کد خبر: 528062
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۱۳:۵۰:۳۸
| |

خیرآبادی،مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی:

حرف‌های بنا فرافکنی است/ کاری کردند ارسلان مجبور شود ایران را ترک کند

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی با انتقاد از محمد بنا، گفت: وقتی به علی ارسلان هیچ فرصتی نمی‌دهید تا برای ایران مدال بگیرد، مجبور می‌شود به کشور دیگری برود تا عمر قهرمانی‌اش تباه نشود.

حرف‌های بنا فرافکنی است/ کاری کردند ارسلان مجبور شود ایران را ترک کند
کد خبر: 528062
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۱۳:۵۰:۳۸

جمشید خیرآبادی درباره انتقاد چهره‌های شاخص کشتی فرنگی از محمد بنا پس از تغییر تابعیت علی ارسلان، اظهار کرد: علی ارسلان نیز مثل همه قهرمانان، حق و حقوقی دارد که برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کند و وظیفه کادرفنی است که این حق و حقوق را محترم بشمارد. سن قهرمانی خیلی کوتاه است و اگر بگذرد دیگر بازنمی‌گردد و دوران طلایی یک ورزشکار برای رسیدن به افتخار و همچنین آینده‌ای بهتر تمام می‌شود. ارسلان چند مرتبه در مسابقات مختلف شایستگی‌هایش را با شکست امثال گرایی و مختاری اثبات کرد اما هیچوقت این فرصت به او داده نشد تا در مسابقات مهم مثل رقابت‌های جهانی توانایی‌هایش را اثبات کند.

به گزارش ایسنا، مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی، افزود: در چنین شرایطی که هیچ توجهی به سرمایه‌ای مثل علی ارسلان نمی‌شود، پس او چه کار باید بکند؟ کجا باید آینده خود را بسازد و به آرزوهایی که در دوران قهرمانی دارد برسد؟ اصلا چه راهی به جز رفتن برای او باقی می‌ماند؟ او در چنین شرایطی ناچار است به جایی برود که به او فرصت بدهند، نه اینکه هر کاری کند و هر نتیجه‌ای بگیرد باز هم مورد بی‌مهری قرار بگیرد. من هم بعد از المپیک به ایران بازگشتم تا در تیم ملی به کشتی کشورم خدمت کنم و تجربه سال‌ها حضور در مسابقات معتبر را در اختیار بچه‌های این مملکت قرار دهم اما وقتی فرصتی به من نمی‌دهند، شک نکنید اگر به من باز هم پیشنهادی از کشورهای خارجی بیاید آن را قبول می‌کنم و می‌روم چرا که نمی‌خواهم تجربیاتم را به گور ببرم. باید به ما هم این فرصت داده شود که بتوانیم توانایی‌هایمان را اثبات کنیم.

وی با تاکید براینکه مهاجرت ورزشکاران از ایران اصلا سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: ورزشکاران با ترک وطن دو هدف را دنبال می‌کنند، یکی مسائل مالی خیلی برایشان مهم است چرا که در ایران مشکلات جدی در این‌باره دارند و دیگری اجحافی است که در بحث ورزشی به آن‌ها می‌شود و برای تثبیت خودشان و آرزوهای ورزشی‌شان مجبور می‌شوند به کشور دیگری بروند.

خیرآبادی درباره اظهار نظر محمد بنا پس از تغییر تابعیت علی ارسلان، مبنی بر اینکه مدال گرفتن ورزشکاران برای ایران ارزشمند است نه کشور دیگری، گفت: وقتی این فرصت را به آن‌ها نمی‌دهید که برای کشور خودشان مدال بگیرند، پس بروند بمیرند؟ این حرف‌ها فرافکنی است. وقتی به کشتی‌گیر فرصت نمی‌دهید چه کار کند؟ وقتی آن‌ها را به نقطه‌ای می‌رسانید که راهی جز مهاجرت ندارند، چه کار دیگر می توانند انجام دهند؟ وقتی به من خیرآبادی فرصت داده نمی‌شود در تیم ملی خدمت کنم، خب من هم به خارج می‌روم. این حرف‌ها فرافکنی و تحریف حقایق است. این صحبت‌ها کلاه شرعی است. با سامان طهماسبی، صبا شریعتی، کیمیا علیزاده، سعید ملایی و دیگران هم ندانستیم چطور برخورد کنیم که مجبور به ترک ایران شدند. باید باعث و بانی این اقدام ورزشکاران را پیدا کنیم.

وی درباره انتقادات تند قاسم رضایی، امید نوروزی و سعید عبدولی از محمد بنا به دلیل بی عدالتی در انتخاب کشتی‌گیران تیم ملی، خاطرنشان کرد: صد درصد با آن‌ها موافق هستم. آقای بنا خدمات زیادی به کشتی ایران داشته است اما برای اینکه او خراب نشود و بدتر از این‌ها درباره او قضاوت صورت نگیرد، برگزاری انتخابی رو در رو برای معرفی تیم ملی بهترین راهکار است. این روشی که پیاده می‌شود فسیل سازی است، مسابقات قهرمانی کشور، انتخابی جام تختی، جام تختی،‌تورنمنت‌های متعدد فرسایشی است و فایده‌ای برای کشتی ندارد. این روش علمی نیست و من با مستندات علمی آن را ثابت می‌کنم. ما در هر برنامه ابتدا باید سلامت ورزشکار برایمان در اولویت باشد و بعد نتایج حاصل از اجرای فرآیند را در نظر بگیریم. هیچ کجای دنیا اینطور تیم ملی انتخاب نمی‌کنند. ما با روس‌ها اردوی مشترک داشتیم، نه آن‌ها و نه آمریکایی‌ و آذربایجان و نه هیچ کشوردیگری این روش‌های ما را پیاده نمی‌کنند. دوستان، برادران، به این نکته توجه کنید که کشتی یک رشته وزنی است به این معنا که جان آدم را می‌گیرد. قهرمانان ما نهایتا در سال ۲ یا ۳ بار می‌توانند در اوج باشند نه صد بار. این چه وضعی است؟ مستندات علمی می‌گوید این روش انتخابی غلط است.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان، خاطرنشان کرد: آقایان قانون و عدالت را رعایت کنید. همه ایران را دوست دارند و جانشان را هم برای مملکتشان می‌دهند. مگر من چند سال از ایران نرفتم؟ اما با یک اشاره برگشتم تا به کشتی کشورم خدمت کنم، خب وقتی اصلا این فرصت و اجازه را نمی‌دهید من هم مجبور می‌شوم به جایی بروم که نشان بدهم از شما بهتر هستم. من تیم ۲۰ دنیا را تحویل گرفتم و به سکوی المپیک رساندم و در جهانی بهترین نمایش را داشتیم اما باز هم در کشورم به من فرصت داده نمی‌شود. ما نباید فرافکنی کنیم، همه مردم ایران با وجود همه سختی‌ها و رنج‌ها عاشق ایران هستند. علی ارسلان سال‌ها ایستاد تا برای کشور افتخارآفرینی کند و برای ایران مدال بگیرد وقتی نگذاشتید دیگر چاره‌ای جز رفتن برای او باقی نماند.

وی افزود: فدراسیون کشتی این همه امکانات و شرایط مناسب را برای تیم ملی بوجود آورد تا بر اساس عدالت رفتار شود و در حق هیچ کشتی گیری ظلم نشود. با شناختی که از دبیر دارم او مخالف ظلم در حق هر کشتی‌گیری است. او بارها در جلسات مختلف تاکید کرده در حق هیچ کشتی گیری ظلم نشود، بخاطر همین بر روی بحث انتخابی تاکید دارد.

خیرآبادی در پاسخ به این سوال که رییس فدراسیون کشتی نیز مخالف تعیین ملی‌پوشان در یک روز رقابت انتخابی است، گفت: صحبت آقای دبیر این است که ما نباید یک کشتی را ملاک قرار دهیم اما نگفته که انتخابی رو در رو نگذاریم. اگر مضرات این سیستم را برای او توضیح دهیم کاملا می‌پذیرد. این روش شدیدترین آسیب‌ها را برای کشتی گیران در پی دارد. کاهش وزن مداوم می‌تواند بزرگترین آسیب‌ها را به دنبال داشته باشد. رییس فدراسیون از همان ابتدا بارها بر اجرای عدالت تاکید داشته و می‌گوید کاری کنید که خدا از ما راضی باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها