کد خبر: 639870
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۷ ۱۱:۵۵:۰۶
| |

تاج به چه حقی پول بیت‌المال را خرج می‌کند؟/ سند پرداخت بدهی به ویلموتس را منتشر کنید!

در پاسخ به ادعاهای فدراسیون فوتبال چند سوال مطرح می کنیم و انتظار داریم صریح، مستند و به موقع پاسخ داده شود.

تاج به چه حقی پول بیت‌المال را خرج می‌کند؟/ سند پرداخت بدهی به ویلموتس را منتشر کنید!
کد خبر: 639870
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۷ ۱۱:۵۵:۰۶

روز دوشنبه افشا کردیم که مالیات قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال جدیدترین دردسر «ویلموتس گیت‌» برای فوتبال ایران است. خبری که بازتاب زیادی داشت و در برنامه فوتبال برتر هم به آن اشاره شد و انتقادات زیادی از فدراسیون فوتبال برانگیخت. 

به گزارش روزنامه اعتماد، در همان برنامه به اصل داستان قرارداد ویلموتس هم اشاره شد. به اینکه این بدهی هنوز پرداخت نشده و ماهیانه نزدیک یک میلیارد تومان سود به آن تعلق می‌گیرد. 

رییس دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال روز گذشته به این اخبار واکنش نشان داد. علی تارقلی‌زاده مدعی شد بدهی ویلموتس به صورت کامل پرداخت شده، هیچ سودی در کار نیست، مشکل مالیاتی وجود ندارد، حساب فدراسیون بسته نشده و... البته تارقلی‌زاده اصل ماجرا و اینکه تاج پذیرفته بوده مالیات ویلموتس را پرداخت کند را تکذیب نکرد که نشان می‌دهد در این مورد خبر روزنامه اعتماد صحت داشته است. 

تارقلی‌زاده گفت: «در تاریخ 6 ژوئن 2023 در نامه‌ای به فیفا اطلاع دادیم رای دادگاه را قبول داریم و می‌توانند از منابعی که در فیفا داریم، پول ویلموتس را پرداخت کنند. جوابی را از فیفا دریافت کردیم که این پول فریز شده و اگر فدراسیون فوتبال ایران موافق است، می‌توانیم این پول را پرداخت کنیم. با موافقت فدراسیون فوتبال این پول به حساب ویلموتس از طریق دادگاه پرداخت شده و هیچ‌گونه بدهی به ویلموتس نداریم. ضمن اینکه سودی هم که اعلام کردند باید ماهیانه به او بدهیم، نه پرداخت کرده‌ایم و نه چنین پولی برای پرداخت داریم.»

او در مورد بسته شدن حساب فدراسیون بابت مسائل مالیاتی نیز گفت: «هیچ‌گونه بسته شدن حسابی نیست. خواهش می‌کنم افرادی که تریبون ملی را دراختیار دارند، اطلاعات صحیح به مردم بدهند. ورزش فوتبال متعلق به همه است و همه باید از آن حمایت کنیم. هیچ‌گونه مشکلی در ارتباط با بحث مالیاتی نداریم و حساب ما نیز بسته نیست. اداره مالیات با فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش تعامل دارد و همه مشکلات همدیگر را می‌دانیم. به هر حال ما از خانواده فوتبال هستیم و فدراسیون در پیشانی این حرکت باید حمایت شود.»

در پاسخ به ادعاهای مقام فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه فرض ما بر صحت و راستگویی است چند سوال مطرح می‌کنیم و انتظار داریم صریح، مستند و به موقع پاسخ داده شود.

سوال اول اینکه فدراسیون فوتبال و در راس آن مهدی تاج به چه حقی در پرونده‌ای که خودش بابت زیان چند صد میلیاردی فوتبال ایران شده از بیت‌المال هزینه می‌کند؟ کجا رفتند آن نمایندگان مجلسی که صبح تا شب از این برنامه به آن برنامه می‌رفتند و می‌گفتند هر کس خرابکاری کرده خودش باید جمع‌وجور کند؟ 

سوال دوم اینکه چرا اسناد پایان بدهی ایران به ویلموتس منتشر نمی‌شود؟ به هر حال هم نامه‌نگاری‌های فدراسیون ایران با فیفا موجود است هم اسناد پرداخت این نهاد به مارک ویلموتس. یعنی طبیعتا وقتی فیفا چنین رقمی را از حساب یک کشور برداشت کرده و به حساب یک نفر دیگر می‌ریزد سندی، مدرکی، رسیدی چیزی به وجود می‌آید. این اسناد را منتشر کنید!

سوال سوم اینکه فیفا با پرداخت‌ها به شخص ثالث موافق نیست و همین حالا باشگاه‌های ایرانی با چنین مشکلاتی مواجهند و نمی‌توانند از پول بلوکه شده خودشان نزد ای‌اف‌سی و فیفا برای پرداخت بدهی‌های بین‌المللی خود استفاده کنند. پس لازم است آن نامه‌ای که فیفا در آن موافقت کرده از حساب ایران به شخص ثالث پول پرداخت کند دراختیار رسانه‌ها قرار بگیرد. 

سوال چهارم اینکه برداشت از حساب فدراسیون چه در حساب‌های خارجی چه در بانک‌های داخلی باید مصوبه هیات رییسه را داشته باشد. 

تا جایی که خبرنگار روزنامه اعتماد در جریان است تعدادی از اعضای هیات رییسه با پرداخت بدهی ویلموتس از پول فدراسیون موافق نبودند و مصوبه آن را امضا نکردند. اگر چنین مصوبه‌ای نباشد اقدام مهدی تاج برای برداشت از پول فدراسیون فوتبال غیرقانونی است. اگر مصوبه هیات رییسه در این زمینه وجود دارد منتشر شود. 

تمام بحث رسانه‌ها و منتقدان روی همین نکات است. اینکه اگر ادعایی مطرح می‌شود اسناد آن نیز دراختیار مردم قرار بگیرد. بدون شک سند پرداخت بدهی ایران به ویلموتس که سرّی نیست! این شبهه در مورد پرونده حواله‌های خودروهای لاکچری بابت پاداش صعود به جام جهانی هم مطرح است که اگر همه‌چیز قانونی و روی روال بوده چرا لیست کسانی که حواله گرفتند منتشر نمی‌شود؟ 

روز گذشته مقام فدراسیون فوتبال برای بار nاُم مدعی شد تا پایان سال VAR می‌آید. این هم نیاز به سند دارد. مخصوصا بعد از اینکه ده‌ها بار وعده آمدن وی‌ای‌آر تا ابتدای فصل، تا اواسط فصل، تا انتهای فصل، از ابتدای فصل آینده و... مطرح شده و هیچ کدام به سرانجام نرسیده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲

    یک حزب اللهی جایش بیارند کا درست بشه

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها