کد خبر: 573675
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۰۷:۴۵:۵۸
| |

صدرنشینی صربستان با ۲ طلا در ۴ وزن نخست/ ایران بدون مدال در رده دوازدهم

در پایان رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان، صربستان با ۲ طلا و مجموع ۶۰ امتیاز در صدر قرار گرفت و ایران نیز بدون مدال و مجموع ۱۶ امتیاز در رده دوازدهم جای گرفت.

صدرنشینی صربستان با ۲ طلا در ۴ وزن نخست/ ایران بدون مدال در رده دوازدهم
کد خبر: 573675
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۰۷:۴۵:۵۸

در پایان رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، اسامی نفرات برتر اوزان ۵۵، ۷۲، ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، صربستان با کسب ۲ مدال طلا توسط علی ارسلان و زورابی داتوناشویلی، عملکرد فوق العاده ای داشت. ایران در ۴ وزن نخست نتوانست به هیچ مدالی برسد.

اسامی نفرات برتر ۴ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان به شرح زیر است:

فینال وزن ۵۵ کیلوگرم:

الدانیز عزیزلی(آذربایجان) ۸ - نوگزاری سورتسومیا(گرجستان) صفر

دیدارهای رده بندی:

جسوربک اورتیکبوئف(ازبکستان) ۹ - آمانگالی بکبولاتوف(قزاقستان) ۵

یو شیوتانی(ژاپن) ۷ - مکس نوری(آمریکا) صفر

فینال وزن ۷۲ کیلوگرم:

علی ارسلان(صربستان) ۷ - اولوی غنیزاده(آذربایجان) ۴

دیدارهای رده بندی:

سلوک جان(ترکیه) ۳(برنده) - ابراگیم ماگومدوف(قزاقستان) ۳

آندری کولیک(اوکراین) ۴ - ابراهیم قانم(فرانسه) ۳

فینال وزن ۷۷ کیلوگرم:

آکژول ماخمدوف(قرقیزستان) ۸ - زولتان لوای(مجارستان) صفر

دیدارهای رده بندی:

یونس باشار(ترکیه) ۴ - کیم هیون وو(کره جنوبی) یک

مالخاس آمویان(ارمنستان) ۷ - ویکتور نمس(صربستان) یک

فینال وزن ۸۷ کیلوگرم:

زورابی داتوناشویلی(صربستان) ۶ - تورپال بیسلطانوف(دانمارک) ۲

دیدارهای رده بندی:

علی چنگیز(ترکیه) ۷ - ناصر علیزاده(ایران) یک

دیوید لوسونچزی(مجارستان) ۶ - آلکس کسیدیس(سوئد) ۲

رده بندی ۴ وزن نخست این رقابت ها به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- الدانیز عزیزلی (آذربایجان) ۲- نوگزاری تسورتسومیا (گرجستان) ۳- جسوربک اورتیبکوف (ازبکستان) و یو شیوتانی (ژاپن) ... ۸- پویا دادمرز (ایران)

۷۲ کیلوگرم: ۱- علی ارسلان (صربستان) ۲- یولوی گنی زاده (آذربایجان)  ۳- سلجوک کان (ترکیه) و آندری کولیک (اوکراین) ... ۱۹- محمدرضا مختاری (ایران)

۷۷ کیلوگرم: ۱- آکژول محموداف (قرقیزستان) ۲- زولتان لوای (مجارستان) ۳- مالخاز آمویان (ارمنستان) و یونس امره باشار (ترکیه) ... ۱۶- محمدعلی گرایی (ایران)

۸۷ کیلوگرم: ۱- زورابی داتوناشویلی (صربستان) ۲- تورپان بیسلطانوف (دانمارک) ۳- علی چنگیز (ترکیه) و داوید لوسونزی (مجارستان) ۵- ناصر علیزاده (ایران)

در پایان مسابقات چهار وزن نخست تیم صربستان با کسب ۶۰ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، تیم های ترکیه، آذربایجان و مجارستان به ترتیب با ۴۷، ۴۵ و ۴۱ امتیاز در جایگاه های دوم تا چهارم قرار دارند و تیم ایران با ۱۶ امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار دارد.

امشب(دوشنبه) و در مسابقات رده بندی و فینال چهار وزن دوم این رقابت ها، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم برای کسب مدال طلا و علیرضا نجاتی در وزن ۶۳ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز برای کسب مدال برنز به مصاف حریفان خود می روند.

نتایج کامل نمایندگان ایران در ۴ وزن نخست این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۵ از سد اکرم اوزترک از ترکیه گذشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل امانگالی بکبولاتوف دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر قزاقستانی در مرحله نیمه نهایی، دادمرز از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۳ مقابل ابراهیم غانم از فرانسه مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۴  آنتونیو کامنیاسیویچ از کرواسی را از پیش رو برداشت. وی دور سوم با  نتیجه ۶ بر ۱ مغلوب کیم هیون وو  قهرمان جهان و المپیک از کره جنوبی شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۶ بر ۵ میرکو مینگوزی از ایتالیا را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۳ آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب تورپال بیسلطانوف قهرمان اروپا از دانمارک شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی نیز به گروه بازنده ها رفت. علیزاده در این گروه با نتیجه ۹ بر صفر مقابل بارتلمی تشوشا از کنگو به پیروزی دست یافت و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۱ مقابل علی چنگیز از ترکیه شکست خورد و پنجم شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها