کد خبر: 634137
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۹ ۱۰:۲۵:۴۳
| |

بهتاش فریبا در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد»:

دبیر یک استقلالی دو آتشه است/ می‌خواستیم در رستوران منصوریان، نکونام و خطیر را آشتی بدهیم/ هوادار این تیم سرخپوش هستم!

بهتاش فریبا می گوید خوشحال است که علیرضا دبیر به عنوان یک استقلالی دو آتشه موفق شده خطیر و نکونام را با هم آشتی بدهد.

دبیر یک استقلالی دو آتشه است/ می‌خواستیم در رستوران منصوریان، نکونام و خطیر را آشتی بدهیم/ هوادار این تیم سرخپوش هستم!
کد خبر: 634137
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۹ ۱۰:۲۵:۴۳

تعطیلی بازی‌های لیگ برتر و همچنین آشتی‌کنان مدیر و سرمربی استقلال بهانه‌ای شد تا با بهتاش فریبا یکی از پیشکسوتان محبوب هواداران استقلال گفت‌وگو کنیم. فریبا در گفت‌وگو با خبرنگار «اعتماد» ابتدا از تعطیلی لیگ گفت و در ادامه از اینکه‌ هوادار تیم قرمزپوش لیورپول است صحبت به میان آورد و در پایان صحبت‌هایش استقلالی بودن علیرضا دبیر را فاش کرد!

به گزارش روزنامه اعتماد، چکیده‌ای از این گپ و گفت را در ادامه می‌خوانید.

 

لیگ به دلیل بازی‌های آسیایی تعطیل شده. فکر می‌کنید‌ این تعطیلی به ضرر باشگاه‌ها می‌شود؟

چاره‌ای نیست! نمی‌شود به این مسابقات نرفت اما خب در همه جای دنیا یک جوری برنامه‌ریزی می‌کنند که هم به بازی‌های لیگ خودشان می‌رسند و هم به مسابقات بین‌المللی. متاسفانه برنامه‌ریزی ما آن‌قدر قوی نیست. الان تیم امید ما آنجا گیر کرده با ۱۳ بازیکن از این طرف پرسپولیس هم بازی مهمی دارد و به یارانش احتیاج دارد. هر دوطرف هم حق دارند. شرایط الان‌ یک جوری است که آدم نمی‌داند درباره تعطیلی‌ها چه بگوید‌ حالا شما در نظر بگیر در این‌ شرایط لیگ هم برگزار می‌شد.‌

منتقدان تعطیلی لیگ می‌گویند‌ کشورهای دیگر آسیایی که در بازی‌ها حضور دارند لیگ داخلی را تعطیل نکردند. کسب نتیجه در بازی‌های آسیایی تا این اندازه مهم است؟ نظر شما در این باره چیست؟

خب ببینید بازی‌های آسیایی است و به جهت رنکینگ و این مسائل مهم است. البته ما باید به آنجا برسیم که بتوانیم در دو یا سه رقابت مختلف بازی کنیم. به عنوان مثال در باشگاه‌های انگلیس هر سه روز یک‌بار بازی می‌کنند چون برنامه‌ریزی درست دارند و شرایط بازیکنان را طوری ترتیب می‌دهند تا از تمام نفرات خودشان استفاده کنند. من دو، سه روز پیش بازی لیورپول را تماشا می‌کردم نصف بازیکنانش را نمی‌شناختم. من دوستدار لیورپول هستم و اکثر بازی‌های آنها را نگاه می‌کنم و تقریبا بسیاری از بازی‌های آنها را می‌توانم حدس بزنم اما دو، سه روز قبل که بازی کردند نصف بازیکنان‌شان را نشناختم! آنها تیم‌شان را کاملا جوان کرده بودند و این تقسیم‌بندی کمک می‌کند تا فشار روی بازیکنان اصلی نیاید. اما ما این ترفند را هنوز به آن نرسیدیم که بازیکنان‌مان در ۱۰ روز سه بازی انجام دهند.

اسطوره استقلال و‌ طرفدار تیم قرمزپوش لیورپول؟ (با خنده)

من‌ مسابقات مهم را با یک کاغذ و ‌قلم در کنارم ‌تماشا می‌کنم و نکات بازی را برای خودم یادداشت می‌کنم. از سیستم بازی‌ها تا تعویض بازیکنان، یک آنالیزی برای خودم دارم. نوشته دارم که تعویض‌های یورگن کلوپ بیشترین تاثیر را در نتیجه ‌این‌ تیم ‌داشته و پس از او آقای گواردیولا. هم طرفدارم و هم نکاتی را یاد‌ می‌گیرم.

بسیار هم ‌عالی! اما درباره استقلال هم صحبت کنیم. شما‌ هم به اتفاق دیگر پیشکسوتان به تمرین استقلال رفتید؟

نه. متاسفانه یک بیماری همسرم گرفته که می‌گویند از کربلا وارد شده و همه مریض شدند. به همین دلیل یکی، دو روز حتی از منزل خارج نشدم تا اگر مبتلا شدم به کارمندانم منتقل نکنم و ضمن اینکه‌ به همسرم‌ هم رسیدگی کنم. از طرفی اگر سر تمرین استقلال می‌رفتم هم باید ماچ و بوسه و بغل می‌کردیم‌ و خطرناک بود! به همین دلیل اصلا از خانه خارج نشدم.

سوژه دیگر ما پیرامون استقلال، آشتی‌کنان بین خطیر و نکونام بود که توسط علیرضا دبیر شکل گرفت. اتفاقی که می‌تواند به سود استقلال تمام شود.

بله. صددرصد به شرایط بهتر استقلال کمک می‌کند. هر چند که فکر و هدف هر دو، یکی است. به قول آقای نکونام در یک کشتی نشستند! بالاخره هر کی در یک جایی کار می‌کند دنبال موفقیت است. امکان ندارد یکی بگوید می‌خواهم به جایی بروم تا شکست بخورم! منتها شاید روش اینها کمی با هم فرق می‌کرد. فکر می‌کنم باشگاهی موفق است که هر کی وظیفه خودش را انجام دهد، یعنی مدیریت و کادرفنی و تدارکات و بازیکن وظیفه خودش را به درستی انجام دهد. حالا یک زمانی گیر و داری به وجود می‌آید و باید با هم کنار بیایند. این قهر و قهرکشی به غیر از ضربه زدن به استقلال چیزی نیست. وقتی تیم آسیب ببیند همه آسیب می‌بینند. ما هم سه، چهار جلسه به عنوان پیشکسوت داشتیم تا بتوانیم اینها را به ‌هم ‌نزدیک کنیم‌ که متاسفانه ‌ما نتوانستیم!

شما نتوانستید اما رییس فدراسیون کشتی توانست که این‌ هم برای خیلی‌ها جای سوال است!

متاسفانه گوش نکردند. آقای دبیر هم خیلی وقت است می‌شناسم‌ و از آن استقلالی‌های تیر است. در یک دعوایی دیدید که می‌گویند نفر سومی بیاید تا شاید کمک کند؟ دبیر هم شده نفر سوم و امیدوارم شرایط خوب باشد و اینها دست‌شان را در دست هم‌ بگذارند و تیم را هُل بدهند به سمت جلو. چون تیم امسال یک تیمی است که با جذب یک‌ خارجی دیگر که قرار است بگیرند، می‌تواند قهرمان شود. حیف است! این را برای هواداران بگویم که عکس‌ها را هم داریم چند جلسه گذاشتیم و همه دور هم‌ جمع شدیم برای آشتی دادن این دو. آخرینش هم‌ در رستوران آقای منصوریان بود، حالا به غیر از بحث ‌جشن ۷۸ سالگی استقلال و بازگشت آقای بابازاده از امریکا. بعد از رفتن همه آن جلسه ۵، ۶ نفره خودمان را داشتیم اما نمی‌خواهم‌ ورود کنم‌. فقط اینکه در هر صورت نیامدند. حالا هم مهم نیست که چه کسی این کار را کرده آقای دبیر هم دستش درد نکند. امیدوارم از این به بعد شرایط بهتر شود‌. خب قرارداد جدید هم که بستند و مقداری هم پول دادند ان‌شاءالله بقیه را هم بدهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها