«اعتمادآنلاین» از پشت‌پرده انتخابات ۸ شهریور فدراسیون فوتبال گزارش می‌دهد:

تصمیم گرفته شده آخوندی رئیس فدراسیون فوتبال شود!

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود به اعتمادآنلاین گفت برخی نهادهای تاثیرگذار به این نتیجه رسیده‌اند محمد آخوندی بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون فوتبال است!

تصمیم گرفته شده آخوندی رئیس فدراسیون فوتبال شود!
کد خبر: 567403
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۶ ۱۳:۰۰:۰۰

در فاصله کمتر از یک ماه مانده به انتخابات فدراسیون فوتبال جنگ قدرت در پشت‌پرده به شدت بالا گرفته است.

به گزارش اعتمادآنلاین، ورود مجلس برای ممانعت از حضور مهدی تاج در انتخابات و تلاش فدراسیون برای پیروزی میرشاد ماجدی که هم‌اکنون سرپرست فدراسیون است اوضاع را به شدت بحرانی کرده. در چند روز گذشته استوری مشترک برخی بازیکنان تیم ملی در حمایت تلویحی از تاج و انتقاد از ورود مجلس به انتخابات فدراسیون، فدراسیون‌نشینان را حسابی عصبانی کرد و حسن کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون و حمید استیلی مدیر تیم ملی را بر آن داشت دست به تهدید بازیکنان بزنند.

حالا گویا همین دودستگی و التهاب، برخی نهادهای تاثیرگذار در روند انتخابات را به این نتیجه رسانده که نه میرشاد ماجدی و نه مهدی تاج هیچ‌کدام نمی‌توانند به اوضاع فوتبال سر و سامان بدهند. برنده شدن هر یک از این نامزدها موجب ایجاد دوقطبی در فدراسیون و اعضای تیم ملی خواهد شد و همچنین ممکن است مجلس، وزارت ورزش و فدراسیون آتی را مقابل هم قرار دهد. همین هفته پیش بود که حمید سجادی به خاطر عدم ممانعت از ورود مهدی تاج به انتخابات و اوضاع نابسامان فدراسیون فوتبال از مجلس کارت زرد گرفت، اتفاقی که انتقاد سجادی از رویه مجلس را به دنبال داشت.

به جز تاج و ماجدی، گویا سه نامزد دیگر هم نتوانسته‌اند نظر مقامات را تامین کنند و عزیز محمدی به دلیل نزدیکی به تاج و داشتن سابقه در فدراسیون و امیررضا واعظ‌آشتیانی و علیرضا اسدی به دلیل انتقاداتی که از وزارت ورزش داشته‌اند از لیست گزینه‌های مورد حمایت خارج شدند.

تنها گزینه باقیمانده محمد آخوندی جوان‌ترین نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال است. او هم‌اکنون عضو شورای شهر تهران است و در سوابقش مدیریت روابط عمومی سازمان تربیت‌بدنی و حضور در هیات‌مدیره پرسپولیس دیده می‌شود.

در همین راستا، یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار اعتمادآنلاین گفت: «برخی نهادهای تاثیرگذار به این نتیجه رسیده‌اند محمد آخوندی بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون فوتبال است!»

محمد آخوندی نزدیکی زیادی هم به وزارت ورزش و شهردار تهران دارد. او همانند حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، مدتی عضو هیات‌مدیره باشگاه سایپا بوده. آخوندی روز جمعه در واکنش به اتفاقات دو روز قبل یعنی استوری مشترک برخی بازیکنان تیم ملی و واکنش تند فدراسیون در توییتی نوشت: «جنگ قدرت در فدراسیون فوتبال به جاهای خطرناکی رسیده است. ظاهراً تنها چیزی که برای طرفین مهم نیست، تیم ملی و اعتبار ایران است. جنگ پشت‌پرده حتی از چیزی که در رسانه‌ها دیده می‌شود شدیدتر است. دود این جنگ قدرت تنها به چشم فوتبال خواهد رفت. کاش اعضای مجمع فوتبال با دقت تصمیم بگیرند.»

محمد آخوندی در کمیته بدوی تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال به دلیل نقص مدارک (نداشتن پنج امضا از اعضای مجمع) رد صلاحیت شد، ولی گفته می‌شود کمیته استیناف با حضور او در انتخابات موافقت خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها