کد خبر: 554934
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ۰۷:۵۹:۳۰
| |

روس‌های تشنه مسابقه و دعوتنامه‌‌ای که خطرناک می‌شد

روس‌ها که مانع بزرگی مقابل حضور خود در مسابقات جهانی بلگراد می‌بینند، این روزها به شدت از هر دعوت و مسابقه‌ای استقبال می‌کنند.

روس‌های تشنه مسابقه و دعوتنامه‌‌ای که خطرناک می‌شد
کد خبر: 554934
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ۰۷:۵۹:۳۰

 بر هیچ کسی پوشیده نیست که حضور روس‌ها به عنوان قدرت اول کشتی دنیا در هر مسابقه‌ای، وزن آن رقابت را بالاتر می‌برد. از همین روست که از اکنون هم می‌شود پیش‌بینی کرد مسابقات جهانی‌ که کشتی‌گیران روس‌ از شرکت در آن محروم باشند، از اعتبار کمتری در مقایسه با رقابت‌های سال‌های گذشته برخوردار خواهد بود.

به گزارش تسنیم، کشتی روسیه در پی حمله نظامی به اوکراین از سوی اتحادیه جهانی محروم شد و اینطور که پیداست حداقل در سال 2022 قادر به شرکت در هیچ مسابقه رسمی و بین‌المللی نخواهد بود. قطعاً غیبت یک ساله در مسابقات جهانی و رسمی علاوه بر آنکه تعداد مدال‌های قهرمانان این کشور را کاهش می‌دهد، اثرات خود را بر کشتی این کشور خواهد گذاشت.

مسئولان فدراسیون کشتی و کادرفنی تیم‌های ملی روسیه این روزها به شدت تشنه مسابقه هستند و دوست دارند که قهرمانان خود را در شرایط مسابقه قرار دهند تا از تمرین و مسابقه فاصله زیادی نگیرند. با وجودی که اتحادیه جهانی کشتی به خاطر فشار کمیته بین‌المللی المپیک و دیرتر از سایر فدراسیون‎‌های جهانی تن به محرومیت روس‌ها داد و این محرومیت نیز از شرکت در مسابقات رسمی و بین‌المللی است و مسابقاتی که خارج از تقویم اتحادیه جهانی هستند شامل این محرومیت نمی‌شود اما کمتر کشوری حاضر به انجام چنین ریسکی است تا مورد غضب کمیته بین‌المللی المپیک قرار نگیرد.

اگر از تیم‌های روسیه برای شرکت در جام تختی که مسابقه‌ای بین‌المللی اما خارج از تقویم اتحادیه جهانی کشتی محسوب می‌شود، دعوت می‌شد آنها با ستاره‌های‌شان به ایران می‌آمدند تا در ایام محرومیت یک مسابقه باکیفیت را پشت سر بگذارند اما چنین دعوتی یک ریسک بزرگ برای فدراسیون ایران محسوب می‌شود که ممکن است برای کشتی کشورمان هم عواقبی را در پی داشته باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها