کد خبر: 639572
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۵ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دردسر جدید «ویلموتس گیت»؛ تعهد تاج به پرداخت مالیات ویلموتس حساب فدراسیون را دچار مشکل کرد!

بدهی مالیاتی مارک ویلموتس بعد از گذشت چند سال از ترک ایران توسط او فدراسیون را با سازمان امور مالیاتی وارد چالش کرده است.

دردسر جدید «ویلموتس گیت»؛ تعهد تاج به پرداخت مالیات ویلموتس حساب فدراسیون را دچار مشکل کرد!
کد خبر: 639572
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۵ ۱۲:۳۰:۰۰

جدیدترین گرفتاری که «ویلموتس گیت» سر فوتبال ایران آورده مربوط می‌شود به بدهی مالیاتی او که فدراسیون فوتبال را با سازمان امور مالیاتی وارد چالش کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، در حالی که هنوز پرداخت بدهی مارک ویلموتس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و برخی منابع خبری می‌گویند فدراسیون مهدی تاج نتوانسته این بدهی را بپردازد، حالا خبر رسیده بدهی مالیاتی چند میلیارد تومانی این مربی بلژیکی دردسر جدیدی برای فوتبال ایران ایجاد کرده است.

مارک ویلموتس در سال ۹۸ توسط مهدی تاج به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران منصوب شد، اما بعد از مدت کوتاهی با ترک ایران و شکایت نزد فیفا جریمه‌ای چند صد میلیاردی روی دوش فدراسیون فوتبال ایران گذاشت که به پرونده «ویلموتس گیت» معروف شد.

مساله‌ای که تا به امروز درباره آن صحبت نشده بحث مالیات ویلموتس است که گویا دردسرساز شده است. طبق اطلاعات رسیده به خبرنگار اعتمادآنلاین مهدی تاج همان‌طور که پذیرفته بود مالیات قرارداد کی‌روش را بپردازد، همین رویه را در مورد ویلموتس هم ادامه داد.

حال بعد از گذشت چند سال از ترک ایران توسط مربی بلژیکی، بدهی مالیاتی او فدراسیون را با سازمان امور مالیاتی وارد چالش کرده است. طبق شنیده‌ها این بدهی رقمی نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان است. آن‌طور که خبرنگار اعتمادآنلاین کسب اطلاع کرده فدراسیون نیمی از این مبلغ را پرداخت کرده، اما بخش دیگری از این بدهی باقی مانده است. در چند روز گذشته سازمان امور مالیاتی بابت همین رقم باقیمانده موفق به بستن حساب‌های فدراسیون فوتبال شد، اما روز گذشته فدراسیون با رایزنی‌هایی که انجام داد این حکم را نقض و حساب فدراسیون را باز کرد، ولی همچنان چالش رقم باقیمانده بدهی مالیاتی پابرجاست.

مهدی تاج در زمان سرمربی‌گری کی‌روش نیز تعهد داده بود مالیات او را بپردازد و همین مساله بدهی ماهیانه ۴۰۰ میلیونی روی دوش فدراسیون گذاشته بود و این بدهی سنگین در زمان ریاست شهاب‌الدین عزیزی خادم تسویه شد. اینکه چرا مهدی تاج در عقد قرارداد با مربیان خارجی متعهد به پرداخت مالیات این افراد می‌شد در نوع خود جالب توجه و عجیب است، آن هم مربیانی که رقم قراردادشان میلیون دلاری بود، اما حاضر نبودند مالیات‌شان را پرداخت کنند.

بدهی ۱۲ میلیاردی بابت مالیات ویلموتس در شرایطی است که کل مبلغ قرارداد سرمربی بعدی تیم ملی یعنی دراگان اسکوچیچ ۲۰۰ هزار دلار معادل ۶ میلیارد تومان (با دلار ۳۰ هزار تومانی زمان عقد قرارداد) بوده است.

گویا پرونده ویلموتس گیت برای فوتبال ایران تمامی ندارد. بعد از اینکه فدراسیون فوتبال ایران با شکایت ویلموتس به پرداخت ۶.۵ میلیون یورو محکوم شد، فدراسیون بعدی (زمان عزیزی خادم) توانست این رقم را به نصف کاهش دهد، اما همین مبلغ هنوز توسط مهدی تاج به عنوان خالق پرونده ویلموتس پرداخت نشده است. ضمن اینکه جدا از بدهی به خود ویلموتس بدهی به دستیاران او نیز هنوز موجود است و بدهی‌هایش سر جا! حال با اضافه شدن بدهی مالیاتی مربی بلژیکی به نظر می‌رسد پرونده «ویلموتس گیت» تبدیل به چاه ویلی شده که انتها ندارد!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها