کد خبر: 573322
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ۰۸:۵۹:۱۷
| |

ایران مدعی اول قهرمانی در مسابقات جهانی کشتی است؟

مسابقات جهانی کشتی طی روزهای آتی در شهر بلگراد پایتخت صربستان برگزار می‌شود.

ایران مدعی اول قهرمانی در مسابقات جهانی کشتی است؟
کد خبر: 573322
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ۰۸:۵۹:۱۷

مسابقات جهانی کشتی در حالی دنبال خواهد شد که تیم‌های ملی روسیه به دلیل تحریم اجازه شرکت در این دوره از رقابت‌ها را ندارند و همین باعث شده تا سایر تیم‌ها، چه در رشته فرنگی و چه در رشته آزاد، تلاش خود را به کار گیرند تا در غیاب پرافتخارترین تیم جهان، صید مدال طلا کنند و به دنبال عنوان قهرمانی تیمی باشند.

به گزارش سرخ نیوز، برای همین برخلاف آنچکه تصور می‌شود، این دوزه از رقابت‌ها در غیاب روسیه برای دیگر مدعیانی چون ایران، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکیه، آمریکا و … آسان خواهد بود، می‌توان ادعا کرد که کار آنقدرها هم ساده نخواهد بود و تک ستاره‌هایی که بعضا موفق به شکست ستاره‌های روس می‌شدند و به پیکره تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی این کشور ضربه می‌زدند، بدون قرار گرفتن در برابر کشتی بلدهای روس، پنجه در پنجه سایر رقبا خواهند انداخت و کار را برای تیم‌های مدعی سخت خواهند کرد. با این حال، تیم ایران در کشتی فرنگی را به دلیل ثبات تیمی و دارا بودن ترکیبی یک دست و پرافتخار، باید مدعی نخست عنوان قهرمانی دانست و در رشته آزاد به همین دلایل، نام تیم ملی آمریکا را در کنار نام ایران به عنوان بخت‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی معرفی کرد. 

مسابقات با رقابت‌ها در رشته فرنگی آغاز و با برگزاری کشتی زنان دنبال شده و با انجام دیدارها در رشته آزاد، یک شنبه هفته آینده به پایان خواهد رسید. حال باید به انتظار نشست و دید که شاگردان محمد بنا در رشته فرنگی و شاگردان پژمان درستکار در رشته آزاد، با چه مدال‌ها و نتیجه‌ای به ایران بازنی‌گردند. حال دست به نقد نگاهی اجمالی داشته‌ایم به ۱۰ فرنگی‌کار کشورمان که در شروع مسابقات راهی میدان خواهند شد.  

دادمرز می‌تواند صیاد مدال زرین باشد

پویا دادمرز نماینده وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در جهانی صربستان است. او که در رده‌های پایه به مدال طلای نوجوانان و جوانان جهان رسیده و برنز امید‌های جهان را در کارنامه دارد، با برنز قهرمانی آسیا در بزرگسالان راهی پیکارهای جهانی شد و امید می‌رود، بعد از سال‌ها با عملکرد مناسب خود، خاطرات خوش حمید سوریان در وزن نخست را برای کشتی دوستان تداعی کند. با توجه به قابلیت‌های فرنگی‌کار ایذه‌ای، اگر روز روز او باشد، این توان را دارد که صیاد مدالی خوش‌رنگ‌ باشد. برای این جوان ۲۲ ساله آرزوی کسب خوش رنگ‌ترین مدال را داریم. 

محسن‌نژاد جسور و جنگنده

مهدی محسن‌نژاد فرنگی‌کار وزن ۶۰ کیلو پله‌های ترقی را از رده‌های پایه آغاز کرد. او در نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان راهی میدان شده؛ اما حاصل تلاش‌اش همواره مدال نقره و برنز بوده. او سال گذشته و در رقابت‌های امید‌های جهان که در بلگراد برگزار شد، به نشان نقره رسید. محسن‌نژاد طی سه سال یک برنز و دو نقره قهرمانی بزرگسالان آسیا را ازآن خود کرده و حالا با این پشتوانه و جسارتی که از او در جنگندگی سرپا و اجرای فنون در خاک سراغ داریم، امیدوار هستیم که با دستان پر بلگراد را ترک کند، چرا که استحقاق این را دارد. 

نجاتی استحقاق خوش‌رنگ‌ترین مدا را دارد

علیرضا نجاتی کشتی‌گیر وزن ۶۳ کیلوگرم که نماینده کشورمان در المپیک هم بود و برخلاف شایستگی و تصور و البته وزن کم کردن نامطلوب با دستان خالی این میدان را ترک کرد، از آن فرنگی‌کاران قمی است که کشتی گرفتن بلد است و آنقدری باهوش است که تحسین حمید سوریان را نیز با خود می‌بیند. فرنگی‌کار ۲۳ ساله کشورمان می‌تواند نشان برنز ۲۰۱۹ بزرگسالان جهان و امید‌های جهان را که سال قبل خود را که در همین بلگراد کسب کرد، ارتقا داده و با نشانی خوش رنگ‌تر صربستان را ترک کند. او استحقاق و شرایط کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال را دارد و امیدوارم به آن دست پیدا کند. 

گرایی خوب سر وزن برسد، طلا ضرب می‌کند

محمدرضا گرایی، فوق ستاره کشتی فرنگی ایران با کارنامه‌ای درخشان که در آن مدال طلای المپیک و جهان، طلای قهرمانی آسیا و امیدهای جهان که این دو را سال ۲۰۱۹ در وزن ۷۲ کیلو به سینه زده و البته برنز بازی‌های آسیایی بخشی از آن را تشکیل داده، امید اصلی تیم کشورمان برای کسب مدال طلا در جهانی است. محمدرضا تنها یک مشکل برای تکرار عنوان قهرمانی جهان، پیش روی خود دارد و آن چیزی نیست، جز وزن بدن‌اش که البته آن را کنترل و کیلوهای زیادی از آن را کم کرده، است. پسر خون سرد شیرازی، مایه مباهات کشتی فرنگی است و همه از او انتظار طلای دیگر دارند، از همین رو امیدواریم، خوب سر وزن رسید و قبراق و سرحال روی تشک حاضر شود و با با احرای فنون زیبا و گرفتن امتیازهای مهم و ندادن امتیازهای بی‌مورد، طلایی دیگر در وزن ۶۷ کیلو به نام خود و ایران ضرب کند. 

مختاری حالا دیگر باتجربه است

محمدرضا مختاری کشتی‌گیر وزن ۷۲ کیلوگرم و جوان ۲۵ ساله شیرازی، از نوجوانان همواره پیراهن تیم ملی را به تن کرده است؛ اما اشتباهات فنی کمتر به او مجال داده تا مدال‌هایی که استحقاق‌اش را داشته به سینه بزند، با این حال امروز او یکی از باتجربه‌ترین فرنگی‌کاران کشورمان است و با نشان طلایی که امسال در وزن ۷۲ کیلو از قهرمانی آسیا به گردن آویخته، به خوبی این مهم را اثبات کرده است و حالا به ایستگاهی رسیده که باید در آن تمام فکر و ذکرش را معطوف به کشتی‌هایش کند، تا با سبدی از گلها و خنده، در هواپیمای بازگشت به میهن بنشیند. 

کاپیتان گرایی در غیاب ولاسوف به دنبال طلاست

محمدعلی گرایی با ۲۸ سال سن، کهنه‌کارترین و باتجربه‌ترین فرنگی‌کار ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ است. گرایی یک رقیب بسیار سرسخت که در زمره برترین فرنگی‌کاران تاریخ قرار دارد را پیش روی خود داشته و در جهانی قبل نیز هم‌او مانع فینالیست شدن محمدعلی شد و او کسی نیست جز رومن ولاسوف روس که از بخت خوب گرایی و به دلیل تحریم روسیه، ولاسوف در این جهانی حضور ندارد و این بهترین فرصت برای دیگر فرنگی‌کار شیرازی است تا با تکیه بر تکنیک بالای خود اینبار به فینال وزن ۷۷ کیلو رسیده و به نشانی خوش‌رنگ‌تر از مدال‌های قبلی خود دست یابد. محمدعلی گرایی کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی طلای بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی را در کارنامه دارد و اگر حواس‌اش شش دانگ جمع باشد و در امتیاز دادن خساست لازم را به خرج دهد، این پتانسیل را دارد که برنز سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ خود را به نشان زرین تبدیل کند. او شایستگی این مدال را دارد. 

پشتام سخت کوش و کشتی‌بلد

پژمان پشتام فرنگی‌کار وزن ۸۲ کیلوگرم، کشتی‌گیر تهرانی از فرنگی‌کاران باتجربه تیم ایران است. او با ۲۸ سال سن تا به اینجای کار به حق واقعی خود در کشتی نرسیده؛ اما جهانی بلگراد می‌تواند میعادگاه او برای صید مدال خوش‌رنگ جهانی بوده و برنز سال ۲۰۲۱ را ارتقا دهد. پسر پرتلاش شهرری، سال‌های سال است که تمرینات سخت را تحمل می‌کند به نیت ضرب طلای ناب در جهانی. به او که آرام و صادق است و البته کشتی بلد، بسیار امید داریم که با دستان پر به خانه بازگردد. نماینده وزن ۸۲ کیلو، طلا و نقره قهرمانی آسیا و طلا و نقره مسابقات داخل سالن آسیا و ارتش‌های جهان را نیز در کارنامه دارد. 

علیزاده با اعتماد به نفس در بلگراد 

ناصر علیزاده فرنگی‌کار مازنی نماینده وزن ۸۷ کیلوی ایران در جهانی بلگراد است. او با ۲۴ سال سن و دو طلای قهرمانی بزرگسالان آسیا در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۲ و برنز سال ۲۰۲۱ امیدهای جهان که در بلگراد کسب کرد، حالا با اعتماد به نفسی بالاتر از هر زمان راهی صربستان شده تا مدالی خوش رنگ را ازآن خود کند. ناصر با توان بدنی بالا و کشتی رو به جلو، قابلیت غلبه بر هر حریفی را دارد و این می‌تواند به موفقیت او در صربستان کمک زیادی کند. برای کشتی‌گیر خوش اخلاق آملی آرزوی ایستادن روی بلندترین سکوها را داریم، چرا که لیاقت‌اش را دارد. 

ساروی به دنبال تکرار طلای سال گذشته 

محمدهادی ساروی کشتی‌گیر وزن ۹۷ کیلوگرم و آملی در وزنی پا روی تشک رقابت‌های جهانی می‌گذارد که در یک دهه اخیر نمایندگان این وزن خوش درخشیده‌اند و خود او نیز در المپیک توکیو و جهانی اسلو توانست برنز بازی‌های تابستانی ۲۰۲۰ و طلای قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۱ را به سینه بزند و حالا او یک‌بار دیگر در وزن ۹۷ کیلو به نمایندگی از کشورمان راهی میدان خواهد شد و شکی نیست که یکی از بخت‌های اصلی کسب مدال طلا در این دوره از مسابقات است. ساروی، هواره آماده، پرتلاش و پر توان نشان داده است و اگر در بلگراد مشکل خاصی پیش نیاید، می‌تواند، مدال سال گذشته خود را تکرار کند. 

میرزازاده باثبات و مقتدر

امین میرزازاده فرنگی‌کار وزن ۱۳۰ کیلوی کشورمان، از همان روزهایی که مدال طلای نوجوانان جهان را به سینه زد، نوید یک سنگین مقتدر را به کشتی دوستان داد. او با کسب مدال طلای جوانان جهان، امیدهای جهان و بزرگسالان آسیا، ثابت کرد که یکی لز باثبات‌ترین فرنگی‌کاران تاریخ کشتی ایران است. او در المپیک توکیو با بدشانسی تمام با قرعه مرگ مواجه شد و دستان‌اش از مدال کوتاه ماند. سال گذشته هم در آستانه اعزام به جهانی اسلو، کرونا مانع‌اش شد تا علی‌اکبر یوسفی جایگزین‌اش به مدال طلا برسد. او امسال در انتخابی تیم ملی از سد یوسفی عبور کرد تا نماینده ایران در جهانی بلگراد باشد و امید می‌رود مدال طلای امیدهای جهان را که سال گذشته در این شهر کسب مرد را اینبار در بزرگسالان تکرار کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها