کد خبر: 533368
|
۱۴۰۰/۱۰/۳۰ ۰۷:۳۹:۰۰
| |

مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان:

کم تجربه ترین تیم حاضر در مسابقات هستیم

شرایط برای صعود به جام جهانی دشوار است

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان گفت: تیم ما کم تجربه ترین تیم حاضر در مسابقات هست و اگر منطقی بررسی کنیم شرایط برای صعود به جام جهانی دشوار است.

کم تجربه ترین تیم حاضر در مسابقات هستیم
کد خبر: 533368
|
۱۴۰۰/۱۰/۳۰ ۰۷:۳۹:۰۰

مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان اظهار داشت: در ابتدا نگاه حرفه‌ای روی فوتبال زنان نبود و زنان ما تنها با ۲ اردو در مسابقات برون مرزی شرکت می‌کردند.   

به گزارش ایرنا، وی افزود: امکانات پایین بود و شرایط حرفه‌ای برای زنان در نظر گرفته نمی‌شد. در گذشته ۶ سال سرمربی رده‌های مختلف فوتبال زنان بودم و در مقطع کوتاهی با تلاش‌های فریده شجاعی به عنوان نایب رییس زنان فدراسیون فوتبال فضای خوبی برای ما فراهم شد اما وی در تمام مدت پشت صحنه در حال جنگیدن با مدیران آن زمان فدراسیون بود زیرا تیم ما اولویت آنها نبود.

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان عنوان کرد: توجه به فوتبال زنان و فراهم کردن امکانات در این دوره بی‌نظیر بود. همواره در دوران گذشته برای ورود به زمین فوتبال اولویت با ما نبود.

وی اضافه کرد: امروز شرایط بسیار بهتر شده همچنین در بحث لباس و دیدارهای تدارکاتی قبل از مرحله اول خیلی خوب برنامه ریزی شد و جدا از بحث فنی، تیم با آرامش این صعود تاریخی را انجام داد.

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان گفت: برای صعود به جام جهانی شرایط سخت است و اگر منطقی در نظر بگیریم تیم ملی ایران کم تجربه‌ترین تیم این تورنمنت است و بدون بازی تدارکاتی راهی این مسابقات شد اما بازیکنان ما با ایمان، همبستگی و همدلی اهداف خود را در زمین پیاده می‌کنند.

جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا از ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن با حضور ۱۲ تیم به میزبانی هند برگزار می‌شود. ایران که برای نخستین بار سهمیه حضور در این مسابقات را به دست آورده، در گروه اول با هند، چین و چین تایپه هم‌گروه است.

برنامه مسابقات تیم ملی زنان ایران در مرحله گروهی به وقت تهران:

پنجشنبه ۳۰ دی ساعت ۱۷:۳۰، ایران - هند

یکشنبه ۳ بهمن ساعت ۱۳:۳۰، ایران - چین

چهارشنبه ۶ بهمن ساعت ۱۷:۳۰، ایران - چین تایپه

مرحله نخست مسابقات در سه گروه چهار تیمی برگزار می‌شود.

گروه اول: هند، چین، چین تایپه و ایران

گروه دوم: استرالیا، تایلند، فیلیپین، اندونزی

گروه سوم: ژاپن، کره جنوبی، ویتنام، میانمار

تیم‌های اول و دوم هر گروه و ۲ تیم برتر از میان تیم‌های سوم گروه‌ها به مرحله بعدی مسابقات صعود می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها