گزارش «اعتمادآنلاین» از نقل‌وانتقالات زمستانی پرسپولیس و استقلال

علیپور: نمی‌آیم/ مغانلو و نورافکن؟ نه!/ خداحافظی احتمالی با سیامک/ کاوه آبی‌پوش می‌شود

در گزارش امروز «اعتمادآنلاین» با توجه به شنیده‌ها از دو باشگاه سرخابی به اخبار پیرامون نقل و انتقالات این دو باشگاه پرداختیم، دو باشگاه پرطرفدار که در رقابت برای کسب عنوان قهرمانی در کورس قرار دارند.

علیپور: نمی‌آیم/ مغانلو و نورافکن؟ نه!/ خداحافظی احتمالی با سیامک/ کاوه آبی‌پوش می‌شود
کد خبر: 590305
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۱۷:۳۰:۳۹

روزبه دلاور- قطار لیگ به ایستگاه پانزدهم رسید و تیم‌های لیگ برتری برای حضور پرقدرت در ادامه لیگ وارد بازار نقل و انتقالات می‌شوند. در لیگ کشورمان مثل دیگر لیگ‌های دنیا همیشه بازار نقل و انتقالات از جذابیت خاصی برای علاقه‌مندان فوتبال برخوردار است اما این بار شرایط به خصوص برای دو تیم پرهوادار پرسپولیس و استقلال متفاوت به نظر می‌رسد. رشد بی‌سابقه نرخ ارز باعث شده کمتر تیمی سراغ بازیکنان خارجی برود و به همین علت مدیران باشگاه‌ها در حفظ ستارگان داخلی هنر مدیریت خود را به خرج خواهند داد و پیش‌بینی می‌شود زمستان امسال خبری از ترکاندن بمب و خروج و ورود هیجانی ‌نباشد!

به گزارش اعتمادآنلاین، امروز به اخبار پیرامون نقل و انتقالات استقلال و پرسپولیس پرداختیم، دو باشگاه پرطرفدار که در رقابت برای کسب عنوان قهرمانی در کورس قرار دارند. ذکر این نکته ضروری است که در فوتبال اما و اگرهای فراوانی وجود دارد و بازیکنان این رشته پردرآمد ممکن است هر لحظه تصمیم غیرقابل پیش‌بینی‌ای برای آینده فوتبالی خود بگیرند.

پرسپولیسی‌ها مهاجم می‌خواهند و نیم‌نگاهی به جذب مدافع چپ دارند

پرسپولیسی‌ها با جدایی قریب‌الوقوع لوکادیا و مصدومیت‌های پی‌درپی دیاباته در خط حمله با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. بیراه نیست اگر بگوییم یحیی گل‌محمدی در دو سال گذشته در خط حمله کمبود بازیکن داشته است و گویا این معضل، دست‌بردار تیمش نیست! یحیی که تا قبل از دربی یکی از بهترین مهاجمان خارجی تاریخ لیگ برتر را داشت با از دست دادن لوکادیا به دنبال جذب مهاجم است اما این مربی محجوب خوب می‌داند در شرایط فعلی کشورمان،  جذب مهاجمی در حد و اندازه‌های لوکا تا حدود زیادی غیرقابل تصور و تقریباً ناممکن است، با این حال او در حال بررسی مهره‌هایی است که توانایی کشیدن جور خط حمله تیمش را داشته باشند. اما یکی دیگر از خطوطی که در طول فصل جاری ذهن سرمربی پرسپولیس را مشغول کرده سمت چپ خط دفاعی این تیم است: امیری که با کمبود مهره در خط حمله بیشتر می‌تواند در زمین رقبا موثر باشد، احمدی که یک مهره جوان و کم‌تجربه است و علی نعمتی که پست تخصصی‌اش مثل وحید امیری مدافع چپ نیست؛ با وجود این، همان‌طور که در اول مطلب گفته شد، جذب بازیکن کارآمد در نیمه راه به هیچ عنوان آسان نیست و شاید گل‌محمدی راضی شده باشد با همین‌ موجودی در سمت چپ خط دفاعی لیگ را به پایان برساند.

منشا پرسپولیسی می‌شود؟ او مشکل گرفتن رضایتنامه ندارد

تا این لحظه چند بازیکن خارجی به سرمربی پرسپولیس معرفی شده که با نرخ ارز فعلی بعید است مهاجمی در حد و اندازه‌های این تیم پیدا شود، با این حال یحیی مشغول بررسی گزینه‌های پیشنهادی است. گادوین منشا یکی از مهاجمانی است که از ابتدای فصل دوست داشت باز هم پیراهن پرسپولیس را بر تن کند اما سرمربی سرخ‌ها در حال بررسی شرایط این مهاجم است، اتفاق مهمی که می‌تواند این مهاجم آفریقایی را به پرسپولیس  برساند این است که او مشکلی برای گرفتن رضایتنامه از مس ندارد و تیم رفسنجانی حاضر شده رضایتنامه گادوین را برای هر تیمی که خواهانش است صادر کند.

مغانلو و نورافکن پرسپولیسی نمی‌شوند مثل علیپور!

اما این روزها شایعات زیادی رواج یافته مبنی بر اینکه به احتمال بسیار، شهریار مغانلو و امید نورافکن در نیم‌فصل پرسپولیسی خواهند شد اما با اطلاعاتی که خبرنگار اعتمادآنلاین به دست آورده، حضور این دو بازیکن در نیم‌فصل در تهران صحت ندارد از این رو که آنها تحت قرارداد با سپاهان هستند و مدیران سپاهانی رضایت نمی‌دهند دو ستاره تیم‌شان را به رقیب بفروشند. علی علیپور مهاجم‌ سابق قرمزها هم یکی از بازیکنانی بود که نامش به عنوان گزینه پرسپولیسی شدن مطرح شد اما این مهاجم در تماس با خانبان، مربی پرسپولیس، گفت تیمش اجازه خروج به او نمی‌دهد.

یک سهمیه خالی بیشتر می‌شود؟

در لیست پرسپولیس یک جای خالی وجود دارد که به احتمال بسیار زیاد با جذب یک مهاجم پر می‌شود اما چند بازیکن در این تیم هستند که زمزمه‌هایی از نارضایتی‌شان از نیمکت‌نشینی به گوش رسید. طبق اطلاعات به‌دست‌آمده، این بازیکنان در نیم‌فصل دوست دارند پیراهن تیم دیگری را بر تن کنند. ابوالفضل سلیمانی و علی جودکی دو بازیکن پرسپولیس از جمله این نفرات هستند. در این زمینه صحبت‌هایی مطرح شده که احتمالاً این دو به عنوان بازیکن قرضی به تیم دیگری خواهند پیوست اما بازیکنانی مثل سیامک نعمتی و مهدی عبدی و حامد پاکدل هم از نیمکت‌نشینی در پرسپولیس دل خوشی ندارند و اگر پیشنهاد خوبی داشته باشند، بعید نیست این تیم را ترک کنند.

استقلال به دنبال مهاجم تراکتور و چند مهره دیگر

وضعیت نقل و انتقالاتی استقلال با پرسپولیس متفاوت است و ساپینتو در میانه فصل نمی‌خواهد چند بازیکن تیمش را حفظ کند. البته در استقلال هم مثل پرسپولیس خبری از بریز و بپاش و ترکاندن بمب‌های معروف فتح‌الله‌زاده نخواهد بود. مدیران استقلال بیشتر چشم به بازگشت ستارگان سابق تیم‌شان دارند و مهره‌های اصلی را حفظ خواهند کرد.

کاوه می‌آید و شهباززاده رفتنی است

انتخاب اول استقلال در خط حمله، کاوه رضایی خواهد بود. مهاجم‌ محبوب هواداران استقلال که در نیم‌فصل و به دلیل اشتباه مدیران وقت این تیم سر از تراکتور درآورد و با شروع نیم‌فصل دوم جای خالی برای او باز خواهد شد. با بازگشت کاوه رضایی به احتمال فراوان سجاد شهباززاده تیم دیگری را برای ادامه فوتبالش انتخاب می‌کند.

علی کریمی می‌آید یا یک هافبک بازی‌ساز؟

مدیران استقلال مذاکراتی با علی کریمی بازیکن ملی‌پوش سابق این تیم انجام داده بودند اما احتمال اینکه کریمی قید بازی در لیگ ترکیه را بزند و به تهران بازگردد خیلی زیاد نیست. همچنین ساپیتنو از باشگاه ‌خواسته ‌مقدمات حضور یک بازیکن بازی‌ساز خارجی را فراهم کند که باید دید این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر.

زواری، رمضانی، نیک‌نفس و آمانوف خروجی‌های احتمالی

از محمدحسین زواری و آرمان رمضانی و محمدزبیر نیک‌نفس به عنوان خروجی‌های احتمالی استقلال نام می‌برند اما چنانچه کریمی یا یک هافبک بازی‌ساز خارجی به استقلال اضافه شوند، نام آمانوف به عنوان اسمی‌ترین بازیکنی که در نیم‌فصل استقلال را ترک کرده به ثبت خواهد رسید. هرچند در شرایط عادی هم هافبک ازبکی، به دلیل نیمکت‌نشینی‌های متوالی، تمایلی به ادامه همراهی با استقلال ندارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها