کد خبر: 622617
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۳ ۱۹:۴۰:۲۵
| |

ورود پلیس به باشگاه استقلال/ دردسر تازه پس از گم شدن قرارداد نکونام

اگر سرمربی استقلال روی بحث گم شدن قرارداد خود اصرار کند و از ارگان‌های قانونی کمک بخواهد، پلیس بر اساس وظیفه ذاتی خود این اختیار را خواهد داشت که به ماجرا ورود کند.

ورود پلیس به باشگاه استقلال/ دردسر تازه پس از گم شدن قرارداد نکونام
کد خبر: 622617
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۳ ۱۹:۴۰:۲۵

جواد نکونام پنجشنبه شب در یک مصاحبه توفانی به شدت شرایط استقلال را زیر تیغ انتقاد گرفت و مدعی شد قرارداد او و چند بازیکن دیگر استقلال گم شده است! استقلالی‌ها البته هنوز نسبت به این مسئله واکنش رسمی نشان نداده‌اند اما ظهر جمعه پیگیری‌های ما موجب شد به اطلاعات دقیقی در این رابطه دست پیدا کنیم.

قرارداد دوجانبه معتبر بود اما...

به گزارش خبروزشی، بر اساس اطلاعاتی که به دست آمده، تا همین چند ماه قبل قراردادهای منعقد شده میان مربیان تیم‌ها و مدیران باشگاه نیازی به ثبت در یک بنگاه ثالث نداشت و همین که مربیان و مدیران باشگاه خودشان یک قرارداد را روی کاغذ آورده و هر دو طرف زیر آن را امضا کرده باشند، کفایت می‌کرد. حتی برای قانونی شدن این قرارداد نیازی به استفاده از سربرگ باشگاه نیز نبود و امضا و اثر انگشت طرفین برای اینکه ضمانت اجرایی داشته باشد کافی بود اما حالا ظاهراً شرایط عوض شده است. بر اساس شنیده‌های ما و اطلاعاتی که یک منبع آگاه به شرط افشا نشدن نامش در اختیار خبر ورزشی گذاشت، از قرار معلوم طی یکی دو ماه گذشته تغییراتی در قانون ثبت قراردادهای فدراسیون و سازمان لیگ به وجود آمده و بر اساس آن هر کدام از قراردادها باید علاوه بر اینکه به امضا نماینده باشگاه و خود مربیان می‌رسد، در سازمان لیگ هم ثبت شود. البته هنوز مشخص نیست این ثبت صرفا محدود به بازیکنان می‌شود یا اینکه قرارداد اعضای کادر فنی را هم شامل خواهد شد؟ اگر قاعده مذکور پیرامون مربیان هم باشد آنگاه قرارداد جواد نکونام چون در سازمان لیگ ثبت نشده عملاً اعتباری ندارد و طرفین یا باید برگه‌های قرارداد سرمربی استقلال را پیدا کنند و آن را به سازمان لیگ ارائه دهند، یا اینکه دوباره از اول قرارداد تنظیم کنند.

کم کردن قیمت

نکته مهم در این رابطه آنجاست که اگر قرار داد سرمربی استقلال بدون ثبت در سازمان لیگ و فدراسیون اعتبار نداشته باشد، دوباره باید قرارداد جدیدی تنظیم شود و این مسئله به باشگاه استقلال فرصت می‌دهد تا از جواد تخفیف بگیرد! البته چنین اتفاقی فقط در صورتی رخ می‌دهد که نکونام زیر بار قرارداد جدید و کم کردن مبلغ دستمزدش برود.

ورود پلیس

اما نکته مهم اینجاست که اگر واقعاً این قرارداد گم شده باشد و جواد نکونام روی پیدا شدن آن اصرار بکند به لحاظ قانونی چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ یک حقوقدان آشنا به قراردادهای ورزشی در این رابطه به خبر ورزشی گفت: خیلی بعید به نظر می‌رسد که چنین اسناد مهمی در یک باشگاه گم شود. احتمال دارد در اتاق‌های دیگری به صورت اشتباه قرار گرفته باشد و حالا که قضیه رسانه‌ای شده مسئولان باشگاه آن را پیدا کنند اما اگر واقعاً گم شده باشد، نکونام بر اساس قوانین جاری کشور می‌تواند به صورت مستقیم یا از طریق وکیل خود با مراجعه به دادگاه و پلیس از مراجع قانونی درخواست ورود کند آنگاه پلیس با حکم قاضی می‌تواند به صورت کاملاً قانونی به داخل ساختمان باشگاه استقلال ورود کرده و پیگیر قرارداد گمشده سرمربی این تیم شود. حتی اگر قرارداد پیدا شده و یکی از دو طرف مدعی دستکاری شدن آن شوند، کارشناسان دادگستری و اداره آگاهی می‌توانند به صورت تخصصی قضیه را بررسی کنند و در رابطه با آن نظر دقیق بدهند. این مسئله هیچ ارتباطی به فیفا هم پیدا نمی‌کند و دخالت ارگان‌های دولتی در امور فوتبالی تلقی نمی‌شود چون در تمام دنیا برای چنین پرونده‌هایی از قوه قضاییه و پلیس کمک گرفته می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها