«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ماشین دروغ‌پراکنی آقای رئیس راه افتاده است/ نه رأی ویلموتس صادر شده و نه مهدی تاج تایید صلاحیت!

یک منبع مطلع در داخل فدراسیون: هنوز نتیجه تایید صلاحیت‌ها اعلام نشده و هر خبری در این زمینه گمانه‌زنی است

یک منبع مطلع در داخل فدراسیون به اعتمادآنلاین گفت: «هنوز نتیجه تایید صلاحیت‌ها اعلام نشده و هر خبری در این زمینه گمانه‌زنی است.»

ماشین دروغ‌پراکنی آقای رئیس راه افتاده است/ نه رأی ویلموتس صادر شده و نه مهدی تاج تایید صلاحیت!
کد خبر: 565167
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۳:۱۰:۰۰

علی ولی‌اللهی- از صبح امروز فضای رسانه‌ای عجیبی اطراف نام مهدی تاج شکل گرفته است. رئیس سابق فدراسیون فوتبال و خالق پرونده ویلموتس‌گیت که دوباره برای نشستن روی صندلی ریاست خیز برداشته و با واکنش به شدت منفی افکار عمومی و اهالی فوتبال مواجه شده تلاش کرده با ترفندهای رسانه‌ای فضا را برای ورود دوباره به فوتبال مهیا کند.

در روزهای گذشته بحث تایید صلاحیت مهدی تاج در کمیته بدوی فدراسیون فوتبال به شدت داغ بود. برخی تلاش می‌کردند برای تایید صلاحیت تاج از فیفا استعلام گرفته شود، اما یاران رئیس سابق همه زورشان را زدند که چنین پروسه‌ای صورت نگیرد، اتفاقی که صدای نامزدهای دیگر و تعدادی از اعضای کمیته تایید صلاحیت را درآورد. گفته شده پرونده باز مهدی تاج در خصوص قرارداد با ویلموتس محل دعوای طرفین بوده است.

صبح امروز صفی‌الله فغانپور، رئیس سابق دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال، در یک برنامه تلویزیونی ادعای عجیبی را مطرح کرد. فغانپور گفت «خوشبختانه رأی پرونده ویلموتس صادر شده و فدراسیون فوتبال ایران تنها به پرداخت سه میلیون یورو غرامت محکوم شده است!» او گفت این یک پیروزی حقوقی برای فوتبال ایران است چرا که ممکن بود رقم محکومیت ۱۲ میلیون یورو باشد! این چهره حقوقی در پایان موفقیت در دادگاه حکمیت ورزش را به اهالی فوتبال تبریک گفت.

ادعای فغانپور با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد، از جمله اینکه چطور پرداخت ۳ میلیون یورو به مربی‌ای که تنها در چهار دیدار رسمی روی نیمکت تیم ملی نشست و پیش از این دو میلیون یوروی دیگر هم گرفته بود موفقیت به حساب می‌آید؟ ثانیاً ۱۲ میلیون یورو از کجا آمد؟ اصل دعوا سر شش‌ونیم میلیون یورو بود که با سود سالانه نهایتاً به ۷ میلیون یورو می‌رسید. منتقدان گفتند فغانپور عمداً رقم ۱۲ میلیون یورو را مطرح کرده که در عوض سه میلیون یورو کوچک به نظر بیاید. اما مهم‌ترین سوالی که مطرح شد این بود که چرا این خبر را فدراسیون فوتبال اعلام نکرده؟ مگر نه این است که آرای صادره ابتدا به دپارتمان حقوقی فدراسیون ارسال می‌شوند؟

این سوال به سرعت پاسخ داده شد. فدراسیون فوتبال در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بر خلاف برخی اخبار منتشرشده از منابع غیررسمی و افرادی که هیچ‌گونه سمتی در این خصوص ندارند تا کنون رأی پرونده مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی ایران از جانب دادگاه عالی ورزش اعلام نشده و در صورت اعلام رسمی این رأی اطلاع‌رسانی لازم از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال انجام خواهد شد. فدراسیون فوتبال از نمایندگان محترم رسانه‌ها درخواست می‌کند اخبار مرتبط با این فدراسیون را از طریق منابع رسمی و اشخاص صاحب سمت در این خصوص پیگیری کنند.»

همچنین روزبه وثوق‌احمدی، وکیل ایران در پرونده ویلموتس، در گفت‌وگو با پخش خبری یکی از شبکه‌های تلویزیونی ادعاها در مورد اعلام رأی را نادرست خواند و تاکید کرد معلوم نیست عدد ۱۲ میلیون یورو از کجا آمده است!

در این بین، تیم رسانه‌ای مهدی تاج همانند یک بوکسور از لحظات گیجی مخاطبان و رسانه‌ها استفاده کرد و ضربه دوم را زد: «فوری! مهدی تاج تایید صلاحیت شد». این تیتر خبری بود که در میانه بحث سر پرونده ویلموتس روی خروجی برخی خبرگزاری‌ها رفت. در این مورد هم باز خبری از تایید رسمی فدراسیون نبود و منتشرکنندگان مدعی شدند از منابع داخل فدراسیون و به صورت غیررسمی به این خبر دست پیدا کرده‌اند. با این حال یک منبع مطلع در داخل فدراسیون به خبرنگار اعتمادآنلاین گفت: «هنوز نتیجه تایید صلاحیت‌ها اعلام نشده و هر خبری در این زمینه گمانه‌زنی است.»

با کنار هم قرار دادن اتفاقات صبح امروز به نظر می‌رسد ماشین پروپاگاندا برای تلطیف فضا به نفع رئیس سابق فدراسیون فوتبال به راه افتاده تا او بتواند دوباره به مسند ریاست برسد. در این بین برخی نهادها نیز با مهدی تاج در حال همکاری هستند، از برخی کمیته‌های فدراسیون گرفته که رقبای تاج را از صحنه کنار می‌زنند و تایید صلاحیت صوری صادر می‌کنند تا نهادهای نظارتی و حتی برخی برنامه‌های صداوسیما.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها