کد خبر: 629598
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۶ ۱۱:۲۵:۲۰
| |

انتقاد تند بهنام محمودی ا ز فدراسیون والیبال در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد»:

اگر برای تماشای فینال به سالن می رفتم باخت را به گردن من می انداختند چون فرافکنی را بلدند!

برای بررسی وضعیت تیم ملی والیبال با بهنام محمودی تماس گرفتیم. محمودی اعتقاد دارد منتقدان والیبال از دایره این رشته کنار گذاشته شده‌اند و فقط به عده‌ای خاص در والیبال که حمایت کورکورانه از فدراسیون دارند تریبون داده می‌شود!

اگر برای تماشای فینال به سالن می رفتم باخت را به گردن من می انداختند چون فرافکنی را بلدند!
کد خبر: 629598
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۶ ۱۱:۲۵:۲۰

تیم ملی والیبال مردان کشورمان در فینال رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با نتیجه سه بر صفر در مقابل ژاپن شکست خورد.‌

به گزارش روزنامه اعتماد، شاگردان عطایی مدتی قبل در رقابت‌های لیگ ‌ملت‌های جهان‌ هم مقابل سامورایی‌ها مغلوب شده بودند. این نتیجه باعث شد در فاصله یک ماه مانده به شروع بازی‌های آسیایی کادرفنی تیم ملی زیر فشار انتقادات قرار گرفتند. در واقع‌ برای والیبال دوستان کشورمان پذیرفتنی نیست که ملی پوشان ما در کشور خودمان هم نتواستند از رقیب چشم بادامی یک ست هم بگیرند. با این حال رییس فدراسیون والیبال که قبل‌تر کسب عنوان دومی در جام ملت‌ها را شکست برای ایران می‌دانست تمام‌قد از کادرفنی دفاع کرده است! داورزنی‌اعتقاد دارد در آستانه‌بازی‌های آسیایی تغییر‌ و‌ حتی تقویت کادر فنی ‌‌ممکن نیست.

برای بررسی بیشتر وضعیت تیم ملی با بهنام محمودی تماس گرفتیم. محمودی اعتقاد دارد منتقدان والیبال از دایره این رشته کنار گذاشته شده‌اند و فقط به عده‌ای خاص در والیبال که حمایت کورکورانه از فدراسیون دارند تریبون داده می‌شود!

 

والیبال ما مدت‌هاست در شرایط خوبی به سر نمی‌برد.

بله؛ متاسفانه شرایط خوبی نیست. این نتایج نشان می‌دهد شرایط برای بزرگسالان و لیگ ما خوب نیست. نارضایتی مردم هم برای کیفیت بد تیم است.

قبول دارید که تا قبل از فینال به سد محکمی نخورده بودیم؟

قبلا گفته بودم فقط یک تیم در این مسابقات رقیب ما است و آن هم ژاپن است که سوم جهان شده و کیفیت خوبی دارد. البته عمر موفقیت آنها هم ‌کم است چون میانگین قدی آنها کوتاه است و از حربه توپ‌گیری و جنگندگی و هماهنگی استفاده می‌کنند. این حربه هم مقابل تیم ما جواب می‌دهد. اما مقابل تیم‌هایی مثل لهستان و برزیل که دفاع خوبی دارند و خوب بازی می‌کنند جواب نمی‌دهد. متاسفانه دو سالی است که والیبال ما ضعیف شده و خیلی خوب بازی نمی‌کنیم و نتیجه مناسب کسب نمی‌کنیم. ما تذکر دادیم اما فدراسیون انتخابی است. وقتی مجمع انتخاب می‌کنند معمولا تا چهار سال تمام نشود به رییس دست نمی‌زنند مگر آنکه خود مجمع تغییر بدهد اما خب مجمع و هیات‌رییسه همه آدم‌های خودشان هستند و‌خیلی علاقه‌ای به تغییر ندارند. جدیدا هم باب شده می‌گویند با افرادی که نقد می‌کنند،‌ مصاحبه نکنید یا به تلویزیون نبرید! حالا یک سری افراد در فدراسیون هستند که دنبال منافع شخصی هستند و برایشان منافع ملی اهمیتی‌ ندارد.

یکی از نکات جالب توجه در سالن محل بازی فینال تشویق سعید معروف بود!

اول اینکه جا دارد تشکر کنم از مردم ارومیه و از استاندار و فرماندار و تمام مسوولان این شهر که حمایت‌ خوبی از تیم ملی داشتند. من هم برای تماشای فینال می‌خواستم به ارومیه بروم اما فکر کردم اگر بروم در سالن و تیم ملی بد بازی کند و مردم من را تشویق کنند می‌گویند بهنام ‌محمودی باعث شد! چون اینها فرافکنی را خوب بلدند. اینها ‌مثل فرماندهانی هستند که در سنگر پنهان می‌شوند و سربازان را می‌فرستند به جنگ‌. اگر پیروز شدند بگویند ما بردیم و اگر شکست‌ خوردند بگویند ما نبودیم؛ سربازان ما باختند!

با وضعیت فعلی امیدی برای قهرمانی در بازی‌های آسیایی داریم؟

بازی‌های آسیایی برای ژاپن رنکینگ زیادی ندارد و آنها هدف‌شان المپیک است برای همین تیم دوم‌شان را به این بازی‌ها می‌فرستند. تیم چین چون میزبان است با تیم اول در مسابقات شرکت می‌کند در کل ما باید خوب بازی کنیم تا بتوانیم نتیجه بگیریم.

یک سوال دیگر درباره والیبال ژاپن اینکه گویا شکست مقابل این تیم برای والیبال ما کم‌کم تبدیل به عادت می‌شود! از این تیم عقب افتاده ایم؟

ژاپن کار کرده نتیجه گرفته ما هم با شیپور و تبلیغات که نمی‌توانیم موفق شویم! ژاپن با این شرایط ۴ تا ۵ سال دیگر در اوج است. اما قد آنها کوتاه است و نمی‌توانند همیشه در اوج بمانند در ضمن ظرفیت والیبال ما خیلی فراتر از ژاپن است .

سهمیه المپیک ما که به خطر نمی‌افتد؟

ما در این دوره شانس کمی داریم‌ اما باید رنک خود را حفظ کنیم و در سال آینده در لیگ ملت‌ها با نتیجه خوب سهمیه بگیریم.

ترتیب سوالات ما به هم خورد. فکر می‌کنید کادر ما نیاز به تقویت دارد؟

قطعا نیاز هست به اعضای کادرفنی اضافه شوند یا مقداری تعاملات بیشتری داشته باشند تا بازیکنان به لحاظ روحی و جسمی آماده‌تر شوند. ما هم وظیفه داریم که بگوییم حالا یا می‌شنوند یا نه ! حالا فردا می‌گویند با بهنام محمودی مصاحبه نکنید و...

خیال‌تان راحت بگویند هم ما زیر بار نمی‌رویم!

چون یک سری افراد چسبیده‌های والیبال هستند آنها فکر می‌کنند ما به خاطر خودمان می‌گوییم، نه. ما سه سال است که داد می‌زنیم و نتیجه توجه نکردن این شده.

عده‌ای اعتقاد داشتند بهتر بود یک‌سری از بازیکنان قدیمی برگردند . نظر شما چیست؟

چند بازیکن قدیمی شاید هنوز هم خوب هستند اما مقطعی است. چرا ما پرورش ندادیم و نساختیم؟ ایران سرشار از استعداد است چرا تعلیم ندادیم؟ چرا استعدادیابی نکردیم و اینها را نساختیم؟

نکته دیگر درباره پیشرفت بعضی از تیم‌هایی مثل هند و قطر است. زنگ خطر بعدی برای ما می‌توانند باشند؟

قطر خب بازیکنان غیرقطری دارند و پاکستان و هند هم والیبال ندارند. آنها از قدیم هم برای ما گربه سیاه بودند. ما به لیگ جهانی رفتیم و با بازی در لیگ جهانی پیشرفت کردیم اینکه آنها پیشرفت کردند ما درجا زدیم نه. اگر از جوان‌ها درست استفاده کنیم می‌توانیم موفق باشیم.

نظر شما درباره کادر فنی؟

به عطایی به قدر کافی فرصت داده شده اما در این مقطع کم تا بازی‌های آسیایی باید کادر را تقویت کرد و یک ماه آینده باید تلاش کنیم و از بازیکنان به خوبی استفاده کنیم. الان هم هیچ مربی بزرگی به ایران نمی‌آید تا کمک باشد ما در جلسه‌ای آسیب‌شناسی که نظرمان را پرسیدند هیچ خروجی نداشت و فقط در عمل آقای افشاردوست را کنار گذاشتند و مربی خارجی را فرستادند رفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها