کد خبر: 642263
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۵ ۱۰:۰۷:۰۵
| |

ابهامات پرداخت بدهی ویلموتس و مشکل مالیاتی فدراسیون/ تاج از پاسخگویی فرار می کند!

ویلموتس گیت در ایران تبدیل به پرونده قضایی شده و در حال بررسی است. در این پرونده ظن حیف و میل اموال عمومی وجود دارد.

ابهامات پرداخت بدهی ویلموتس و مشکل مالیاتی فدراسیون/ تاج از پاسخگویی فرار می کند!
کد خبر: 642263
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۵ ۱۰:۰۷:۰۵

حکایت مطالبه مردم و جامعه رسانه‌ای، نه دوستان مهدی تاج، از رییس فدراسیون در مورد پرونده مارک ویلموتس کاملا مشخص است اما رییس فدراسیون هر بار انگار در حال پاسخ دادن به سوال دیگری است.

به گزارش روزنامه اعتماد، به قول مرحوم منزوی ما و مهدی تاج آن دو خطیم آری، موازیان به ناچاری که هیچگاه در یک نقطه به هم نمی‌رسیم. البته برخلاف راوی شعر معروف منزوی که باورش از آغاز نرسیدن بوده، ما تلاش می‌کنیم برسیم اما مقام مسوول فدراسیون فرار می‌کند! 

مهدی تاج در جدیدترین اظهارنظرش پیرامون پرونده ویلموتس گیت که چند صد میلیارد به فوتبال ایران خسارت وارد کرده گفته است: «حقوق و دستمزد ویلموتس پرداخت شده و هیچ مشکلی در این زمینه نیست. در نامه فیفا هم مشخص و معین آمده این پول را پرداخت کرده‌اند.»

او در مورد ماجرای مالیات ویلموتس نیز که برای نخستین‌بار در روزنامه اعتماد افشا شد ضمن تایید خبر گفت: «مالیاتی به او تعلق نمی‌گیرد که ما پرداخت کنیم. پیش از این یک عددی را قبلا اعلام کرده بودند که بخشی از آن را پرداخت کردیم و تمام این مبلغ نیز استرداد می‌شود زیرا طبق تلاش وکلای ما این مالیات باید توسط ویلموتس در کشور خودش پرداخت شود.»

در مورد پرداخت شدن بدهی ویلموتس از محل مطالبات ایران نزد فیفا قبلا هم نوشتیم و بار دیگر هم تکرار می‌کنیم. همانطور که رییس فدراسیون چند جمله تکراری را در پاسخ به هر سوالی مطرح می‌کند. 

ویلموتس گیت در ایران تبدیل به پرونده قضایی شده و در حال بررسی است. در این پرونده ظن حیف و میل اموال عمومی وجود دارد. در چنین شرایطی چطور رییس فدراسیون به خودش اجازه می‌دهد بخشی از بیت‌المال (منابع فدراسیون) را برای آنچه اعتراف کرده اشتباه شخص خودش بوده مصرف کند؟ 

بله! فدراسیون می‌تواند از طریق کمیته روابط بین‌الملل نامه‌ای را به فیفا بزند و آنها هم بگویند پرداخت می‌کنیم اما آیا پرداخت انجام شده؟ مشخص نیست! ما می‌گوییم رسید، مدرک یا هر چیزی که نشان می‌دهد پرونده ویلموتس خاتمه پیدا کرده منتشر شود اما تاج دوباره فردا صبح می‌آید و جواب می‌دهد پرداخت شد! 

از این مهم‌تر آیا پیش‌نیازهای آن نامه‌ای که به فیفا ارسال کردید رعایت شده بود؟ به بیان روشن آیا هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال با پرداخت این بدهی از محل درآمدهای فدراسیون فوتبال موافقت کردند؟ بارها نوشتیم که فدراسیون باید مصوبه هیات‌رییسه در این رابطه را منتشر کند اما هیچ خبری نیست! هیات‌رییسه‌ای که می‌داند امضا کردن مصوبه پرداخت پول به ویلموتس به دلیل درگیری حقوقی در ایران و داشتن پرونده قضایی دردسرزا  است. 

در مورد پرونده مالیاتی هم همچنان دو ابهام بزرگ وجود دارد. با تاکید روی اینکه خوب است مهدی تاج پذیرفته این پرونده وجود دارد و نیمی از مبلغ مالیات را فدراسیون پرداخت کرده، نیاز هست که در رابطه با وجود یا عدم وجود‌بندی در قرارداد ویلموتس مبنی بر پرداختن مالیاتش در ایران توسط فدراسیون شفاف‌سازی صورت بگیرد. مهدی تاج می‌گوید ما در حال کار قانونی هستیم و همان پولی که داده بودیم هم برمی‌گردد اما اخباری که از اداره مالیات تهران به گوش رسیده چیزی مخالف این را نشان می‌دهد. به هر حال آنچه در این میان قابل استناد است، با احترام نه صحبت‌های رییس فدراسیون که مقامات اداره مالیات  است.

در مورد سایر مسائل هم داستان مهدی تاج و پاسخگویی‌اش به همین شکل است. مثلا در حوزه var اهالی فوتبال می‌گویند قرارداد چه شد؟ دستگاه چه شد؟ رییس فدراسیون پاسخ می‌دهد: خبر خوش! داوران ما آموزش دیدند و فیفا اجازه داده ما از var استفاده کنیم! علاقه‌مندان به فوتبال می‌گویند وضعیت لیگ به هم ریخته، همه به جان هم افتاده‌اند، سقف قرارداد، داوری، کسر امتیاز و ... فوتبال را برده روی هوا. بعد مهدی تاج به دستیارانش می‌گوید همه مصاحبه کنند و متفق‌القول بگویند انتقاد از فدراسیون به خاطر جام ملت‌ها  ممنوع!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها