کد خبر: 646030
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۶ ۰۹:۳۵:۳۰
| |

واکنش علیپور به بازگشت به پرسپولیس؛ بگویم نه دروغ است!

علی علیپور مهاجم سابق پرسپولیس در مورد شرایط خودش صحبت کرده است.

واکنش علیپور به بازگشت به پرسپولیس؛ بگویم نه دروغ است!
کد خبر: 646030
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۶ ۰۹:۳۵:۳۰

علی علیپور، مهاجم تیم فوتبال ژیل ویسنته پرتغال بعد از مصدومیتی که از ناحیه رباط صلیبی داشت به میادین بازگشت تا دوباره خاطرات گل‌زنی‌هایش با پیراهن تیم‌هایی که برای آنها به میدان رفته است، زنده شود. او حالا با خوش‌بینی ادعا می‌کند که می‌خواهد به جام ملت‌های آسیا هم برسد.

به گزارش فرهیختگان، در خصوص وضعیت علیپور فرصتی دست داد تا دقایقی با وی گفت‌و‌گو کنیم که در ادامه می‌خوانید. 

صحبت را از آخرین وضعیتی که دارید آغاز کنیم. بعد از ماه‌ها به میادین بازگشته و در این مدت هم چند بازی برای ژیل ویسنته انجام دادید. به نظر می‌رسد شرایط برای شما مطلوب باشد. 

با توجه به ریکاوری که در این مدت و بعد از مصدومیتی که داشتم، زیرنظر پزشکان و کادر بدنسازی تیم انجام شد، خدا را شکر با قدرت بازگشتم و توانستم مقابل اسپورتینگ اولین بازی‌ام را بعد از مدت‌ها انجام دهم برای بازگشت به میادین و بازی ثانیه‌شماری می‌کردم و توانستم حدود 10 دقیقه‌ای برای این تیم در شروع مجدد بازی کنم. در دو بازی بعدی هم در ترکیب اصلی قرار گرفتم و امیدوارم این روند در ادامه نیز تکرار شود و بتوانم بیشتر در خدمت تیمم باشم. درهرصورت 9 ماه غیبت از حضور در میادین زمان کمی نیست و از آنجا که برای فصل جدید تغییرات زیادی داشتیم، جا برای هماهنگی بیشتر در ادامه فصل وجود دارد و امیدوارم اتفاقات خوبی در ادامه فصل هم برای من و هم برای تیم بیفتد. 

ژیل ویسنته در منطقه خطر قرار دارد. وضعیت این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بازی‌های رودررویی را از دست دادیم که شرایط مساوی با حریفان داشتیم. الان هم درحالی در رده هفدهم جدول قرار داریم که تا جایگاه هفتم فقط 5 تا 6 امتیاز فاصله وجود دارد. این در شرایطی است که در دو، سه هفته آینده با تیم‌هایی بازی داریم که از لحاظ امتیازی به یکدیگر نزدیک هستیم و به‌قول معروف بازی‌های 6 امتیازی را با این تیم‌ها درپیش داریم. درصورت برتری در این دیدارها اتفاقات خوبی برای تیم‌مان رخ خواهد داد و می‌توانیم به این ترتیب پرش خوبی بعد از دو، سه بازی آینده داشته باشیم. 

با ژیل ویسنته تا چه زمانی قرارداد دارید؟ در این مدت که مصدوم بودید با شما برای تمدید قراردادتان صحبتی از سوی این باشگاه پرتغالی صورت گرفته است؟

در زمان مصدومیتم، تمام فکر و ذکر کادرفنی و پزشکی این تیم روی درمان، ریکاوری و بازگشت با قدرتم به میادین بود و در این مدت اصلا زمان مناسبی نبود که چنین صحبت‌هایی مطرح شود. ما چالش‌های خاص خودمان را در زمان ریکاوری داشتیم و وقت مناسبی نبود تا این مباحث مطرح شود اما تا جایی که اطلاع دارم بعد از اینکه به میادین برگشتم، گویا از سوی ژیل ویسنته با مدیر برنامه‌هایم برای تمدید قرارداد صحبت‌هایی صورت گرفته است. در این مدت خودم هم بیشتر می‌خواستم شرایط رو به جلو برود تا موقعیت را بیشتر بسنجیم و سپس برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم اما از سوی باشگاه پرتغالی از بعد از بازی با اسپورتینگ دو، سه باری با مدیر برنامه‌هایم درباره تمدید قراردادم صحبت‌هایی انجام شده است. 

خودتان برای آینده فوتبالی‌تان چه هدفی دارید؟ ژیل ویسنته، سایر تیم‌های اروپایی یا بازگشت دوباره به ایران و احتمالا همکاری مجدد با پرسپولیس؟

هر بازیکنی خودش را وارد چالش می‌کند تا به اهدافی که دارد برسد. من هم از این قاعده مستثنی نیستم و به همین خاطر یکی از دلایلی که به اروپا ترانسفر شدم، این بود که بتوانم در این چالش اتفاقات خوبی را برای خودم رقم بزنم. درحال‌حاضر به سوالی که مطرح کردید فکر نکرده‌ام و همه تمرکزم در دوران مصدومیت این بوده که هرچه زودتر به میادین برگردم. دلم برای بازی کردن تنگ شده بود و می‌خواستم دوباره خودم را در شرایط بازی قرار بدهم تا در ادامه گام‌به‌گام برای رسیدن به اهداف بعدی قدم بردارم. امیدوارم در آینده اتفاقات خوبی برایم رخ خواهد داد. صددرصد من هم مثل هر بازیکن دیگری دوست دارم در تیم‌های مطرح و خوب اروپایی ازجمله لیگ‌های اسپانیا، ایتالیا و کشورهای دیگر بازی کنم، هرچند پرتغال هم از لیگ‌های مطرح و خوب فوتبالی در اروپا به‌شمار می‌رود. 

پس فعلا به بازگشت به ایران فکر نمی‌کنید؟ درهرصورت شما رکورددار گلزنی برای پرسپولیس در لیگ برتر هستید. این درصورتی است که امروز این تیم از همین ناحیه یعنی بحث گلزنی در رقابت‌ها ضعف زیادی را احساس می‌کند. این موضوع شما را برای بازگشت مجاب نمی‌کند و به آن فکر نمی‌کنید؟

اگر بگویم نه دروغ گفته‌ام. هر بازیکنی در لحظات مختلف و در شرایطی که وجود دارد به این موضوع فکر می‌کند. من هم در مواقعی که مباحث هواداری مطرح می‌شود، چه بخواهم و چه نخواهم فکر می‌کنم. اما درهرصورت واقعیت این است که الان در این مقطع با ژیل ویسنته قرارداد دارم. درحال‌حاضر می‌خواهم خودم را بیشتر و در شرایط مطلوب‌تری نشان بدهم تا بتوانم با گل‌هایم به تیمم کمک کنم تا هرچه زودتر از این منطقه خطر که به آن اشاره کردید، رهایی پیدا کنیم. بعد از آن هم دیگر نمی‌شود چیزی را پیش‌بینی کرد اما فعلا مورد مهم این است که اینجا برای اهداف پیش‌رویم تلاش می‌کنم و بقیه‌اش را به خدا سپرده‌ام. 

در آستانه جام ملت‌های آسیا به‌صورت کلی درباره تیم ملی فوتبال ایران چه صحبتی دارید؟

بعد از تغییر کادرفنی، مربیان ایرانی و با دانش خودمان به تیم ملی اضافه شده‌اند. همه‌چیز روی روال و تا حد امکان خوب پیش‌می‌رود. تدارک خوبی برای این تیم انجام شده و تا امروز نتایج خوبی به‌دست آمده است. متاسفانه شرایط برای من به‌خاطر مصدومیتی که داشتم خوب پیش‌نرفت اما خوشحالم که شرایط برای سایر بچه‌ها به‌خوبی پیش‌رفته و آنها توانسته‌اند خودشان را به کادرفنی نشان بدهند و شانس این را داشته باشند که این پیراهن را همچنان بر تن کنند. من هم اگرچه در این ماه‌ها غایب بودم اما مصمم‌تر از قبل تمام تلاشم را می‌کنم تا دوباره این افتخار نصیبم شود که بتوانم پرقدرت برای تیم ملی دوباره به میدان بروم. 

برای تیم ملی در جام ملت‌های آسیا چقدر شانس قائل هستید؟

با این بچه‌هایی که داریم و بازیکنانی مانند جهانبخش، آزمون، طارمی و سایرین که در سطح اول فوتبال اروپا در تمامی پست‌ها در بهترین لیگ بازی می‌کنند، همه با هم درتلاش هستیم تا خودمان را روزبه‌روز به سطح اول فوتبال دنیا نزدیک‌تر کنیم و بتوانیم اتفاقات خوبی را برای تیم ملی کشورمان رقم بزنیم. صددرصد در جام ملت‌ها هم این اتفاق می‌افتد و ان‌شاءالله در این رقابت‌ها خواهید دید که ما هم می‌توانیم کارهای بزرگی را با پیراهن ملی برای کشورمان رقم بزنیم.

چقدر به‌شخصه این شانس را قائل هستید تا در جام ملت‌های آسیا پیراهن تیم ملی را بر تن کنید؟ 

شاید خیلی‌ها فکر کنند که جام ملت‌ها برای من با توجه به شرایطی که دارم از دست رفته باشد اما من به حضور در این رقابت‌ها امیدوارم و صد‌در‌صد هم غیر این نیست. قبل از اردوی اصلی، گویا بازی‌های دوستانه‌ای برای تیم ملی درنظر گرفته شده و قطعا هر بازیکنی تا آخرین لحظه امید دارد که بتواند خودش را نشان بدهد. من هم از همان زمان که مصدوم بودم همه تلاشم این بود که در بازگشت به میادین، بتوانم دوباره لباس تیم ملی را پوشیده و برای این تیم بهترین عملکرد را داشته باشم. پوشیدن پیراهن تیم ملی همیشه جزء آرزوهایم بوده و حالا هم که آماده و مهیای حضور در میدانم امیدوار هستم تا برای رقابت‌های پیش رو این فرصت به من هم داده شود. 

درباره درخشش طارمی در فوتبال اروپا و تیم‌های بزرگی که به عنوان مقصد این بازیکن از آنها نام برده می‌شود چه صحبتی دارید؟ 

ما در پرسپولیس لحظات فوق‌العاده‌ای در کنار هم داشتیم و کلی اتفاقات خوب در کنار هم برای تیم در گذشته رقم زدیم. او اینجا شرایط خوب و فوق‌العاده‌ای دارد و طبق اخباری که منتشر شد او از تیم‌های مطرحی پیشنهاد داشت که در نهایت این جابه‌جایی هنوز صورت نگرفته است. در نهایت اینکه برای او آرزوی بهترین‌ها را دارم مطمئنم بالاخره آن اتفاق خوبی که باید برای او رقم خواهد خورد. 

دوباره به دوران مصدومیتت برگردیم. دراین ۱۰ ماه به صورت واقعی به علی علیپور چه گذشت؟ 

روزهایی بوده که در حین ریکاوری درد زیادی را متحمل شده و روزهای ناامید‌کننده‌ای که حتی با گریه همراه شده و از سوی دیگر با نزدیک شدن به دوران بازگشت، حس و حال و انرژی‌تان بیشتر می‌شود. اما نکته مهم این بوده که این دوران سپری می‌شود و باید با قدرت به بازگشت دوباره و درخشش با پیراهن باشگاهی و ملی فکر کرد. این موارد باعث می‌شد تا انگیزه‌ام چندین برابر شود تا یاس و ناامیدی به سراغم نیامده و با قدرت ادامه بدهم. 

در این مدت که مصدوم بودید به جز خانواده، از دوستان فوتبالی بیشتر با چه کسانی در ارتباط بودید؟ 

در این مدت به جز خانواده که در کنارت هستند یا دوستان و افرادی که از اول در فوتبال در کنارت بودند، طبیعتا افراد دیگر شاید آنطور که باید مثل همیشه در کنارت نباشند و آن اتفاقی که دوست دارید در چنین وضعیتی برایتان رخ نمی‌دهد. این یک روال طبیعی در فوتبال است و من هم هیچ وقت روی آن تمرکزی نداشته و به آن فکر نکرده و نمی‌کنم. 

درباره مجوز خودروهای وارداتی برای ملی‌پوشان که به تازگی باطل شده است‌ صحبتی دارید؟ 

خیلی در جریان این موضوع نیستم چون اخبار را کم دنبال می‌کنم اما معتقدم که بچه‌ها با وجود همه شرایط دشوار مثل انتقادات یا بعضا توهین و ناسزاها یا دوری از خانواده و... همه انرژی خود را می‌گذارند و زحمات زیادی را می‌کشند و این حق برای آنها وجود دارد که این شرایط برای آنها محقق شود. در واقع باید شرایط طوری باشد که ملی‌پوشان وارد چنین چالش‌هایی نشوند تا با فکر و خیال راحت و با تمام توان خود را برای جام ملت‌های آسیا آماده کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها