کد خبر: 633633
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۵ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

اعتراف مدیر استقلالی راه شکایت پرسپولیس از آبی‌ها را هموار کرد/ اغوای بیرانوند صحت داشت!

یکی از چهره‌های نزدیک به باشگاه استقلال می‌گوید آبی‌ها قبل از اینکه بیرانوند با پرسپولیس فسخ کند با او وارد مذاکره شده بودند.

اعتراف مدیر استقلالی راه شکایت پرسپولیس از آبی‌ها را هموار کرد/ اغوای بیرانوند صحت داشت!
کد خبر: 633633
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۵ ۱۲:۰۰:۰۰

پرونده حواشی انتقال بیرانوند به استقلال هنوز بسته نشده است. به‌تازگی یکی از نزدیکان باشگاه استقلال اظهاراتی مطرح کرده که می‌تواند برای آبی‌ها تبعات قانونی به دنبال داشته باشد.

به گزارش اعتمادآنلاین، نقل و انتقالات تابستان امسال زیر سایه انتقال احتمالی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس به استقلال قرار گرفت. در آن زمان رسانه‌ها از حضور یک هوادار متمول در پروسه این انتقال و ارقامی در حدود 100 میلیارد تومان صحبت می‌کردند.

این انتقال البته در نهایت صورت نگرفت. علیرضا بیرانوند دوشنبه‌شب با حضور در یک برنامه تلویزیونی به شفاف‌سازی در مورد این مساله پرداخت و گفت آبی‌ها حاضر بودند 110 میلیارد خالص به او پرداخت کنند.

این اظهارنظر بیرو، واکنش یکی از نزدیکان استقلال را که در جریان انتقال احتمالی گلر ملی‌پوش به جمع آبی‌ها بود برانگیخت. علی نظری جویباری که سابقه معاونت باشگاه استقلال را در کارنامه دارد در این باره به خبرورزشی گفت: «ماجرای مذاکره با علیرضا بیرانوند از یک مهمانی شروع شد که من هم حضور داشتم. بحث اختلاف بیرانوند و مدیران باشگاه پرسپولیس پیش آمد. یک رفیق مشترک و علاقه‌مند به استقلال اعلام کرد حاضر است پول قرارداد علیرضا بیرانوند را بدهد.»

او ادامه داد: «بحث بر سر ۱۱۰ میلیارد تومان نبود و قرار بود ۵۰ میلیارد تومان همان فرد استقلالی بدهد و ۴۰ میلیارد تومان هم باشگاه استقلال دوساله با علیرضا بیرانوند ببندد. فردای آن روز بیرانوند درخواست پنج میلیارد تومان بیشتر کرد که موافقت کردیم. حجت کریمی هم با من مشورت می‌کرد ولی ای‌ کاش در تلویزیون ماجرای این بمب پرسپولیسی را لو نمی‌داد. فکر می‌کنم با رضا درویش هم تماس گرفت و از آن طرف قربان‌زاده حساس شد و... خلاصه کلی تماس پشت سر هم که این نقل و انتقال انجام نشود.»

اظهارات این چهره استقلالی از آن رو مهم است که در وهله اول نشان می‌دهد باشگاه استقلال قبل از فسخ ادعایی بیرانوند با دروازه‌بان پرسپولیس وارد مذاکره شده است که این برخلاف قوانین است و می‌تواند مصداق «اغوای بازیکن» قلمداد شود. البته این بحث همان زمان که صحبت انتقال بود مطرح شد اما حجت کریمی مدیر وقت استقلال مدعی شد هیچ مذاکره‌ای قبل از فسخ قرارداد بیرانوند با پرسپولیس صورت نگرفته بود؛ با این حال اظهارات نظری جویباری خلاف این را نشان می‌دهد.

اظهارات مدیر استقلالی ضمناً اثبات می‌کند استقلال قصد داشته تقریباً نصف مبلغی را که امسال می‌توانسته به عنوان سقف بودجه (250 میلیارد برای تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارند) هزینه کند بابت خرید یک بازیکن بپردازد! در عین حال شائبه حضور یک هوادار متمول که می‌تواند با پرداخت ارقامی خارج از قراردادهای ثبت‌شده به باشگاه برای خرید بازیکن کمک کند را هم پررنگ می‌کند و این سوال را پیش می‌کشد که آیا این فرد در سایر قراردادهای باشگاه استقلال به عنوان طرف سوم حضور داشته است یا خیر.

مشخص نیست اظهارنظر نظری جویباری با هماهنگی باشگاه استقلال صورت گرفته یا خیر ولی هرچه هست، می‌تواند از لحاظ حقوقی برای آبی‌ها دردسرساز شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها