کد خبر: 561444
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۲ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آخرین اخبار از نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال/ آجورلو در حال رایزنی است، کاشانی هنوز تصمیم نگرفته

تا به امروز دو گزینه به صورت رسمی کاندیداتوری‌شان را برای انتخابات فدراسیون فوتبال اعلام کرده‌اند و انتظار می‌رود در نخستین روزها برای ثبت‌نام اقدام کنند. مهدی محمدنبی از مدیران سابق فوتبال اولین نفری بود که رسماً گفت وارد رقابت خواهد شد. میرشاد ماجدی سرپرست فعلی فدراسیون دومین نفری است که به صورت رسمی گفته در انتخابات شرکت می‌کند.

آخرین اخبار از نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال/ آجورلو در حال رایزنی است، کاشانی هنوز تصمیم نگرفته
کد خبر: 561444
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۲ ۱۶:۰۰:۰۰

علی ولی‌اللهی- از روز سه‌شنبه ثبت‌نام نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال آغاز می‌شود. همان‌‌طور که قبلاً اعلام شد محمد دادکان به عنوان یکی از محبوب‌ترین مدیران فوتبالی قصدی برای شرکت در این چالش ندارد. دادکان معتقد است وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دوست ندارند او فوتبال را به دست بگیرد، بنابراین با وجود درخواست پرشمار هواداران در انتخابات شرکت نخواهد کرد.

تا به امروز دو گزینه به صورت رسمی کاندیداتوری‌شان را اعلام کرده‌اند و انتظار می‌رود در نخستین روزها برای ثبت‌نام اقدام کنند. مهدی محمدنبی از مدیران سابق فوتبال که سابقه دبیرکلی فدراسیون در زمان علی کفاشیان و حضور در هیات مدیره پرسپولیس در کارنامه‌اش دیده می‌شود اولین نفری بود که رسماً گفت وارد رقابت خواهد شد. میرشاد ماجدی، سرپرست فعلی فدراسیون، دومین نفری است که به صورت رسمی گفته در انتخابات شرکت می‌کند. ماجدی این خبر را در گفت‌وگو با عادل فردوسی‌پور اعلام کرد. 

گزینه‌های محتمل حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال شامل طیف گسترده‌ای از مصطفی آجورلو، مدیرعامل فعلی استقلال، تا حبیب کاشانی، مدیرعامل سابق سرخ‌ها، می‌شود. طبق اطلاعاتی که خبرنگار اعتمادآنلاین به دست آورده آجورلو در حال رایزنی با حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان است. این دو رابطه بسیار خوبی با هم دارند و به همین دلیل سجادی در یکی از نخستین احکام خود در سمت وزیر٬ مدیرعامل سابق پاس و استیل‌آذین را به ساختمان باشگاه استقلال فرستاد. اگر آجورلو متقاعد شود که وزارت ورزش حمایت لازم را از او در انتخابات انجام می‌دهد برای ثبت‌نام اقدام خواهد کرد. به این ترتیب او تبدیل به گزینه وزارت ورزش خواهد شد.

حبیب کاشانی، مدیرعامل اسبق پرسپولیس، دیگر گزینه احتمالی ثبت‌نام برای انتخابات فدراسیون فوتبال است. او که هنگام انتخاب مدیرعامل پرسپولیس جزو گزینه‌های اعلامی بود در نهایت با مدیرعاملی رضا درویش مواجه شد و آن‌طور که شنیده‌ها حکایت دارد به صورت چراغ خاموش راهش را به سمت فدراسیون فوتبال کج کرده. طبق آخرین اخباری که از نزدیکان حبیب کاشانی به خبرنگار اعتمادآنلاین رسیده حبیب کاشانی قصد ورود دارد، اما هنوز تصمیم نهایی را نگرفته. 

مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه قهرمانی در زمان وزارت مسعود سلطانی‌فر، گزینه احتمالی بعدی است. هنگامی که ناظران فیفا و ای‌اف‌سی برای حضور در مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال حاضر شدند برخی منابع خبر دادند که علی‌نژاد تلاش کرده با آنها رایزنی کند اما موفق نشده. نزدیکان رئیس اسبق فدراسیون ووشو این تلاش را در راستای حضور علی‌نژاد در انتخابات فدراسیون فوتبال تفسیر کردند. 

در این بین از جعفر سمیعی، مدیرعامل سابق پرسپولیس، هم به عنوان یک نامزد بالقوه دیگر نام برده شد، ولی سمیعی چند روز قبل با حکمی به عنوان رئیس دفتر مدیرعامل ایران خودرو منصوب شد و بعید است حداقل تا مدتی سروکارش با فوتبال بیفتد. 

روز گذشته نام برخی افراد دیگر از جمله علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل اسبق استقلال، نیز به گوش رسید که به نظر نمی‌رسد چندان جدی باشد. کیومرث هاشمی، نامزد آخرین انتخابات فدراسیون فوتبال، که این روزها روزه سکوت گرفته آخرین گزینه احتمالی برای تصدی پست ریاست فدراسیون فوتبال به شمار می‌رود. 

ثبت‌نام انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال از روز سه‌شنبه ۱۴ تیر آغاز می‌شود و تا ۲۰ تیر ادامه خواهد داشت. آخرین رئیس فدراسیونی که با رأی مجمع عمومی انتخاب شد کمتر از یک سال روی صندلی ریاست نشست و با رأی هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال عزل شد. فدراسیون فوتبال از زمان عزل عزیزی خادم تا به امروز از لحاظ مدیریتی یکی از بدترین دوران‌هایش را پشت سر گذاشته و اهالی فوتبال امیدوارند در انتخابات پیش رو لااقل با آمدن یک مدیر کاربلد، شرایط فوتبال در آستانه جام جهانی درست شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها