کد خبر: 610731
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ۲۳:۳۰:۴۶
| |

۲هفته تا دادگاه سرنوشت ساز فوتبال؛ کامبک عزیزی‌خادم؟

شکایت شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از اعضای هیات رئیسه فدراسیون در همین روزها در دادگاه بررسی می‌شود.

۲هفته تا دادگاه سرنوشت ساز فوتبال؛ کامبک عزیزی‌خادم؟
کد خبر: 610731
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ۲۳:۳۰:۴۶

تبعات برکناری جنجالی شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از ریاست فدراسیون فوتبال همچنان ادامه دارد و حالا این پرونده در دادگستری تهران پیگیری می‌شود. هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در 28 بهمن ماه 1400 در تصمیمی بحث‌برانگیز عزیزی‌خادم را موقتا از ریاست فدراسیون عزل کرد. محرومیت عزیزی‌خادم از سوی کمیته اخلاق و جلوگیری از حضور او در مجمع خرداد ماه 1401 باعث شد تا راه بازگشت او به ساختمان فدراسیون به طور کامل بسته شود.

به گزارش فوتبال 360، عزیزی‌خادم در این مدت به دفعات عنوان کرد که عزل انجام شده از سوی هیات‌رئیسه غیرقانونی بوده است و مدتی است که علیه اعضای هیات رئیسه شکایت رسمی خود را ثبت کرده است. دادگاه رسیدگی به این شکایت اواخر اردیبهشت ماه تشکیل می‌شود. 

رئیس سابق فدراسیون فوتبال معتقد است که اعضای هیات رئیسه در فرآیند عزل او خلاف اساساسنامه عمل کردند، چراکه طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال تنها مجمع فدراسیون فوتبال صلاحیت عزل رئیس را دارد، موضوع بررسی صلاحیت عزیزی‌خادم اما از صورت جلسه مجمع خارج شد. عزیزی‌خادم ابتدا با رأی اعضای هیات‌رئیسه از سمتش کنار رفت و سپس این عزل در غیاب او در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به دلیل حکم صادره از سوی کمیته اخلاق در دستور کار قرار نگرفت. میرشاد ماجدی، احسان اصولی، بهرام رضاییان، خداداد افشاریان و طهمورث حیدری، شهره موسوی و مهرداد سراجی هفت عضو هیات‌رئیسه و حسن کامرانی‌فر، دبیرکل وقت کسانی هستند که شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از آن‌ها شکایت کرده است.

عزیزی‌خادم در شکایتی که علیه اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال تنظیم کرده، سه خواسته داشته که یکی از آن‌ها احراز شدن تخلف اعضای هیات‌رئیسه بر عدم رعایت مفاد اساسنامه فدراسیون فوتبال و فیفا است.

دیگر خواسته رئیس معزول فدراسیون فوتبال هم ابطال تصمیمات مجمع عمومی فدراسیون فوتبال و سپس مجمع انتخاباتی انجام شده است تا عملاً فرآیند عزل او و انتخاب مهدی تاج ملغی شود. همچنین عزیزی‌خادم مطالبه خسارت دادرسی را هم داشته است. او امید زیادی دارد دادگاه به نفع او رای دهد و این رای زمینه بازگشتش به فدراسیون را فراهم کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها