کد خبر: 557241
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۲ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

فردین معصومی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» به اتهام‌ها علیه پسرش پاسخ داد:

امیررضا ناجوانمرد نه، شش‌دانگ است/ کشتی هم ورزش پهلوانی است هم ورزش لحظه‌ها

حواسم به امیررضا هست تا در مسیر درست پیش برود/ در کشتی پسر فلانی نداریم، هر کسی باید حق خودش را روی تشک بگیرد

عنوان‌دار کشتی آسیا و جهان می‌گوید پسرش در فینال جام تختی هیچ‌گونه رفتار غیرپهلوانی‌ای از خودش نشان نداده و صرفاً از لحظه‌ها استفاده کرده است.

امیررضا ناجوانمرد نه، شش‌دانگ است/ کشتی هم ورزش پهلوانی است هم ورزش لحظه‌ها
کد خبر: 557241
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۲ ۱۴:۰۰:۰۰

علی ولی‌اللهی- چهره جدید کشتی ایران که در مسابقات جام تختی رو شد امیررضا معصومی ۱۷ ساله است. پسر فردین معصومی عنوان‌دار سابق آسیا و جهان در سنگین‌وزن. امیررضا موفق شد در جام تختی که چند روز پیش در تنکابن برگزار شد به مدال طلا دست پیدا کند. او در این راه موفق شد کشتی‌گیران عنوان‌دار ایران و آسیا و جهان را در رده‌های سنی مختلف شکست دهد. امیررضا حالا وارد جرگه ژن خوب‌های واقعی ایران شده. جایی که نفراتی مثل احمدرضا و امیر عابدزاده٬ عسگری محمدیان و محمدحسین محمدیان و نفرات دیگر حضور دارند. 

قهرمانی امیررضا معصومی علاوه بر اینکه نویدبخش معرفی یک چهره جدید در سنگین‌وزن بود حاشیه‌های زیادی هم به همراه داشت. در مسابقه فینال امیررضا مقابل مهدی هاشمی مدال‌آور رده‌های سنی مسابقات جهانی قرار گرفت و دو هیچ از حریف پیش افتاد. در اواسط مبارزه هاشمی در اعتراض به آنچه ضربه زدن حریف عنوان کرد لحظه‌ای ایستاد و به داور نگاه کرد اما امیررضا کشتی‌اش را متوقف نکرد و با یورش به هاشمی دو امتیاز دیگر از او گرفت. این پایان کار نبود و بعد از بازگشت دو کشتی‌گیر به وسط تشک و بعد از سوت داور هاشمی که همچنان مشغول برانداز داور بود با یورش دیگری از سوی امیررضا مواجه شد و دو امتیاز دیگر از دست داد. اعتراض مربیان هاشمی هم راه به جایی نبرد و این کشتی‌گیر به قهر تشک کشتی را ترک کرد و دیسکالیفه شد. بعد از این مسابقه جنجال زیادی در مورد جوانمردانه بودن رفتار امیررضا در فضای رسانه‌ای و مجازی شکل گرفت و برخی از کشتی‌دوستان با تقبیح رفتار هاشمی گفتند امیررضا هم باید با منش پهلوانی کشتی‌ می‌گرفت. عده زیادی هم گفتند این حرف‌ها ارتباطی به ورزش حرفه‌ای ندارد و امیررضا رفتار کاملاً درستی داشته. 

قهرمانی مقتدرانه امیررضا با سن بسیار کم و حاشیه‌های فینال باعث شد دقایقی با «فردین معصومی» پدر امیررضا هم‌کلام شویم. سنگین‌وزن سابق تیم ملی در ابتدا گفت اصلاً مسابقات را دنبال نکرده است. او به خبرنگار اعتمادآنلاین گفت: واقعیت امر من زیاد دنبال نکردم مسابقات را، چون اصلاً الان توی کشتی نیستم و پیگیر هم نیستم. فقط شنیدم که امیررضا اول شده.

فردین معصومی و پسرش

فردین معصومی در واکنش به این مساله که یک چهره جدید در کشتی ایران معرفی شده توضیح داد: در صحبت‌هایی که پنج سال پیش من و امیررضا با همدیگر داشتیم و قرارهایی که با هم گذاشتیم به این نتیجه رسیدیم که ما دنبال مدال بین‌المللی و آسیایی و این چیزها نیستیم. از این مدال‌ها به هر حال توی ویترین خانه ما هست. ما دنبال این هستیم که امیررضا بتواند آن کار ناتمامی را که من باقی گذاشتم و بابت آن شرمنده هم‌وطنانم شدم کامل کند. خداراشکر آن پیش‌بینی‌ها٬ سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم دارد جواب می‌دهد. ان‌شاءالله که اول امیررضا حفظ سلامتش را داشته باشد و بعد هم بتوانیم به آن چیزی که دنبالش هستیم با افتخار و با شایستگی دست پیدا کنیم.

معصومی در جواب این سوال که آیا امیررضا با با خود شما تمرین می‌کند گفت: با من نه ولی برنامه‌ریزی‌ها و تمریناتش را زیر نظر دارم. کلاً حواسم به امیررضا هست تا در مسیر درست پیش برود.

چهره شدن یک نوجوان ۱۷ ساله می‌تواند حاشیه‌های خودش را داشته باشد. از فردین معصومی سوال کردیم آیا مراقب امیررضا هست که درگیر فضای مجازی و حاشیه‌هایش نشود؟ پاسخ داد: مطمئناً درست است که امیررضا از نظر شناسنامه‌ای سن خیلی کمی دارد ولی از نظر رفتار و تصمیماتش دقت می‌کند. یعنی هم من حواسم هست هم حواس خودش هست. به هر حال کسی که دنبال آن «مدال خوشگله» است باید خیلی چیزها را برای خودش محدود کند.

در نهایت به حاشیه‌های فینال سنگین‌وزن جام تختی رسیدیم. با این حال عنوان‌دار سابق کشتی جهان اعتقاد دارد حاشیه‌‌ای در کار نبوده. معصومی گفت: من حاشیه‌ای ندیدم. حالا یکسری کسانی می‌خواهند این را برای خودشان بزرگ کنند و به آن دامن بزنند به من ارتباطی ندارد. قانون مسابقه مشخص است. داور سوت می‌زند که کشتی آغاز شود و کشتی‌گیر باید فقط به این دقت کند. اگر چیزی جز این باشد اصلاً به یک کشتی‌گیر نمی‌شود گفت شش‌دانگ.

معصومی ادامه داد: درست است که کشتی رشته پهلوانی است ولی خب کشتی ورزش استفاده از لحظه‌هاست. یک کشتی‌گیر در ۶ دقیقه کشتی شاید فقط یک ثانیه اشتباه کند و بایت همان یک ثانیه شکست بخورد. کشتی همین است. هر وقت داور سوت زد یعنی مبارزه شروع شده. این مسابقه را داور المپیکی سوت زد و خیلی افراد کاربلد دیگر هم بودند. شما مطمئن باشید اگر ذره‌ای طرف مقابل امیررضا حق داشت با توجه به اینکه مسابقه در مازندران برگزار می‌شد اینها به راحتی کوتاه نمی‌آمدند.

او در پاسخ به این سوال که اگر کسی غیر از امیررضا بود باز هم همین اعتقاد را داشتید گفت: نه، من بحثی یا کاری ندارم که آقای هاشمی با امیررضا کشتی می‌گرفت. اگر برعکس این هم اتفاق می‌افتاد برای من نتیجه کشتی قابل قبول بود. چرا؟ چون داور سوت زده و کشتی آغاز شده.

معصومی در واکنش به این بحث که کلاً کشتی‌گیران ما در میادین بین‌المللی زیاد با داور حرف می‌زنند و تمرکزشان را از دست می‌دهند اظهار داشت: فقط کشتی‌گیران نه. در ورزش ما این رایج است و ورزشکاران ما همیشه این اشتباه را می‌کنند. در کشتی هم بوده. برای خود من هم بارها اتفاق افتاده. شاید بتوانم بگویم من خودم جزو کسانی بودم که در سه ثانیه آخر مدال المپیک را از دست دادم چون فکر می‌کردم تمام شده. ولی شما ببینید، در فوتبال هم همین اتفاق افتاده. در کوچک‌ترین اتفاق همه به داور نگاه می‌کنیم و به سمت او حمله می‌بریم. باز هم می‌گویم فقط مربوط به کشتی نیست و در کل ورزش ما این اتفاق رواج دارد.

پدر چهره جدید سنگین‌وزن کشتی ایران گفت: در انتها باید بگویم ممنونم از همه کسانی که برای امیررضا زحمت کشیدند و کمک کردند تا از بچگی بتواند با خلق و خوی قهرمانی آشنا شود. از همه این افراد تشکر می‌کنم. 

او در پایان با کنایه به آنهایی که می‌گویند امیررضا به خاطر پدرش تحت حمایت خاصی قرار گرفته گفت: امیدوارم ورزشکاران ما و جوانان قبل از اینکه به دنیای حرفه‌ای رو بیاورند ظرفیت‌شان را بالا ببرند و در آن چیزی که به خودشان ربط دارد دخالت کنند. نروند دنبال حاشیه و نمی‌دانم فلانی پسر منصور برزگر است یا پسر عسگری محمدیان است یا پسر فلانی. در کشتی چنین چیزهایی نداریم. هر کسی باید حق خودش را روی تشک بگیرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها