کد خبر: 613088
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۶ ۱۱:۳۵:۱۰
| |

اظهار نظر جالب مربی سابق تیم ملی:

در جام ملت‌ها اگر قهرمان هم شویم به جایی نمی رسیم!

مربی با سابقه فوتبال کشورمان در مورد شرایط تیم ملی و جام ملت ها با روزنامه اعتماد گفت و گو کرده است.

در جام ملت‌ها اگر قهرمان هم شویم به جایی نمی رسیم!
کد خبر: 613088
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۶ ۱۱:۳۵:۱۰

قرعه‌کشی جام ملت‌ها انجام شد و تیم ملی کشورمان در گروه C با تیم‌های فلسطین و هنگ‌کنگ و امارات همگروه شد. گروهی که با توجه به پیشینه و سطح فوتبال کشورمان به هیچ عنوان سخت نیست و از همین حالا می‌شود پیش‌بینی کرد که صدرنشین این گروه خواهیم بود. اما هرچه به مراحل بالاتر صعود کنیم به مراتب کارمان سخت‌تر خواهد شد، تیم‌هایی مثل ژاپن و کره و استرالیا و حتی عربستان حریفان سرسختی به حساب می‌آیند که باید با آمادگی کامل به مصاف این حریفان رفت.

به گزارش روزنامه اعتماد، کمتر از ۸ ماه دیگر به شروع بازی‌ها مانده و بعضی از کارشناسان اعتقاد دارند تیم ملی نیاز به پوست‌اندازی دارد و نباید نتیجه‌گیری را فدای جوانگرایی کرد. محمد احمدزاده مربی اسبق فوتبال کشورمان یکی از آن کارشناسانی است که اعتقاد دارد هدف سرمربی تیم ملی و فدراسیون فوتبال باید جام جهانی باشد و کسب نتیجه در جام ملت‌ها ارزشی برای فوتبال ما ندارد! با احمدزاده در خصوص قرعه‌کشی بازی‌های کشورمان در جام ملت‌ها و وضعیت ملی‌پوشان برای حضور در این رقابت‌ها گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.

  قرعه‌کشی رقابت‌های جام ملت‌ها انجام شد و تیم ملی حریفانش را شناخت. در گروه آسانی قرار گرفتیم؟

فکر می‌کنم در گروه خوبی قرار گرفتیم و کار سختی در این گروه نداریم. از الان مشخص است که چه تیم‌هایی از این گروه صعود می‌کنند و تیم ما همراه با امارات تیم‌های صعود‌کننده از این گروه هستند.

به لحاظ ترتیب بازی‌ها هم به نفع تیم ملی شد. از تیم‌های ضعیف شروع می‌کنیم و رقیب اصلی ما در این گروه امارات است که در بازی آخر به مصاف این تیم  می‌رویم.

اگر خودمان هم قرعه را برمی‌داشتیم به این خوبی در نمی‌آمد! نه گروهمان و نه ترتیب بازی‌ها سخت نیست. باید از این گروه به راحتی صعود کنیم.

  می‌خواهیم از لیگی بپرسیم که در هفته پایانی قرار دارد‌. فکر می‌کنید ماحصل این لیگ ما به تیم ملی هم کمکی می‌کند؟

طبیعتا استخوان‌بندی تیم ملی ما باید از لیگ خودمان باشد. اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم باید بگوییم لیگ ما باید مهم‌ترین قسمت تیم ملی باشد. الان مربی تیم ملی به بازیکنان گذشته فکر می‌کند که در خارج از ایران بازی می‌کنند. باید دید چه تفکراتی دارند و دنبال چه چیزی می‌گردند. آیا جام ملت‌ها را به چشم رسیدن به رتبه نگاه می‌کنند یا می‌خواهند در فوتبال ملی پوست‌اندازی کنند. بستگی دارد سرمربی تیم ملی و فدراسیون چه اهدافی دارند. در شرایط فعلی اگر بخواهیم تصمیم معقولی بگیریم فکر می‌کنم نیاز به پوست‌اندازی داریم. شروع آن را قلعه نوعی می‌تواند از همین جام ملت‌ها بگذارد.

  پوست‌اندازی یا تغییر نسل در این مقطع شدنی است؟ 

عرض کردم باید ببینیم تصمیم‌گیرندگان چه تصمیمی دارند. بستگی دارد که آقایان به رتبه و قهرمانی فکر می‌کنند یا اینکه می‌خواهند یک تیم جدید بسازند اما به نظر من باید یک تیم تازه‌ای شکل بگیرد.

 اما خیلی‌ها هم توقع دارند بعد از سال‌ها تیم ملی در جام ملت‌ها نتیجه بگیرد.

با قهرمانی در جام ملت‌ها به کجا می‌رسیم؟ کجا به درد ما خواهد خورد؟ جام ملت‌ها باید استارتی باشد و تغییراتی اعمال شود برای مقدماتی جام جهانی‌. جام ملت‌ها باید نردبانی باشد که تیمی بسازیم برای رویداد جهانی، همه برنامه‌های‌مان باید برای جام جهانی باشد چون با کسب مقام در جام ملت‌ها اتفاقی برای فوتبال ما نمی‌افتد.

  برای حضور موفق در جام ملت‌ها چه چیزی لازم است؟ 

تیم ملی یا هر تیمی وقتی وارد تورنمتی می‌شود باید از قبل خودش را آماده کند. تیم ملی نیاز به بازی‌های تدارکاتی و اردوهای آماده‌سازی دارد. آنچه مشخص است مثل سال‌های قبل زیاد برای تیم ملی اهمیت قائل نیستند. عادت کردیم که بازی‌های مقدماتی برای‌مان بشود بازی‌های تدارکاتی!

  شرایط سایر تیم‌ها را چطور می‌دانید؟

تیم‌هایی نیستند که برای ما دردسر درست کنند و امارات باید با هنگ‌کنگ برای دومی بجنگد. اما در مراحل بعدی کار سخت‌تر می‌شود و تیم ملی باید برای مراحل بعدی آماده شود.

  یکی از انتقادات که به قلعه‌نوعی شد انتخاب دستیارانش است. شرایط کادر فنی تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

رحمان رضایی هم برگشت؟ اینها بازیکنان قدیمی فوتبال ما هستند. به تیم ملی آمدند تا بیشتر کار یاد بگیرند و به نظر من کار بدی هم نیست اما باید بروند اول کار باشگاهی انجام دهند‌. البته مطهری به جز امسال که سرمربی بود سال‌ها به عنوان دستیار در فوتبال باشگاهی ما کار کرده است و به نظر من انتخاب خوبی بود اما تیموریان و رضایی باید اول در رده باشگاهی کار کنند و خودشان را نشان دهند و بعد به تیم ملی بیایند به عنوان دستیار تا بتوانند کمک کنند. تفکر، تفکر خوبی است اما اینها باید در باشگاهی هم تجربه کار داشته باشند.

  به عنوان سوال آخر، تیم ملی در جام ملت‌ها موفق می‌شود؟‌

باید دید هدف‌شان چیست. اگر دنبال نتیجه هستند بله ممکن است نتیجه هم بگیرند. اگر هدف داشته باشند برای آینده نتیجه هم نگیرند مهم نیست.‌ ما که دوست داریم نتیجه بگیرند اما اگر هدف اصلی جام جهانی باشد به نظر من خیلی بهتر است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها