کد خبر: 528948
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۳:۳۴:۱۴
| |

نامه مجلس به وزارت ورزش:

اسناد قرارداد اسکوچیچ را بررسی کنید

احمد راستینه، رییس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی درمورد ابهامات در قرارداد دراگان اسکوچیچ و تیم ملی فوتبال ایران گفت: مجلس شورای اسلامی در این پرونده ورود کرده و خواستار شفاف سازی از سوی وزارت ورزش و جوانان شده است.

 اسناد قرارداد اسکوچیچ را بررسی کنید
کد خبر: 528948
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۳:۳۴:۱۴

ماجرای ابهام در قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از سوی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا،صفی الله فغانپور معاون حقوقی پیشین فدراسیون در برنامه سلام صبح به خیر اعلام کرد قرارداد دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال بعد از تنظیم و در زمان ترجمه از ریال به دلار تبدیل شده است! او همینطور اعلام کرد که حیدر بهاروند هم آن زمان بدون اینکه اسناد را بررسی کند قرارداد اسکوچیچ را امضا کرده بود.

حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ که پیش از این سرپرست فدراسیون فوتبال بود، در گفت و گو با سایت سازمان لیگ فوتبال ایران در این مورد اظهار داشت: زمانی که بنده سرپرست فدراسیون فوتبال بودم پس از پیشنهاد اینجانب و با تایید کمیته فنی و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، آقای دراگان اسکوچیچ را برای هدایت تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران انتخاب کردیم. با توجه به شرایط سخت اقتصادی و افزایش نرخ ارز در کشور قرارداد سرمربی تیم ملی را به صورت ریالی تعیین کردیم. این قرارداد توسط تیم حقوقی فدراسیون فوتبال تنظیم و امضا شد. برخلاف شایعه سازی برخی افراد این قرارداد هیچ گونه تغییری نداشته و مبلغ قرارداد اسکوچیچ به ریال است. متن قرارداد همان متن تایید شده توسط تیم حقوقی است که به امضای سرمربی تیم ملی هم رسیده، اصل قرارداد در فدراسیون فوتبال موجود و در حال اجراست. این قرارداد به دستگاه‌های نظارتی نیز ارسال گردیده لذا این موضوع به ارکان محترم قضایی فدراسیون فوتبال جهت بررسی و اقدام قانونی ارسال نموده‌ایم.

بعد از این اظهارات، به دنبال اتفاقات شکایت مارک ویلموتس به عنوان سرمربی سابق تیم ملی از فدراسیون فوتبال، نگرانی‌ها از بابت دستمزد اسکوچیچ افزایش یافت. ابعاد این اظهارنظر جنجالی تا جایی پیش رفته که اعضای کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی خواستار شفاف سازی درباره قرارداد سرمربی کروات شده‌اند.

احمد راستینه، رییس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی درمورد ابهامات در قرارداد دراگان اسکوچیچ و تیم ملی فوتبال ایران گفت: در قراردادی که با سرمربی تیم ملی فوتبال بسته شد، بر اساس قیمت مشخص و به ریال بسته شده است. در حال حاضر اخباری منتشر شده که در ترجمه این قرارداد گویا به جای ریال دلار گذاشته‌اند و این سبب می‌شود که طبیعتا سقف قرارداد چون دلار قیمت ثابت و مشخصی نسبت به ارزش پول ملی ما ندارد، لذا قیمت کل قرارداد ثابت و مشخص نباشد. یعنی با افزایش قیمت دلار شاهد افزایش قرارداد باشیم.

راستینه اعلام کرد مجلس شورای اسلامی در این پرونده ورود کرده و خواستار شفاف سازی از سوی وزارت ورزش و جوانان شده است. این موضوع بلافاصله طی نامه‌ای از سوی کمیسیون به وزارت ورزش و جوانان منعکس شده و این موضوع در حال پیگیری است، حقیقتا اینکه صحت و سقم این موضوع باید شفاف مشخص شود و بعد از اینکه گزارش وزارت ورزش و جوانان گرفته شد و قراردادها بررسی شدند ما می‌توانیم درباره این موضوعی که در اخبار و رسانه‌ها منتشر شده با مردم عزیزمان صحبت کنیم. خیلی صریح آنچه بیان شد این است که قرارداد بر اساس ریال بسته شده و چنین چیزی وجود ندارد اما طبیعتا آنچه برای ما مهم بوده اسناد است و از این از وزارت ورزش و جوانان خواسته‌‌ایم که اسناد را ارائه کنند تا گزارش درست به مردم عزیزمان ارائه بدهیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها