کد خبر: 530234
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۱۳:۵۶:۳۴
| |

چرا علی ارسلان پناهنده نشد؟

موافقت فدراسیون کشتی با انتقال فرنگی‌کار سابق تیم ملی، باعث شد وی با قراردادی ۳ ساله تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس صرفا در جهت رسیدن به مدال المپیک به عضویت صربستان درآید تا بر خلاف برخی ورزشکاران در مسیر پناهندگی قرار نگیرد.

چرا علی ارسلان پناهنده نشد؟
کد خبر: 530234
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۱۳:۵۶:۳۴

علی ارسلان دارنده مدالهای برنز بزرگسالان آسیا و برنز جوانان جهان و ۴ طلای آسیا در رده های نوجوانان و جوانان، چندی پیش به تابعیت صربستان درآمد.

به گزارش ایسنا، این اتفاق حواشی زیادی را در ایران به دنبال داشت و بسیاری از قهرمانان و کارشناسان کشتی، با انتقاد از نحوه انتخاب ملی‌پوشان کشتی فرنگی توسط محمد بنا طی سال‌های اخیر، این سیاست‌ها را عامل ناامیدی ارسلان برای رسیدن به تیم ملی و در نهایت تغییر تابعیت وی دانستند.

ارسلان صبح امروز( دوشنبه) با حضور در فدراسیون کشتی با علیرضا دبیر دیدار و گفتگو کرد و وی را در جریان برنامه‌های خود در صربستان قرار داد.

مباحث مطرح شده در این دیدار حاکی است، قرارداد ارسلان با فدراسیون کشتی صربستان در مرحله نخست تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس است و وی قرار است در اولین گام برای این کشور در مسابقات قهرمانی اروپا که فروردین سال آینده برگزار می شود، کشتی بگیرد.

فدراسیون کشتی ایران نیز برای اینکه ارسلان شانس حضور در المپیک و رسیدن به رویای مدال المپیک را داشته باشد، رضایتنامه وی را برای حضور در این کشور صادر کرده تا با این اقدام منطقی از پناهندگی سیاسی وی مانند چهره‌هایی چون سعید ملایی جودوکار سابق ایران که حواشی تلخ زیادی را به دنبال داشت، جلوگیری کند.

صرب‌ها از مدت‌ها پیش به دنبال جذب ارسلان بوده‌اند و از آنجا که وی آخرین بار در سال ۲۰۱۸ در رویداد رسمی قهرمانی امیدهای جهان برای ایران به میدان رفته بود، با گذشت ۳ سال از این اتفاق، وی مشکلی برای حضور در تیم ملی صربستان نداشت. ارسلان در سال ۲۰۲۱ در دو تورنمنت بلغارستان و صربستان برای ایران به روی تشک رفت که در هر دو رویداد به عنوان قهرمانی رسید.

ارسلان همچنین قرار است در این مدت هر ماه ۵ روز به ایران بیاید و تعامل خوبی را با فدراسیون کشتی داشته باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها