کد خبر: 570225
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از پشت پرده ثبت‌نام لحظه‌ آخری میرشاد ماجدی در انتخابات فدراسیون فوتبال گزارش می‌دهد:

رئیس فدراسیون ۲۵ میلیون تومانی

میرشاد ماجدی قرار نبود در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کند. او قراری با مهدی تاج گذاشته بود و هر دو به این نتیجه رسیده بودند که مقابل هم قرار نگیرند. با این حال ورود یکی از مقامات ارشد ورزش در این پروسه همه چیز را تغییر داد.

رئیس فدراسیون ۲۵ میلیون تومانی
کد خبر: 570225
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۱۲:۰۰:۰۰

علی ولی‌اللهی- ثبت‌نام لحظه آخری میرشاد ماجدی، سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال و عضو هیات‌رئیسه در انتخابات، یکی از ابهام‌هایی است که هنوز برطرف نشده است. به این دلیل که تا صبح روزی که صادق درودگر، نایب‌رئیس دوم میرشاد ماجدی، اعلام کرد که سرپرست فعلی فدراسیون ثبت‌نام کرده است هیچ کسی نمی‌دانست چنین اتفاقی افتاده و حتی ساعاتی قبل از رسانه‌ای شدن این خبر، فدراسیون فوتبال به صورت رسمی اعلام کرده بود میرشاد ماجدی قصدی برای ورود به انتخابات ندارد.

حضور میرشاد ماجدی در جمع نامزدها کم‌حاشیه‌ هم نبوده. ابهامات قانونی درباره اینکه آیا سرپرست یا به عبارت دقیق‌تر کسی که انتخابات را برگزار می‌کند، خودش می‌تواند نامزد هم شود از جمله این ابهامات بوده است.

حال خبرنگار اعتمادآنلاین به اطلاعات جالبی در مورد نامزدی لحظه آخری میرشاد ماجدی دست پیدا کرده است که اول از همه نشان می‌دهد چه معامله‌ای بین او و مهدی تاج انجام شده و بعد به سفارش چه کسی این قرار به هم خورده.

یک فرد مطلع که نخواست نامی از او برده شود به اعتمادآنلاین گفت میرشاد ماجدی اصلاً قصدی برای حضور در انتخابات نداشت و آن بیانیه فدراسیون هم که اعلام کرده بود سرپرست فدراسیون قرار نیست نامزد شود به‌درستی و با نظر خود ماجدی نوشته شده بود. این فرد مطلع ادامه داد ماجدی با تاج قرار گذاشته بود که در صورت مهیا شدن دو شرط در انتخابات شرکت نمی‌کند، اما این دو شرط بر خلاف تصور اصلاً چیز بزرگی نبوده و شاید حتی کمی هم خنده‌دار به نظر برسد. ماجدی در حال حاضر به عنوان سرپرست فدراسیون ماهانه ۲۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرد و یک ماشین هم زیر پایش است. مفاد توافق او با تاج هم به همین دو مساله برمی‌گردد. ماجدی به تاج گفته بود اگر وقتی رئیس شدی حقوق ۲۵ میلیون تومانی من سر جایش می‌ماند و ماشین را هم از من نمی‌گیری، در انتخابات شرکت نخواهم کرد! این مساله مورد قبول مهدی تاج واقع شد و به همین دلیل ماجدی رسماً اعلام کرد نامزد نخواهد شد.

اما اینکه چه شد میرشاد ماجدی به یک باره توافق عجیبش با تاج را نادیده گرفت و پا به عرصه انتخابات گذاشت برمی‌گردد به نظر یکی از مدیران ارشد ورزش در کشور. آن‌طور که فرد مطلع به اعتمادآنلاین گفت سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، در تماسی لحظه آخری با میرشاد ماجدی از او خواست در انتخابات شرکت کند.

ثبت‌نام میرشاد ماجدی از لحاظ حقوقی کم حاشیه نداشته است. یک بار اعلام شد او به دلیل اینکه سرپرست فدراسیون است نمی‌تواند نامزد شود و یک بار دیگر گفته شد به دلیل حضور در هیات‌رئیسه چنین امکانی را ندارد چرا که بحث تعارض منافع پیش می‌آید. البته فعلاً اینکه مسائل حقوقی روی نامزدی ماجدی اثر بگذارد یا خیر و یا اینکه او از عضویت در هیات‌رئیسه و سرپرستی فدراسیون در چند روز مانده به انتخابات استعفا دهد مشخص نیست.

میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون از چند ماه پیش شروع به جابه‌جایی افراد در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال کرد تا از رأی برخی افراد اطمینان حاصل کند. منتها او ابتدا این کار را برای رأی آوردن شخص دیگری انجام می‌‌داد و بعد تلاش کرد چیدمان را به نفع خودش تغییر دهد. تعداد زیاد جابه‌جایی در کادر مربیان تیم‌ها، قول و قرار به مدیران باشگاه‌ها و حضور در هیات‌های استانی از جمله این اقدامات است. شایعاتی جدی در این زمینه به گوش رسیده که در صورت صحت می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای فوتبال ایران داشته باشد.

ماجدی در شرایطی می‌خواهد به صورت رسمی رئیس فدراسیون فوتبال شود که در مدت زمان مدیریتش بر این نهاد از اسفند سال گذشته نه تنها هیچ دستاورد خاصی نداشته که نشان داده در مدیریت فوتبال ناتوان است. فاجعه مشهد که در زمان ریاست او رخ داد، بیانیه‌های بازیکنان علیه یکدیگر و علیه سرمربی، برکناری و ابقای چندباره دراگان اسکوچیچ که جایگاه او را به طور کامل نابود کرد، چند پاره شدن تیم ملی، نابودی تیم ملی امید به شکلی که مهدوی‌کیا گفت با این وضعیت حتی تا فرودگاه امام هم نمی‌توانیم برویم چه برسد به المپیک، حضور گسترده نمایندگان مجلس در روند انتخابات که فیفا و ای‌اف‌سی را حسابی مشکوک کرده، شکست در جذب منابع مالی تنها گوشه‌ای از شکل مدیریت میرشاد ماجدی به همراه دوستانش در هیات‌رئیسه است که در دو هفته اخیر بیشتر از اقداماتش برای فوتبال، ویدئوی نذری دادنش کنار صادق درودگر و امیر مقاره خواننده گروه ماکان‌بند در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده.

اینکه چنین فردی با روزمه ۶ ماهه ریاستش و سطح توقعاتش که با ۲۵ میلیون تومان حقوق و یک ماشین زیر پا برآورده می‌شود می‌تواند فدراسیون فوتبال را اداره کند سوالی است که مجمع عمومی باید در تاریخ ۸ شهریور به آن پاسخ دهد. چند روز پیش استوری مشترک بازیکنان تیم ملی در حمایت از یک نامزد خاص نشان داد حداقل بزرگ‌ترهای تیم ملی علاقه‌ای به ادامه کار میرشاد ماجدی ندارند، اقدامی که باعث شد ماجدی از کوره در برود و از استیلی مدیر تیم ملی بخواهد حجت را بر بازیکنان تمام کند. همین شد که استیلی روی آنتن زنده تلویزیون رسما ستاره‌های تیم ملی را تهدید کرد و حتی از درآوردن شماره‌هایی که با بازیکنان تماس گرفته‌اند خبر داد!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها