲۱:۱۳:۲۵
| |

ویدئو| جنگ در خارطوم؛ شلیک وحشتناک موشک از جنگنده به منطقه مسکونی

ویدئو| جنگ در خارطوم؛ شلیک وحشتناک موشک از جنگنده به منطقه مسکونی
کد خبر: 607450
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۶ ۲۱:۱۳:۲۵

از صبح امروز (شنبه) درگیری بین نیروهای واکنش سریع و ارتش سودان در خارطوم و مجاورت فرودگاه‌های مروی و خارطوم، خیابان نیل، ام درمان و برخی دیگر از مناطق این کشور رخ داده است. علت این درگیری‌ها که در حال گسترش است و هم‌اکنون ادامه دارد، کندی پیشرفت در فرآیندهای مربوط به انتقال قدرت در سودان به غیرنظامیان عنوان شده است.

به نوشته الجزیره، از شامگاه شنبه تیراندازی شدیدی و تبادل آتش در اطراف کاخ ریاست جمهوری سودان در خارطوم شکل گرفته است و به گفته فرمانده ارتش سودان، گروهی از نیروهای مسلح بازنشته و همچنین افسران نیروهای مسلح به جمع ارتش پیوسته‌اند.

بنا به این گزارش، این تیراندازی‌ها در محله المهندسین منطقه ام درمان در جریان است و به دنبال تشدید درگیری‌ها بین نیروهای ارتش و نیروهای واکنش سریع، دود غلیظی در این منطقه برخاست.

نیروهای واکنش سریع اعلام کردند که بر تسلیحات و تجهیزات موجود در محله المهندسین در ام درمان مسلط شده‌ و همه راه‌های ورودی جنوب خارطوم را مسدود کرده‌اند.

با ادامه این درگیری‌ها، نیروی هوایی سودان وارد عمل شده و با استفاده از جنگنده‌های خود اقدام به بمباران مواضع نیروهای واکنش سریع در خارطوم کرده است.

ارتش سودان روز شنبه همچنین چند تانک در خیابان‌های پایتخت مستقر است که نیروهای واکنش سریع، دو دستگاه از این تانک‌ها را منفجر کردند. علاوه بر این پروازها در فرودگاه خارطوم به حالت تعلیق درآمده است.


 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها