کد خبر: 633044
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۱ ۱۰:۱۵:۲۷
| |

حسن روشن در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد»:

به نکونام گفتم اینجا منجلاب است، نیا!/ رییس‌جمهور گمان کرده ساخت استادیوم خم رنگرزی است!

حسن روشن می گوید به جواد نکونام هشدار داده بوده که وضعیت استقلال ناجور است و حالا که آماده باید با شرایط بسازد.

به نکونام گفتم اینجا منجلاب است، نیا!/ رییس‌جمهور گمان کرده ساخت استادیوم خم رنگرزی است!
کد خبر: 633044
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۱ ۱۰:۱۵:۲۷

مشکلات مالی استقلال و پرسپولیس حل نشدنی است و تقریبا روزی نیست که اعضای این دو تیم از بی‌پولی نگویند!

به گزارش روزنامه اعتماد، تازه‌ترین خبر درخصوص وضعیت بد مالی به آبی‌ها برمی‌گردد. این‌بار استقلالی‌ها با انتشار یک استوری مشترک از بی‌پولی گلایه داشتند. غیبت آبی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا و بی‌پولی و جنگ مدیریت با کادرفنی بهانه‌ای شد تا با حسن روشن یکی از بزرگان باشگاه استقلال گفت‌وگویی ترتیب دهیم که در ادامه می‌خوانید.

 

بازیکنان استقلال در اعتراض به مشکلات مالی استوری مشترکی منتشر کردند.

اینکه چیز جدیدی نیست! ما دو، سه تا جلسه داشتیم با پیشکسوتان و با آقای نکونام که خیلی هم بد بود! به دلیل اینکه تک تک همه حق دارند ولیکن دو نفر دو نفر که باشند معلوم نیست حق با کیست. هدف ما این است که هر اتفاقی در باشگاه می‌افتد به ما‌ها بگویند. مردم را در جریان بگذارند. ما هیچ چیز از مشکلات باشگاه نمی‌دانیم که قرارداد چه جوری بسته شده؟ نمی‌دانیم کادر فنی هفتاد میلیارد بسته یا چه؟‌ اینکه آن شخص می‌گوید این بازیکن را می‌خواهم یا فلانی امضا نمی‌کند یا آن بازیکن راه نمی‌دهد و... این چیزهایی نیست که یک باشگاه بزرگ مثل استقلال بخواهد با آن سر و کله بزند. باید اینها یک تفاهمی داشته باشند. من نمی‌دانم چه جوری با هم قرارداد بستند. اگر مدیرعامل قبلی بسته آن معضل دیگری است. اینکه مدیرعامل جدید چی می‌خواهد این هم یک معضل. البته من به آقای نکونام گفتم اینجا منجلاب است. منجلابی که حالا نمی‌دانیم چه کسی درست کرده. اینجا فولاد نیست که این بازیکن را بخواهی بیاورند و پول بخواهی بدهند. ما دل‌مان سوخت. گفتیم نیا حالا آمدی مجبوری بسازی!

البته نکونام گفته حاضر است قرارداد خودش را کم کند.

گفته کم کردند؟ خدا پدرشان را بیامرزد! ما هیات‌مدیره قوی نداریم. هیات‌مدیره‌ای نداریم با تخصص اقتصادی یا افکار فنی یا افکار بزرگ باشگاهی یا کسانی که مطالعه لازم ورزش را داشته باشند. از آن چهار نفری که در هیات‌مدیره هستند غیر از آقایی به نام خانی که امور مالی است بقیه اقتصادی نیستند. او هم فقط می‌گوید اینقدر بدهکاریم اینقدر طلبکاریم! ولی بقیه کسانی نیستند که کارآمد باشند. خود مسوولان باشگاه هم می‌گویند که هیات‌مدیره هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

نظر شما درباره مصاحبه خانی که گفته شبانه‌روز در حال تلاش برای رفع مشکلات استقلال هستیم، چیست؟

ایشان هر روز استوری می‌گذارند و می‌گویند ما شبانه‌روز در حال تلاش کردن هستیم! ما آقای خانی را دیدیم. یک آماری از بدهکاری‌ها را خواند. او به کارش وارد است اما فقط بدهکاری‌ها را خواند وگرنه بقیه را ما اصلا نمی‌شناسیم. آقای خطیر و همه گفتند هیات‌مدیره و وضعیتش جوری است که به ما اصلا نمی‌توانند کمک کنند. خب چرا هیات‌مدیره استقلال هستند؟ هیات‌مدیره باید برود دنبال اینکه پول در بیارود یا قرارداد ببندیم با این اسپانسرها. چهار تا آدم حسابی باید باشند. گویا این‌جوری است که هر کسی می‌تواند عضو هیات‌مدیره باشد. به هر حال این کار باید داخل باشگاه حل شود.

با مدیر باشگاه دیداری داشتید؟

دیدار ما در حد دو دقیقه در نهاد ریاست‌جمهوری بود.

قبول دارید جدال بین نکونام و خطیر دیگر بیش از حد غیرطبیعی است؟

ما نباید بگوییم چون ما کاره‌ای نیستیم! از بس درگیری دارم که حتی بازی پرسپولیس و النصر را هم ندیدم. بنده نه دنبال شغل و پست هستم نه چیز دیگر. من و آقای عبداللهی و آقای بهتاش و آقای جباری و آقای قراب. اما محمد نوری می‌رود برای خودش یک چیزی می‌گوید. او جزو کسانی است که طبقه‌بندی شده است و نباید به خودش اجازه بدهد چنین حرف‌هایی را بزند. این بزرگانی که من اسم‌های آنها را بردم همه حاضر هستند تا کمک کنند. نه اینکه بیایند آنجا و مقابل‌شان یک دستور کار بگذارند و بگویند این را بخوانید اگر خوب است بنویسید وگرنه هیچ! ما الحمدلله دست‌مان به دهن‌مان می‌رسد اما بی‌خودی هم نباید کار کرد. آقای جباری به دلیل مصیبت‌هایی که در زندگی‌اش دارد از خانه بیرون نمی‌آید. من می‌روم دنبالش چون می‌خواهم در این فضا قرار بگیرد و ایشان ‌هم احترام می‌گذارند. او بزرگ ماست اما از گوشه و کنار می‌گویند ایشان که نمی‌تواند از سر جایش بلند شود! اگر به همدوره‌های ما احترام گذاشته نشود اصلا تیم استقلال معنی ندارد.

برای درست کردن این وضعیت باید چه کاری انجام داد؟

به من گفتند تو علی پروین استقلال باش اما من علی پروین نیستم. حسن روشن هستم من جای کسی نمی‌خواهم باشم. آقای اولیایی یک پرونده‌یی را هفت، هشت سال قبل ثبت کرد به اسم پیشکسوتان کهن استقلال. چهار، پنج سال پیش هم با پرسپولیسی‌ها صحبت کردیم. آنها هم نوشتند پیشکسوتان کهن پرسپولیس. آنها پنج ساله شروع کردند و زمین گرفتند، یک جایگاه درست کردند که علی آقا به آنجا می‌رود و پیشکسوتان می‌روند آنجا هفته‌ای یک روز یا دو روز تمرین می‌کنند. حقوق به پیشکسوتان خودشان می‌دهند. بعد می‌گویند تو علی پروین باش! من می‌گویم من حسن روشن هستم. من بلدم چه کاری انجام بدهم اما اتاق پیشکسوتان دو نفر باید باشند تا صحبت کنند. یعنی اگه توالت هم می‌دادند به ما احترامش بیشتر بود! یک کارهایی اینها می‌کنند. البته من نمی‌خواهم بی‌احترامی کنم و بگویم اینها نمی‌فهمند اما آدم‌های خیلی خوبی هم باشند وقتی در هیات‌مدیره باشند و کمکی نتوانند انجام دهند، فایده‌ای ندارد.‌

منظور شما این است که آدم ‌خوب با مدیر خوب ‌متفاوت است؟

بله، هیات‌مدیره باید دنبال کارهای مالی و اقتصادی باشد نه اینکه پسرخاله و دخترخاله و برادر خانم را بیاورند در آنجا بگذارند! وگرنه بچه‌های ما همه آماده هستند به شرطی که به حرف‌های‌شان گوش بدهند. اگر کسی هم‌ منطقی صحبت نکند ما خودمان بلدیم بزنیم ‌دهان‌شان.

روزبه چشمی مصاحبه کرده و گفته به خاطر حذف از آسیا شرایط روحی خوبی ندارد.

راست می‌گوید! چشمی زحمتکش‌ترین بازیکن فعلی ایران در حال حاضر است. هم در استقلال و هم در تیم ملی زحمت می‌کشد. هر جای زمین بگذارند بازی می‌کند. پولش را بدهند یا ندهند کارش را انجام می‌دهد. باید به حرف‌هایش هم گوش بدهند و دوست دارد در آسیا بازی کند. ما همه‌ چیز را به AFC دروغ گفتیم! فوتبال ایران در مقابلAFC دروغ است! بعضی‌ها می‌گویند فدراسیون مقصر است اما از نظر من اگر مقصر هم باشد آخرین مقصر است. الان آقای رییس‌جمهور هم دستور دادند یک ورزشگاه بسازند.‌ ایشان خیال کرده خم رنگرزی است! امروز گفت و پس فردا آماده می‌شود. استادیوم چند هزار میلیارد پول می‌خواهد جایگاه می‌خواهد، نقشه می‌خواهد، آدم کاری می‌خواهد.

حذف از آسیا به دلیل بدهی به مربی خارجی این تیم ‌بود و کمبود امکانات دیگر. شما درباره مربیان خارجی‌ همیشه بی‌پرده صحبت کردید.

۱۰ سال، ۱۵ سال است گفتم این مربیان خوب نیستند. اینها می‌خورند و می‌برند. همه به من می‌خندند. گفتم مراقب استراماچونی باشید! یارو در یک خراب شده دویست هزار یورو گرفته بعد به مردم بگویید یک میلیارد به من بدهند. وقتی شهر شلوغ است‌ این‌طور می‌شود. استراماچونی گفته بود هیچ پیشکسوتی حق ندارد سر تمرین بیاید. این را باید چنان پوزش را به زمین می‌زدند یا آن یکی که می‌گفت اینجا جنگل است و‌ شما حیوان! هیچ کی بلند نشد به او حرفی بزند اما ‌من در تلویزیون گفتم پدرت است! ما پول به خارجی می‌دهیم‌ به ‌عنوان کارگر ما می‌آید! مردم ما یک ماه صبر می‌کنند یارانه بگیرند تا یک کیلو گوشت بخرند اما نمی‌توانند ‌آن‌وقت اینها می‌آیند این ‌همه پول می‌گیرند. حداقل دل مردم‌ را شاد‌ کنند و دروغ به مردم ‌نگویند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها